Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er så mange flyplasser i New York....JFK, Newark, La Guardia....og sikkert flere.... Men hvilken bør vi velge? Hvor ligger disse plassert i forhold til sentrum?

Skrevet

Kommer an på om du reiser innenlands eller utenlands. Tror det er bare newark som flyr utenlands og de andre to kun for innenlandsflyvninger.

Skrevet

Hei

Det betyr ikke så mye egentlig. Jeg har dratt til NYC både via Newark og JFK. Fra Newark er det ganske enkelt å komme seg inn til Manhattan med tog og jeg tror det samme er mulig fra JFK. Her er mitt reisebrev fra 2004 http://gardkarlsen.com/new_york_city_trip_report.htm og her dro vi via Newark. Plassering ser du hvis sjekker ut dette kartet som jeg har laget http://gardkarlsen.com/new_york_city_google_map.htm . Zoom ut en gang så vil du se Newark markert med en grønn markør. Du kan også se JFK i nedre høyre hjørne.

Skrevet
Ser det er så mange flyplasser i New York....JFK, Newark, La Guardia....og sikkert flere.... Men hvilken bør vi velge? Hvor ligger disse plassert i forhold til sentrum?

Skal du fly direkte fra Oslo er det bare ett alternativ: Newark.

Har selv kun vært der en gang og landet da på JFK. Ikke noe problem. Tok taxi inn til manhattan da vi kom fram, men da vi skulle reise tok vi metroen og deretter et slags flytog. Enkelt og greit det også.

Tror det går busser fra Newark inn til Manhattan som er relativt rimelige. Taxi er nok dyrere fra Newark enn fra JFK. Fra JFK har taxiene en fast pris +bompenger inn til Manhattan - veldig greit.

Skrevet

Takk for mange gode tips. Nå ble jeg litt klokere :)

Skrevet

Det betyr såpass lite at det heller er prisen på flybilletten som bør avgjøre hvilken flyplass dere drar til. Vær imidlertid OBS på at det kan ta lang tid å komme seg fra den ene flyplassen til den andre dersom dere må bytte.

onyx: Alle tre flyplassene har internasjonal trafikk. Dog er denne forholdsvis begrenset på La Guardia, som er den minste og mest sentrumsnære flyplassen. Den har heller ingen trafikk til Europa.

Skrevet

Det blir nok Newark ja, er her vi har fått den beste prisen til nå.

Men vi skal videre innenlands, og hvis vi bestiller de billettene vi har funnet så lander vi på newark kl 14.45 og skal videre kl 1705. Tror dere det går bra? har vi nok tid til å hente bagasje, sjekke inn på nytt og komme oss til gaten?

Skrevet (endret)

Fly til New York er ikke noe problem. De fleste store flyselskaper har flyruter til New York, og dette medfører naturlig nok at du har mange selskaper å velge mellom. I skrivende stund er det bare Continental Airlines som har direkte flyrute fra Norge til New York, fra Gardermoen/Oslo. Flyturen tar ca. 10 timer. Andre alternativer er å fly med SAS via København eller Icelandair via Reykjavik.

http://www.reiseplaneten.no/reiseguider/New_York/fly/

Sitat er forkortet i henhold til Kvinneguidens regler.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta
Skrevet
Det blir nok Newark ja, er her vi har fått den beste prisen til nå.

Men vi skal videre innenlands, og hvis vi bestiller de billettene vi har funnet så lander vi på newark kl 14.45 og skal videre kl 1705. Tror dere det går bra? har vi nok tid til å hente bagasje, sjekke inn på nytt og komme oss til gaten?

Hvis det er snakk om gjennomgående billett går det bra uansett, fordi selskapet har ansvar for dere hele veien (ombooking). Kjøper dere separate billetter for hver flytur er det for knapp tid. Immigrasjonskøen kan ta sin tid.

Skrevet

Er Port Authority (PA) busstasjonen som ligger rett ved Times Square i 42nd street? (omtrent ved Hilton Times Square)

Skrevet
Hvis det er snakk om gjennomgående billett går det bra uansett, fordi selskapet har ansvar for dere hele veien (ombooking). Kjøper dere separate billetter for hver flytur er det for knapp tid. Immigrasjonskøen kan ta sin tid.

Enig!

Skrevet

Ja det blir nok litt knapp tid. Men nå har jeg funnet et annet fly til canada som går kl 1940. Også ankommer vi flyplassen i NY kl 1545. Det bør vel gå bra?

Skrevet
Ja det blir nok litt knapp tid. Men nå har jeg funnet et annet fly til canada som går kl 1940. Også ankommer vi flyplassen i NY kl 1545. Det bør vel gå bra?

Trodde det var innenlands i USA du skulle reise. Men tror uansett man må gjennom hele immigration-prosessen selv om man skal videre til et nytt land, så viktig å beregne god tid. Fire timer vil jeg jo tro går bra, med mindre det er forsinkelser på selve flighten da. Har opplevd store forskjeller i passkontrollen i USA, fra å gå rett gjennom til å stå i laaang og treeeg kø.

Skrevet

Ja du kan jo aldri være sikker på noe. Det kan komme mye forsinkelser o.l. Men satser på at det skal gå bra.

Har ikke bestilt billetter selv på denne måten før. Pleier som regel å bestille hele reisen i ett, men denne gang bestiller vi litt her og der, for å få det billigst mulig. Satser på at det går greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...