Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å vurdere å ta en time til hudpleier. Sånn for at hudpleier kan vurdere og se på huden min og anbefale riktige produkter. Hvor mye vil dette ca koste? Er litt fattig student, så prisen er en viktig del av vurderingen. Skjønner jo at dette varierer, men sånn ca pris:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på. Noen har gratis hudanalyse om det er slik at man kjøper to produkter eller noe. Så om du vet litt hva du vil ha er jo det et ok alternativ. Ellers ligger det vel opp mot en 600 kroner ja.

350 tror jeg ca for 30 min hudanalyse.... Men da renser de ikke, så det er ikke like grundig da...

Hvor bor du?

Skrevet

Ca 600 for pleie og analyse, tenker jeg - det er omtrent det jeg betaler i allefall.

Gjest hyggelig
Skrevet

der jeg går koster det 650kr for en times hudpleie inkl hudanalyse, nakke og ansiktsmassasje (det er bare bittelitt massasje,så egentlig lurer jeg på hvorfor de har det i det hele tatt...) og dyprens. de har 10% studentrabatt.

faktisk så skal jeg dit nå! har time om 10minutter! :) gleder meg til å bli dullet med ;)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Salongene skiller ofte mellom hudpleie med massasje, 1,5 time, og dyprens, 1 time. Koster ca 500 for dyprens og 600 med massasje. Eneste forsskjellen er massasjen og tiden. Varierer jo endel fra klinikk til klinikk da. Ellers finnes det hudpleieskoler som tar lavere pris. Vi tok 200 kroner på skolen. Men det er noen år siden. Koster kanskje 300-350 nå.

Det går også an å få gratis veiledning. Tror de fleste tilbyr dette. Men det er ikke mer avansert enn at hudpleieren ser på huden din i resepsjonen, og stiller noen spørsmål. (Hvis hun har tid)

Skrevet

Det varierer som sagt veldig. Har vært borti alt mellom 500 til 600 for full pakke (rens + analyse, massasje og maske)

Gjest Pupsilure
Skrevet
der jeg går koster det 650kr for en times hudpleie inkl hudanalyse, nakke og ansiktsmassasje (det er bare bittelitt massasje,så egentlig lurer jeg på hvorfor de har det i det hele tatt...) og dyprens. de har 10% studentrabatt.

faktisk så skal jeg dit nå! har time om 10minutter! :) gleder meg til å bli dullet med ;)

1 time med massasje....? Det hørtes ut som veldig kort tid. Vi har alltid brukt 1 time og 20 min, eller 30 min når det er med massasje. Og da pleier man å gi ca 20 min massasje (hvis det ikke er masse utklemming som tar ekstra tid) og ofte også gratis napping av øyenbryn.

Gjest hyggelig
Skrevet

oj, d hørtes jo mye bedre ut enn min hudpleier da. i dag fikk jeg ca 5-8 min massasje, og da var det kun 2-3 minutter på nakke og bryst, mens resten var massasje i ansiktet. (jeg for min del skulle ønske det var motsatt. ansiktsmassasje "gir" meg liksom ingenting... )

jeg fikk utklemming og rens, maske og lå under damp. hun satte på foundation og solpudder da jeg var ferdig.

gratis brynplukking hørtes bra ut. hos min hudpleier koster det 150kr tror jeg.

idag kjøpte jeg faktisk mineralsminke for første gang mens jeg var der. det så så naturlig ut når hun gjorde det på meg, så jeg kunne ikke dy meg ;) håper jeg får d til like bra selv!

Gjest Pupsilure
Skrevet
oj, d hørtes jo mye bedre ut enn min hudpleier da. i dag fikk jeg ca 5-8 min massasje, og da var det kun 2-3 minutter på nakke og bryst, mens resten var massasje i ansiktet. (jeg for min del skulle ønske det var motsatt. ansiktsmassasje "gir" meg liksom ingenting... )

jeg fikk utklemming og rens, maske og lå under damp. hun satte på foundation og solpudder da jeg var ferdig.

gratis brynplukking hørtes bra ut. hos min hudpleier koster det 150kr tror jeg.

idag kjøpte jeg faktisk mineralsminke for første gang mens jeg var der. det så så naturlig ut når hun gjorde det på meg, så jeg kunne ikke dy meg ;) håper jeg får d til like bra selv!

Lykke til med mineral makeupen, den er kjempebra! Var det id du kjøpte?

Jeg syntes man kan si fra hvis ansiktsmassasjen ikke gir deg noe, og du heller vil at hun skal bruke tiden på noe annet. Jeg hadde forstått det veldig godt, og heller brukt mer tid på nakkemassasje. Prøv neste gang. Si at det er så godt med massasje i nakken, og gjerne vil ha litt mer der :)

Det er i Oslo jeg har jobbet, som vi har nappet øyenbryn med i prisen. Men jeg mener det kun var til hudpleie med massasje og ikke dyprens. Er nok litt forskjellig hva som praktiseres fra klinikk til klinikk.

Gjest hyggelig
Skrevet

ja, er sikkert litt forskjellig praksis på de forskjellige stedene :)

kanskje jeg tester ut en annen hudpleier neste gang - bare for å se, liksom.

ja jeg kjøpte i.d. minerals sminke. det var et sett som inneholdt solpudder, foundation, "mineral veil" (hva enn det er! ;) ) og en sminkekost.

jeg var overraska over hvor lite man trengte på børsten!

har du noen erfaring med id minerals? bra?

Gjest Pupsilure
Skrevet
ja, er sikkert litt forskjellig praksis på de forskjellige stedene :)

kanskje jeg tester ut en annen hudpleier neste gang - bare for å se, liksom.

ja jeg kjøpte i.d. minerals sminke. det var et sett som inneholdt solpudder, foundation, "mineral veil" (hva enn det er! ;) ) og en sminkekost.

jeg var overraska over hvor lite man trengte på børsten!

har du noen erfaring med id minerals? bra?

Veldig bra!! Kjenner ingen som er uenige :) Selv bruker jeg faktisk glo minerals, syntes det er hakket bedre enn id. Dekker bedre. Men alle venninnene mine bruker id. Jeg syntes forresten at vi lærer på kurs at man skal ha for lite på børsten enn det som faktisk trengs. Jeg trenger mer på børsten enn det vi lærer for å bli fornøyd. Så prøv deg frem på egenhånd. Selv om det ser ut som du tar mye ut av boksen, så er den veldig drøy!

De settene der er veldig fine:)

(Når du har brukt det opp kan du sjekke litt på nettet, myyye billigere å kjøpe der :fnise: Feks strawberrynet.com)

Gjest hyggelig
Skrevet

ja, har kjøpt mye bra produkter fra strawberrynet :)

tror nok rett og slett at jeg ble litt revet med idag da hudpleieren begynte å snakke så varmt om id produktene osv. vanligvis ville jeg nok ha fått merke og farge og bestilt på nettet isteden ;) litt moro å få produktet med en gang av og til også. så kan man gå rett hjem å teste ut ;)

Gjest Pupsilure
Skrevet
ja, har kjøpt mye bra produkter fra strawberrynet :)

tror nok rett og slett at jeg ble litt revet med idag da hudpleieren begynte å snakke så varmt om id produktene osv. vanligvis ville jeg nok ha fått merke og farge og bestilt på nettet isteden ;) litt moro å få produktet med en gang av og til også. så kan man gå rett hjem å teste ut ;)

Det skjønner jeg veldig godt! :) Det er ikke alltid hudpleieren er så veldig villig til å gi deg navnet og nr på sminken heller, for de vet at mange bestiller på nettet. Vi fikk beskjed om dette der jeg jobbet før. Men nå vet du jo hvilken farge du skal ha :)

Hvis du skal bestille mer etterhvert vil jeg anbefale kabuki børsten! Så kan du bruke den du fikk med i dag til rouge isteden. Kabuki er utrolig bra til foundation.

Mange bruker også andre mineral makeup merker. F.eks earth glo minerals (er diskutert her tidligere). Og everyday minerals. Det er en helt annen pris, og det virker som folk er veldig fornøyde. Jeg bestilte prøver fra everyday minerals, og betalte frakt på 20 kr eller noe, og fikk små bokser med div. F.eks concealer holder jo dødslenge, for det er litt størrelse på boksene.

Lykke til med den nye sminken din :)

Gjest hyggelig
Skrevet

takk for tips! :)

har en følelse av at vi har overkjørt tråden litt her.. så til ts - beklager!

Skrevet
takk for tips! :)

har en følelse av at vi har overkjørt tråden litt her.. så til ts - beklager!

Hehehe det går helt greit:) ble nesten frista til å prøve i.d. jeg også vett. Har isadora mineralsminke, men tror ikke det er i nærheten av id.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...