Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal være barnevakt for niesen en ukes tid, og vurderer å ta henne med på kino til helga. Tenker å se "Eventyr i New York", men er litt usikker på om hun er gammel nok. Ser at det står 7 års aldersgrense, men at filmen er "egnet for familie". Betyr det at den er grei for mindre barn også når de er i følge med voksne, eller betyr det at hun nok er for liten?

Vil aller helst ha svar fra noen som har barn i samme aldersgruppe og som har sett filmen :)

På 7 års grense må man være 5 for å ha lov til å se den i følge med voksne, så da er jo den saken grei..

Skrevet

(Forresten ville jeg klarert det med jentas foreldre uansett...hadde jeg fått vite i ettertid at noen hadde tatt min 4 åring med på en film med 7 års grense hadde jeg blitt rasende..)

Skrevet

Det som slo meg med filmen er det at den ikke går på norsk (hvertfall ikke her), så jeg hadde ikke tatt med "ste"sønn på 6 på den filmen en gang. Men det har noe med at han spørr hele tiden. "Hva sa de nå?" :fnise: søtingen.

Tenkte bare at det kanskje ikke var så spennende da? :klø:

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet
Ah, da er jo saken grei, simultanoversettelse av film foretrekker jeg å gjøre hjemme i stua og ikke i en kinosal med andre til stede :ler:

Det er sikkert de andre kinogjengerne glad for også :ler:

Skrevet

Min "svigerdatter" var og så den igår, og hun mente den ikke passet for barn, da den inneholdt stort sett bare "voksen humor" (og da spurte jeg om hun syntes min 9 åring kunne se den) Selv om den er lovlig fra 5 år, betyr det ikke at en 5-6 åring har noe utbytte av å se filmen.

Gjest Dallandra
Skrevet

Korrigerer:

7 år

Adgang for personer fra fylte syv år alene og for personer fra fylte fire år i følge med myndig person.

Skrevet
Korrigerer:

7 år

Adgang for personer fra fylte syv år alene og for personer fra fylte fire år i følge med myndig person.

Da beklager jeg; my bad!

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet
Nei, det er nettopp derfor jeg spør om det er noen som har sett filmen :)

Når det uansett er med engelsk tale så dropper vi det enten filmen hadde vært passende eller ikke. Får heller se om vi finner på noe annet :)

kan filmen Bier være et alternativ?

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Gjest Dallandra
Skrevet
kan filmen Bier være et alternativ?

Jeg leste et sted at Biene dreper Ole Brumm og at humoren er for voksen for barn, så vi droppet å se den også vi.

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Gjest snazaroo
Skrevet

Vi var hele familien å så Bier filmen i romjulen. 4,5 og 2,5 år. Begge elsket den.

Den scenen med Ole brum var så kort at ingen av dem egentlig tenket over det. Ikke traumatisk vil jeg si, men...

Nå får jeg sikkert pes fordi jeg tok med meg 2,5 åringen på kino.

Til det har jeg bare en ting å si;

jeg er en grusom mor..... Uæhhhh!

Skrevet (endret)

*

Endret av Fakse
Skrevet
Vi var hele familien å så Bier filmen i romjulen. 4,5 og 2,5 år. Begge elsket den.

Den scenen med Ole brum var så kort at ingen av dem egentlig tenket over det. Ikke traumatisk vil jeg si, men...

Nå får jeg sikkert pes fordi jeg tok med meg 2,5 åringen på kino.

Til det har jeg bare en ting å si;

jeg er en grusom mor..... Uæhhhh!

Har du en 2,5 år gammel unge som klarer å sitte stille en hel kinofilm! :sjokk:

Er imponert!

Tror det blir største hinderet hos oss, at ungen har maur i rumpa, og ikke ville hatt glede av noe som tvang han til å være i ro så lenge...

Gjest snazaroo
Skrevet
Har du en 2,5 år gammel unge som klarer å sitte stille en hel kinofilm! :sjokk:

Er imponert!

Tror det blir største hinderet hos oss, at ungen har maur i rumpa, og ikke ville hatt glede av noe som tvang han til å være i ro så lenge...

Dette var første gang hun var med på kino, så vi var litt spente.

Hun elsker filmer, og ser ofte på filmer. Hele filmer, uten noe pes. Særlig Sabeltann og Cars filmen.

Vi var veldig heldige og fikk plass på midten, der man kan gå frem og tilbake mellom seteradene. (vanskelig forklart....) Dermed satt hun 95% av filmen, og fikk lov til å gå å dele popcorn"bøtta" med oss andre når det var behov for å røre på rompa litt. Vi var vel kanskje 15 stk tilsammen i hele salen, og det var mange små barn der. Ingen som reagerte på noe som helst av gåing eller godterideling.

Det var en kjempefin opplevelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...