Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 jeg pleier ofte å ta med sønnen min på festivaler og konserter hvor han kan komme innn. for eksempel ble han med på øyafestivalen på to konserter når han var fire år. han hadde øreklokker på seg og alt, men kritikk fikk jeg. at det var uansvarlig å ta med barnet sitt der hvor det var så høyt lydnivå. det kan ikke stemme???
Malina Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Barn hører ikke hjemme på festivalområder, der det er flust av fulle folk.. Tør ikke tenke tanken på om barnet ble borte, og i verstefall klemt ihjel.. Jeg blir i allefall provosert av det!
Gjest flowerjet Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Fulle folk finnes det overalt til alle tider, jeg syns ikke det skal hindre deg i å gi sønnen din kulturelle opplevelser. Jeg tror deriomot at du lærer sønnen din noe viktig når dere nyter musikk sammen uten rusmidler, som jeg antar er tilfelle. Jeg regner videre med at du holder deg litt i bakgrunnen av "crowden", og ikke blandt den mest presserende folkemengden foran scenen, og at det derfor er liten sjans for at han skal klemmes i hjel. Kjør på, jeg syns du er en kul mamma!
Gjest nextlife Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Som den over meg sier, rundt om iverden fins det fulle folk, og man kan ikke beskytte sine barn mot virkeligheten. Så lenge du er edru, og ser til at barnet ditt har det bra ser jeg ingen betenkeligheter med å ta barnet med på konserter og festivaler. Jeg har selv gjort dette flere ganger, og gjett om ungene (som er grundig opplært i musikk av mammaen) har storkost seg. Vi har sett fulle folk på festivaler, men aldri opplevd noen situasjoner i forbindelse med det som har gjort ungene redde e.l. Nei, fortsett å ta med ungen din, du
Rosalie Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Ser jeg ingen problemer med. Du hadde ihvertfall ikke fått kjeft av meg!
Gjest Blondie65 Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Så lenge du har vettet i behold og er edru selv samt at det ikke er snakk om for lange perioder av gangen for poden så høres dette fornuftig ut. Men da forutsetter jeg at du også forstår både klemmefare og "komme bort i fra hverandre" fare og tar hensyn til det. Fortsett å lære ungen opp i å digge musikk, dessuten har jeg sansen for foreldre som ikke setter sitt eget liv på hold i 20 år til barna blir stor.
Gjest snazaroo Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har vært på Norwegian Wood festivalen i en årrekke, der har det alltid vært flust av foreldre med barn. Øyafestivalen er vel også ganske populær for foreldre med barn? Iallefall på Wood sitter man oppi bakken utenfor crowden da. Øreklokker hører med. Jeg synes det er kult jeg. Gleder meg til vi får anledning til å ta med ungene dit!
Rosalie Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Jeg tror et vennepar av meg hadde med seg kuleste ungen på Øya i fjor. 9 måneder gammel, med Blondie-body, jeans og skinnjakke, boots og rosa hørselvern. Gud bedre, så nusselig...
Gjest Bodillen Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Jeg tror ikke jeg hadde vært betenkt på å ta med meg barn på festival her i landet, men jeg hadde selvfølgelig holdt meg unna de store folkemengdene og sørget for beskyttelse av ørene. På kveldstid ville jeg heller latt ungene være igjen hjemme. Det er endel foreldre som tar med seg småbarn på Roskilde også, men det ville jeg aldri gjort. Der må man under mange konserter slite for å finne seg en plass hvor man ikke blir fullstendig surrete av passiv hasjrøyking. Det er dessuten ikke grenser for hvor folk stiller seg opp for å gjøre sitt fornødne, både bommelom og bimmelim. I det hele tatt er det mye "utagerende festing" som det heter på kongelig. Festivaler i Norge er nok litt mer barnevennlig.
Karmosin Skrevet 3. januar 2008 #11 Skrevet 3. januar 2008 Det er koselig å se barn (med øreklokker!) på festival. Fortsett med det! Bare ikke gå for nær scenen. På Øya og Norwegian Wood er det så mange unger at hvis man skal gå og kritisere foreldrene får man vel ikke gjort annet.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #12 Skrevet 3. januar 2008 Såfremt barna har solide og gode hørselsvernsklokker på seg er det i orden, og at de ikke står for nærme scenen og høytalerne! Får ikke barna kraftig hørselsvern mener jeg det er barnemishandling.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #13 Skrevet 3. januar 2008 Vi hadde med alle tre guttene på Granittrock i sommer. På Turboneger-konsert. Det gikk veldig greit. Planen var at jeg skulle returnere dersom barna ikke fant seg til rette. Vi var til "the bitter end". Det var forøvrig maaaange barn og familier der.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #14 Skrevet 3. januar 2008 Såfremt barna har solide og gode hørselsvernsklokker på seg er det i orden, og at de ikke står for nærme scenen og høytalerne! Får ikke barna kraftig hørselsvern mener jeg det er barnemishandling. Minsten hos oss nektet hørselsvern på Turbo-konserten. Mellomsten hadde, og sovnet i vogna. Storebror fikk øreplugger. Det er ikke alltid at barna plages av lyd....
Gjest *Mim* Skrevet 3. januar 2008 #15 Skrevet 3. januar 2008 Jeg hadde "kule" foreldre som tok oss med på konserter o.l. Jeg er fremdeles jazz-allergisk og husker ikke fulle folk med glede-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå