Gå til innhold

Vinklubb

Gjest prestekrage

Anbefalte innlegg

Gjest hyggelig

jeg vil også være med :)

av billige viner er min favoritt marces de oro. en spansk vin som koster ca 80 kr. den var husets vin på yndlingsresturanten min her i byen, og jeg likte den fra første stund :)

den er ganske fruktig og har lite garvesyre. mmm fikk nesten litt lyst på vin nå,jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prestekrage

Legger til:

Vet ikke hvordan dere gjør det, men jeg har laget meg en egen "vinbok" hvor jeg klipper, limer og noterer informasjon og opplevelse rundt vinen. Dersom jeg spiste noe sammen med vinen skrives dette også.

Skriver også ned karakterer den har fått i diverse tester- samt (med help av dere) hva andre synes om vinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Okei, da er jeg første kvinne ut med

Marques De Oro 2005

Vinen ble anbefalt å drikkes til lette kjøttretter, så jeg jeg tømte kjøleskapet, og lagde et lite tapasbrett med sterke kjøttboller, chevre med valnøtter i sirup, marinerte poteter, oliven og foccacia.

Vinen passet godt til maten.

Fargen var ganske dyp rød, men overraskende lite fylde i forhold til fargen. Synes den var ganske tynn og smaksfattig. Litt ettersmak av noe sterkt, krydderaktig.

Synes egentlig den hadde mye garvesyre i forhold til fylde.

En helt grei vin til den prisen, men blir nok ikke det første jeg tar etter i polhylla

Endret av nextlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da er jeg første kvinne ut med

Marques De Oro 2005

Vinen ble anbefalt å drikkes til lette kjøttretter, så jeg jeg tømte kjøleskapet, og lagde et lite tapasbrett med sterke kjøttboller, chevre med valnøtter i sirup, marinerte poteter, oliven og foccacia.

Vinen passet godt til maten.

Fargen var ganske dyp rød, men overraskende lite fylde i forhold til fargen. Synes den var ganske tynn og smaksfattig. Litt ettersmak av noe sterkt, krydderaktig.

Synes egentlig den hadde mye garvesyre i forhold til fylde.

En helt grei vin til den prisen, men blir nok ikke det første jeg tar etter i polhylla

Synes denne oppsummeringen var veldig god.

Opplevelsen av vinen står forsåvidt i stil med prisen.

---

Selv om vinene har fått høy karakter betyr ikke det at de er noe annet en ok til sitt bruk. Prisen er også av betydning for karakteren.

Skal dere legge ned tid på å vurdere vinene, bør dere ikke bevege dere noe særlig under 110,- kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av mine "forsetter" for det nye året er å bli flinkere til å prøve nye viner. Samt å lære meg mer om vin.

Er hovedsakelig mest rødvinsdrikker, men tar også gjerne hvitvin i ny og ne.

Jeg har tenkt til å starte i det små, og har (tidligere) printet ut alle 5'er og 6'er viner fra vintestene til Dagbladets Magasinet, i prisklasse under 100.-

Hadde vært gøy å ha med seg noen, høre andres oppfatning av den samme vinen.

Venter evt tilbakemeldinger- og legger evt ut "ukens vin" i morgen kveld (torsdag).

(ps: At vi evt legger ut "ukens vin" betyr ikke at en må være med hver uke.....)

UENIG MED MANGE JEG DA..... Det er ikke alltid du får hva du betaler for når det gjelder vin.

Mye kommer av hvor vin er produsert er min erfaring. jeg har drukket nydelig vin for 110 kr, og som er anbefalt av såkalte eksperter. Det kan være vin fra bulgaria, Chile bla. Billigere å produsere og blir billigere her hjemme.

har og så drukket Fransk og Tysk "eddik" til 300 kr.

Kjøper du viner derifre til under 100 kr, så er min erfaring at du kjøper"eddik" med farve.

Enkelte har det jo med å tro at fransk er det mest edle når det gjelder vin...... Nå er det så mye bra fra andre land som er rimeligere da....

Lykke til med ditt prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde Marques de oro i går

Hadde pasta med noen bra krydrede kyllingbiter til.

Jeg syntes at den luktet ganske skarpt - nesten litt surt.

Den var tynn, og etter min smak for mye syre.

Dette var før jeg hadde tatt en bit av maten min da..

Den ble mye bedre til mat, det kom liksom fram noe krydder.

Helt grei å drikke - men ikke en favoritt for meg...

Det var jo egentlig forrige ukes vin dette...

Hva blir denne ukens vin? :) Noen forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...