Gå til innhold

Utdrikkingslag - nei takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har nektet å bli med på utdrikningslaget sitt?

Jeg spør fordi jeg nå ikke har tid til det lenger - har ikke hørt noen rykter om utdrikningslag og ikke fått noen varsel eller hint, men via bekjente av forloveren har jeg fått hint om at noe er på gang - men ikke om hva, det være seg sang under middagen eller utdrikkingslag eller hva som helst. Dersom noen dukker opp de siste dagene/siste helgen før dagen - så må jeg si sorry Sam - da har jeg diverse avtaler som må holdes.

Gjest Augustbrud02_
Skrevet

Jeg hadde heller ikke likt og fått utdrikningslag helgen før bryllupet eller dagene før, men kan du ikke snakke med forloveren din og fortelle henne dette da? Utdrikningslaget skal jo være hemmelig,en forteller du henne enkelt og greit at du desverre ikke har muligheten til å være med om det blir rett før bryllupet.

Skrevet

Det går jo an å ytre meningene sine til sin forlover, selv om du ikke selv skal bestemme når og hva og hvor.

Sier du at det nå virker skrekkelig sent for utdrikkingslag, så kanskje hun ihvertfall tar hensyn til det og finner på noe som ikke bruker mer en en kort dag, uten alt for mye fyll men masse morro så er det jo bare èn dag det er snakk om at kanskje blir borte.

Har du derimot ikke lyst på utdrikkingslag i det hele tatt bør du ihvertfall si fra til forlover! det er jo egentlig hennes "plikt" å lage ett. Forhåpentligvis så er jo forloveren din ei du kjenner godt og som kjenner deg godt og som du fint klarer å snakke "til fornuft" om du skjønner! ;)

Lykke til med evt utdrikkingslag og med selve bryllupet.

Skrevet

Jeg har lagt ut kalenderen til både meg og min kjære på nett, slik at forloverne fritt kan sjekke når vi har avtaler og når vi kan "lures" ut.

Alle fornuftige forlovere skjønner at utdrikningslaget ikke tas helgen før eller noen dager før bryllupet!

Skrevet

Jeg har ytret min "motstand" til min forlover, som synes det er helt greit. Vi to skal heller finne på noe hyggelig sammen.

Skrevet

Er heller ikke så interessert i utdrikkingslag,

og har sagt det ganske klart tror jeg.

Regner med vi tar en hotellweekend bare de nærmeste jentene

og i gooood tid før bryllupet...

Skrevet

Siden dere andre bruder sier at dere ikke vil ha et utdrikningslag, men gjerne samler venninne til diverse kos - hva legger dere da i utdrikningslag?

Fjorårets utdrikningslag:

1) Bruden fikk beskjed om å ikke ta med seg noe som helst (hun visste når, men ikke hva). Møttes på Oslos bruneste bar (Sagene lunsjbar) :roll: . Dro til Asker i maxitaxi og lekte femkamp (vanvittig morsomt). Tok Taxi til Vestkantbadet hvor vil tilbrakte 2 timer helt alene med drikke og musikk i bassenget (vanvittig deilig). Dro hjem til forloveren og festet videre der med gaver. Alkohol var tilgjengelig hele dagen, men få drakk før etter kl. 22.

2) Bruden fikk beskjed om å ta med seg tannbørste og pass. Møttes i Torshovparken. Måtte avbryte pikniken pga. dårlig vær. I forloverens leilighet var det hengt opp pappsol og pikniken ble holdt på stuegulvet. Videre fulgte leker som "sett halen på grisen", "kast dart på kjøkkendøra - med ballonger foran" og til slutt gaver. Alkohol var tilgjengelig hele dagen, men svært lite ble drukket. Hvordan kvelden ble avsluttet vet jeg ikke fordi jeg skulle opp kl. 4 neste dag.

3) Bruden ville ikke ha utdrikningslag. Forlover var i Nederland. Jeg ringte og sa til bruden at jeg veldig gjerne ville arrangere et utdrikningslag - hvilket jeg fikk lov til. Hun visste når, men ikke hva - og aldeles ikke hvem. Jeg hentet bruden hjemme med champagne og kjørte henne t/r.

Fikk snappet opp noen bekjente både herfra og derfra. Tilsammen var vi hele 4 stykk som møtte på Klosteret restaurant. Alle spiste, drakk og koste seg. 1 flaske alkohol ble konsumert ... Bruden måtte presses til å ikke betale noe som helst for gildet. :-?

Altså: utdrikningslag er så mangt. For meg betyr det at man treffes og på en eller annen måte sier "hadet" til statusen som ugift. Om det er over mors kjøttkaker eller i froskedrakt på Karl Johan, får være opp til den enkelte.

Skrevet

Jeg sier ikke at jeg ikke vil ha utdrikkingslag. Men hvorfor skal alt holdes så hemmelig? Innholdet hemmelig er helt ok, men kan i det minste få en advarsel om tidspunktet - spesielt når vi nå snakker om de 8 siste dagene før bryllupsdagen. Vi har heller ikke et"kjøpebryllup" og har en masse ting som skal lages og organiseres nettop i disse dagene. Hvis jeg står opp til halsen i forberedelser så nekter jeg å bli med.

Skrevet

Forstår dette her veldig godt jeg, for man har rett og slett ikke tid til utdrikningslag de siste dagene før bryllupet. Men det synes jeg også at du skal si til forloveren din, slik at ikke hun blir skuffet over at du ikke blir med og du blir irritert fordi hun kommer med dette i siste liten.

Jeg visste faktisk om mitt utdrikningslag jeg, men det var ikke meningen at jeg skulle vite det. En av ”gjestene” røpte seg litt + at forloveren min hadde en meget spesiell grunn for at jeg skulle være sammen med henne den dagen (hun skulle ha hjelp til å kikke på sko).

Skrevet

Jeg har aldri hatt sansen for "utdritningslag" og har sagt klart i fra om at det ikke blir aktuelt - da hadde jeg nektet blankt. Men nå kjenner min forlover meg utrolig godt, så jeg stoler på at det blir en hyggelig dag med de nærmeste venninnene mine. Jeg har fått beskjed om at det blir nå på lørdag, og jeg gleder meg! Synes det er praktisk å få vite når det blir, siden det er mye som skal organiseres frem mot bryllupet, og vi er mye opptatt i helgene. Innholdet skal derimot være hemmelig synes jeg - er koselig med noen overraskelser, så lenge de er hyggelige :P

Skrevet

Da jeg har en datter på 1 1/2 år med min kjære er det ikke noe vits i å feire de siste dager som "fri". Jeg har fullt opp med forpliktelser allerede! Tror utdrikningslag kan være morsomt hvis man ikke har barn, og kanskje ikke har bodd sammen enda. ??

Ellers hørtes det ikke så ille ut, de forslagene over da. Med vennindegjenger som bare koser seg. Er blitt skeptisk etter å ha vært mye på Beach Club.. Og sett diverse tragiske oppdressede i knappe sykesøsterantrekk, som selger "penisboller". Stilig..

Jeg blir flau på deres vegne .. :oops:

Skrevet

Jeg hadde vært sammen/samboer med min mann i nesten seks år før vi giftet oss, så det symbolske med "siste fest som fri" var vel ikke hovedessensen i mitt utdrikningslag.

Derimot var dette en fest alle venninnene mine hadde lagt sjela si i og planlagt for meg i mange uker. Alle hadde tatt seg fri fra unger, mann og jobb. Det er sjelden alle er samlet på den måten på vanlige fester som vi er i utdrikningslagene.

JEG fikk være høydepunkt, og fikk påspandert en fest der jeg kunne velge på øverste hylle av drikkevarer, men jeg må få med at alle hadde det like gøy som meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Skjønner det med tidsspørsmålet, men må si at jeg blir overrasket at folk gruer seg til så mye her inne! Er det ikke utdrikningslag, så er det om de skal danse vals, danse med svigerfar, holde taler, begynne å gråte osv osv. Selv skal jeg sikkert få utdrikningslag, danse vals med både den ene og den andre og holde tale (- synes egentlig at jenta bør hvis en forventer at mannen skal).

Jeg stoler på at forloveren min lager et flott utdrikning/utdritningsdag - med gode venner, det må da være fint selv om man har vært sammen i 6 eller 12 år (man trenger andre venner enn mannen.... :o ), og uavhengig av barn/ikke barn??

Og jeg som er sånn en pyse...

Skrevet

Nå har jeg omsider gått tak i forloveren og klart og tydelig lagt fram synspunktene angående tidsaspektet for henne. Jeg har ikke tid - jeg blir ikke med på noe som frarøver meg tre dager med forberedelser en uke før bryllupet. Derimot har jeg stilt meg til total rådighet når vi kommer hjem fra bryllupsreise. Så får vi se hvordan det går. Jeg er ikke så sikker på at hun gjør helomvending i saken selv om hun sa til meg at selskapet ble avlyst, for neste involverte jeg snakket med trodde the show went on...

Hva skal man tro - måte på hemmelighetskremmeri, men min ærlige mening og ønske burde bli respektert - er det for mye å forlange?

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke! Hadde jeg eller brudgommen blitt revet vekk til et ut.lag noen få dager før bryllupet, hadde jeg blitt rasende! Fullstendig unødvendig! Har du sagt ifra, så har du sagt ifra!

Jeg har heller IKKE lyst på ut.lag.. Sånn, i det hele tatt.. MEN, stae og urokkelige forlovere lager jo litt problemer da, hehe.. Jeg må jo bare bøye meg i støvet og vente på dagen da.. Er ikke det at jeg gruer meg, som ble sagt tidligere i innlegget, er heller det at jeg vet at det blir dyrt for de som blir invitert. Og veldig mange av de(les: nesten alle!) kommer til å si nei da. Dette er fordi mange av de er kjærester av brudgommens venner (skjønte dere den?) Jeg ønsker meg(HVIS JEG MÅ!) et lite og "privat" ut.lag, med noe som koster lite penger (f.eks middag eller piknikk el.l) Det ville vært perfekt for meg.

Føler meg skikkelig egoistisk når jeg sier det, men det er bare sånn.. Er jo litt kjipt når du vet at det du sier ikke når inn til den som skal arrangere.. Men jeg føler meg litt råtten selvom, ser hun gleder seg veldig... Men det tar ikke bort den vonde følelsen jeg får når jeg tenker på det..

Hva skal jeg gjøre jenter :roll: ?

Skrevet
men må si at jeg blir overrasket at folk gruer seg til så mye her inne! Er det ikke utdrikningslag, så er det om de skal danse vals, danse med svigerfar, ...

Jeg stoler på at forloveren min ...

Her må jeg si meg helt enig med deg! Visstnok er det mye jeg lurer på og noe jeg bekymrer meg for (pokkers kokk og graviditet...), men i det hele gleder jeg meg bare vanvittig til en skikkelig fest. Ikke for å feste, men for å feire. For å nyte dagen akkurat slik som vi vil ha den. Gi hverandre våre "ja". Møte gamle kjente og og og ...

:lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...