sandra82 Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 (endret) Jeg er særdeles vinglete... og har jo egentlig bestemt meg for en kjole, en san patrick.. den er veldig fin, har prøvd den, satt bra, kosta en 9500 ca. http://www.brudekjolen.no/kolleksjoner/san...ges/Balta_B.jpg Men så er det en kjole som jeg ikke får ut av hodet mitt... den er så sinnsykt fin.. maggie sottero, grace kelly... den er jo ikke å oppdrive i butikker i norge, men har funnet ett sted jeg kan kjøpe den på nett... Den har knytting i ryggen så sånn sett vil man jo kunne få en bedre passform, og det ligger mål i forhold til designeren på siden så det blir lettere å finne størrelsen. Den er en hel del billigere enn den kjolen jeg har tenkt til å kjøpe, så skulle jeg måtte gå til en skredder å få gjort no så vil det fortsatt være billigere... MEN det jeg er bekymret for er at jeg rett og slett ikke er tynn nok for den kjolen... har jo tenkt til å trene, bla bla... men jeg vil på en måte ikke satse på det for man vet jo aldri liksom... er redd jeg skal se sjukk ut fordi det er en korsett type kjole, og modellen ser jo rimelig slank ut og ja dere skjønner sikkert tegninga.. Men det er den kjolen jeg vil ha... her er den hvertfall.. http://images.maggiesottero.com/styles/389...ront/J/J135.jpg http://images.maggiesottero.com/styles/389...back/J/J135.jpg Bildene er endret til linker ihht til våre regler. Camilla (mod) Endret 4. januar 2008 av Camilla
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har prøvd MS grace kelly og synes ikke den satt fint på meg i allefall. Snittet på mange av MS kjolene er ganske like, du kan ikke prøve en med ganske likt snitt om du er redd for at du ser tykk ut da? Synes St.Patrick kjolen så kjempe fin ut.
sandra82 Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har prøvd MS grace kelly og synes ikke den satt fint på meg i allefall. Snittet på mange av MS kjolene er ganske like, du kan ikke prøve en med ganske likt snitt om du er redd for at du ser tykk ut da? Synes St.Patrick kjolen så kjempe fin ut. Hvor har du prøvd den?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Syns den MS kjolen er kjempelekker, og mye finere enn det meste som er strapless. Men - tror at dersom du har anlegg for mage så kan det bli veldig framhevet med et snitt som i den kjolen. Magen blir jo nærmest understreket med de satengbåndene som går skrått opp under brystet. Er klar over at vi alle legger på oss forskjellig, men for egen del så setter det meste seg på magen. Jeg ville omtrent sett gravid ut i en sånn kjole (og det selv da jeg var 10 kg. slankere enn pr i dag....) Jeg hadde neppe turt å kjøpe kjole uprøvd om jeg mistenkte at snittet kunne framhevet i stedenfor skult skavankene. Misforstå meg rett - jeg sitter ikke her og mener noe som helst om din vekt/utseende. For alt jeg vet kan du være en sylfide :-) som bare har de vanlige "hang ups" angående vekt.
sandra82 Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2008 sydney ja... hmm blir litt langt! Men nå fant jeg en salong en halvtime herfra med en lik kjole bortsett fra arma.. så da kan jeg prøve den! Er virkelig ingen sylfide.. ... er mage område jeg sliter med etter en fødsel... men det er vel mest dem berømte håndtakene mot ryggen og ikke magen.. men tror egentlig ikke at den kjolen vil sitte pent.. men jeg håper..
sandra82 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2008 I dag har jeg vært og prøvd den kjolen.. maggie sottero.. eller den var veldig lik da, men anderledes armer bare... Og den satt som ett skudd! Strammet der den skulle og jeg ser verken gravid eller tjukk ut!! Har akkurat bestilt den og er rimelig fornøyd!!! Det verste av alt jeg at den er en størrelse mindre enn det jeg trodde jeg måtte ha.. snakk om å ha en bra dag!!
Gjest Linn24 Skrevet 18. januar 2008 #8 Skrevet 18. januar 2008 I dag har jeg vært og prøvd den kjolen.. maggie sottero.. eller den var veldig lik da, men anderledes armer bare... Og den satt som ett skudd! Strammet der den skulle og jeg ser verken gravid eller tjukk ut!! Har akkurat bestilt den og er rimelig fornøyd!!! Det verste av alt jeg at den er en størrelse mindre enn det jeg trodde jeg måtte ha.. snakk om å ha en bra dag!! så herlig. har du fortsatt magefølelse om at det bare er DEN KJOLEN? den er jo bare rå lekker.
sandra82 Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. januar 2008 så herlig. har du fortsatt magefølelse om at det bare er DEN KJOLEN? den er jo bare rå lekker. Takk!!!! Jeg har vært innom tre helt forskjellige kjoler.. alle er veldig fine og kler meg godt.. men jeg liker den litt elegante følelsen ved denne kjolen.. og har ikke klart å tenke på noe annet enn den.. alt jeg har funnet av tilbehør passer bare til den kjolen.. så ja jeg tror underbevisstheten min prøver å fortelle meg noe!!!
