Gå til innhold

Går det an å reservere jobb-telefaxen mot reklame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- men likevel kommer det 1-2-3-4-5 reklamer hver dag.

Dette bruker opp "farge-kassetten", papir og er bare irriterende.

Noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg vet, er det bare privatpersoner som kan reservere seg, og da mot telefonsalg.

Jeg har med stort hell brukt følgende virkemidler mot de som synes det er greit å bruke opp andres papir og tonerkassetter:

* Hvis bedriften har telefonsentral, og fakslinjen går gjennom denne, tar man ut en logg over innkommende anrop til faksnummeret, og svartelister reklamesenderne.

* Dersom det ikke forstyrrer forretningsdriften, kan man også sperre for innkommende telefakser utenom kontortid. Faks-spammere opererer vanligvis på kveldstid.

* Innkommende telefakser kan også mottas av en server eller PC, som så sender den som et mail-vedlegg f.eks. til resepsjonisten (som evt. skriver ut etter behov). Dermed blir ikke tull og reklame skrevet ut overhodet, og som en bieffekt får man automatisk et arkiv over alle mottatte telefakser.

Skrevet

Hos meg gjør vi følgende. Avsender nr. kommer som regel opp, ellers så står det tydelig på faxen. Vi skriver over hele faxen: Ønsker ille reklame fra dere. Vennligst slett oss ASAP. Og vårt faxnr. og firmaopplysninger.

Den som har minst å gjøre sender denne faxen 10-12 ganger i retur.

(1. gang sender vi den bare et par ganger, neste gang overdriver vi).

Gjest Blondie65
Skrevet
Hos meg gjør vi følgende. Avsender nr. kommer som regel opp, ellers så står det tydelig på faxen. Vi skriver over hele faxen: Ønsker ille reklame fra dere. Vennligst slett oss ASAP. Og vårt faxnr. og firmaopplysninger.

Den som har minst å gjøre sender denne faxen 10-12 ganger i retur.

(1. gang sender vi den bare et par ganger, neste gang overdriver vi).

<Fniiiis> ... Hadde veldig sansen for dette ja. :)

Skrevet

Jeg har prøvd å ta ut papiret på kveldene - men faxen er så "intelligent" at den sparer på det som kommer - og printer alt ut - uten at jeg kan sile .. så selv om jeg har prøvd å sende retur en gang ... har ikke det hjulpet - så kanskje jeg skal gå for Titti72s forslag :ler:

Skrevet

Beste hittill her var reklame for digitalt dosete?!? Hva i svarten gjør et digitalt dosete og hvorfor trenger man det?

Skrevet

Jeg digger reklame-fakser på jobben, det eneste det innebærer er at jeg må kaste den i søppelbøtta ved siden av, og straks er det mye mindre enn jeg trodde vi måtte behandle... Det kommer vel an på på hvilken bedrift man jobber i..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...