Gjest Linn24 Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 Takk!!!! Jeg har vært innom tre helt forskjellige kjoler.. alle er veldig fine og kler meg godt.. men jeg liker den litt elegante følelsen ved denne kjolen.. og har ikke klart å tenke på noe annet enn den.. alt jeg har funnet av tilbehør passer bare til den kjolen.. så ja jeg tror underbevisstheten min prøver å fortelle meg noe!!! da er det DIN KJOLE!!!!!! og den er jo bare så romantisk.
Betsy Skrevet 19. januar 2008 #11 Skrevet 19. januar 2008 Så morro! Jeg har kjøpt Grace Kelly-kjolen! Sitter som et skudd på meg, altså! Godt og se at det er flere enn meg som har god smak...
sandra82 Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 19. januar 2008 Så morro! Jeg har kjøpt Grace Kelly-kjolen! Sitter som et skudd på meg, altså! Godt og se at det er flere enn meg som har god smak... Har du kjøpt den i norge??? eller på nett? Den er så sinnsykt fin.. hvilken farge kjøpte du?
Saeria Skrevet 19. januar 2008 #13 Skrevet 19. januar 2008 Har sett et par Grace Kelly på finn. Det er en stund siden da. Kjolen er nydelig. En av de ytterst få MS jeg virkelig har falt for. MS har mange fine kjoler, men nesten ingen som er "meg".
Betsy Skrevet 19. januar 2008 #14 Skrevet 19. januar 2008 Har du kjøpt den i norge??? eller på nett? Den er så sinnsykt fin.. hvilken farge kjøpte du? Jeg kjøpte brukt - fant den på finn for en god stund siden. Bestemte meg for modellen for ganske så lenge siden. Hadde i grunnen tenkt å kjøpe den ny gjennom salong, men jeg sjekket på nettet titt og ofte i ganske så lang tid sånn i tilfelle den skulle dukke opp. Virker som om ingen av brudesalongene har hatt modellen inne her i Norge, så jeg hadde ikke store forhåpninger om å finne den. Men det gjorde jeg - og da ble jeg ganske så fornøyd! Min kjole er hvit med hvitt bånd, og den er til og med finere i virkeligheten enn på bildet!
Gjest Linn24 Skrevet 19. januar 2008 #15 Skrevet 19. januar 2008 se her (fra finn.no) er visst i bergen.
Murron Skrevet 19. januar 2008 #16 Skrevet 19. januar 2008 Grace Kelly kjolen er bare så utrolig fin!! Noen som vet om andre bilder enn de to av den?
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. januar 2008 #17 Skrevet 19. januar 2008 Hvis man er litt stor, vil jeg tro at overdelen i det minste er mer flatterende enn en stroppeløs kjole. Jeg kan ikke skjønne at denne fremhever magen så veldig heller, sammenlignet med alle stroppeløse kjolene hvor stoffet er dratt til den ene siden for å markere midjen.
Betsy Skrevet 19. januar 2008 #18 Skrevet 19. januar 2008 Hvis man er litt stor, vil jeg tro at overdelen i det minste er mer flatterende enn en stroppeløs kjole. Jeg kan ikke skjønne at denne fremhever magen så veldig heller, sammenlignet med alle stroppeløse kjolene hvor stoffet er dratt til den ene siden for å markere midjen. Jeg er helt enig! Jeg er vel ikke selv hva man kan kalle "stor", men helt fast i fisken er jeg vel ikke... Korsettet på kjolen gjør (på min kropp i allefall) at man ser helt stram/"bulkefri" ut. Jeg har sett mange bruder i stroppeløse kjoler med småvalker rundt armhulene, dét problemet slipper man også i denne kjolen da kjolen dekker akkurat der overarmen starter.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #19 Skrevet 19. januar 2008 Jeg kjøpte brukt - fant den på finn for en god stund siden. Bestemte meg for modellen for ganske så lenge siden. Hadde i grunnen tenkt å kjøpe den ny gjennom salong, men jeg sjekket på nettet titt og ofte i ganske så lang tid sånn i tilfelle den skulle dukke opp. Virker som om ingen av brudesalongene har hatt modellen inne her i Norge, så jeg hadde ikke store forhåpninger om å finne den. Men det gjorde jeg - og da ble jeg ganske så fornøyd! Min kjole er hvit med hvitt bånd, og den er til og med finere i virkeligheten enn på bildet! Så du tør å kjøpe brukt brudekjole? Betyr ikke det ulykke?
Saeria Skrevet 19. januar 2008 #20 Skrevet 19. januar 2008 Overtro, overtro. Det finnes mange lykkelig gifte som kjøpte kjolen brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå