Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Hei. Har en bærbar pc som er ca to år gammel. Hittil har den fungert helt fint. Helt til sims kom i hus. Med et spill går det helt greit, men hvis vi legger inn en tilleggspakke vil ikke maskinen være med. Har snakket med en fyr i en butikk som anbefalte å "sette inn ekstra ram" ? Dette skulle koste i underkant av 1000.- Så spørsmålet er: Er det noen som har erfaring med dette? Vil det hjelpe? Veldig takknemlig for svar.
Gjest Britt Banditt Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Hvor mye ram har den da? Det hjalp i hvertfall godt på min gamle bærbare når jeg skulle spille sims 2 på den.
Gjest Grafica Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Sims 2 er et vannvittig krevende spill, og om dere har planer om å henge med på ekstrapakker, og kanskje til og med begynne å laste ned brukerlaget innhold etterhvert er det kun en ting å gjøre... Kjøp ny data. En skikkelig bra en. UTEN nvida grafikkort! Selv sitter jeg på en to år gammel Mac. Jeg har alle ekstrapakker og ca 4gb med såkalt custom content. Og den kjører helt fint... Så jeg regner med at det er en PC du har ;P
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2008 #4 Skrevet 5. januar 2008 UTEN nvida grafikkort? Nå er det jo for tiden nVidia som har det ypperste man får tak i på grafikkortfronten, så jeg blir litt skremt over din anbefaling her. Inngangsverdiene for å spille orginalen er relativt lave, men generellt kan man si at mere RAM øker hastigheten på spillet, mens et bedre skjermkort vil gi deg mulighet til høyere oppløsning og bedre grafikk. Min anbefaling for alle XP maskiner er minst 1 gb ram, og alle vista maskiner minst 2 gb ram. Når det gjelder skjermkort, kjøp et av de billige i 8x00 serien til nvidia (eller et dyrt om du har råd).
Gjest Grafica Skrevet 5. januar 2008 #5 Skrevet 5. januar 2008 (endret) Jeg henger mye innenfor simsverdenen, de største forumene osv og det grafikkortet flest melder problemer med i sammenheng med the sims, er nvida. Det er et eller annet med kortene deres som kræsjer med sims 2. I fjor spilte jeg Sims på en PC. Det var en veldig god laptop til PC å være, med det best grafikkortet nvida hadde på markedet da. Jeg kunne ikke spille med mer enn basespillet; alt annet kødda til grafikken, jeg hadde røde blinkende vegger fordi grafikkortet takla det ikke. Og dette var en godt over gjennomsnittlig bra Pc. Radeon er et veldig godt alternativ til grafikkort om man spiller mye sims. Jeg har som tidligere nevnt alle EP-er, spiller med ca 4Gb custom content, og har et ATI Mobility Radeon 9700 kort. Det er to år gammelt. Jeg kjører spillet på høyeste oppløsning, med alt av grafikk satt til "high"; bruker endel tid på å laste pga at jeg har så mye custom content, men selve spillet kjører knirkefritt. Nvida er sikkert veldig bra ellers, men ikke til Sims. Endret 5. januar 2008 av Grafica
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Hei og takk for svar. Tenkte bare å oppdatere hvordan det gikk................. Fulgte rådet fra han i butikken og fikk satt inn en brikke med 1GB ekstra ram. Betalte 800,- Så i dag er det full "fest" her. Funker kjempefnt for oss. Ha en fortsatt fin kveld
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Sims 2 er et vannvittig krevende spill, og om dere har planer om å henge med på ekstrapakker, og kanskje til og med begynne å laste ned brukerlaget innhold etterhvert er det kun en ting å gjøre... Kjøp ny data. En skikkelig bra en. UTEN nvida grafikkort! Fra EA.com: Minimum System Requirements for The Sims 2 800 MHz processor or better 256 MB RAM if Windows Vista, XP, Windows ME, Windows 98 or Windows 2000 At least 3.5 GB of hard drive space Veldig krevende du liksom....
Gjest Grafica Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 (endret) Det er selve grunnspillet Sims 2. For sims 2 bon voyage, siste expansion pack: SYSTEM REQUIREMENTS 1.3 Ghz processor (2.0 for Vista) 512 MB RAM (1GB for Vista) Windows® Vista, Windows XP, Windows ME, Windows 98 or Windows 2000 Operating System. 8x or faster CD/DVD drive At least 1.5 GB of additional hard drive space (5.0 GB total is required if installing both The Sims 2 and The Sims 2 Bon Voyage Expansion Pack at the same time.) A T&L-capable video card with at least 32 MB of video RAM. Om man har ALLE Ep's på en gang... Så sier det litt seg selv at man trenger faktisk mer enn de kravene som står her. Med hver EP blir kravene større og større, og jo flere Ep'er man har, jo større krav til datamaskinen. Jeg hadde en link tidligere hvor man kunne sjekke hvordan pc'en din lå ann i forhold til sims 2, men nå finner jeg kun den for Mac... Sorry. Og gjest, jeg prøver ikke å si at jeg kan tonnevis om data, men jeg kan mye om sims, etter å ha vært en aktiv del av communitene siden spillet først kom ut, og vært aktiv spiller selv på flere forskjellige datamaskiner. TS: Flott at det fungerte for dere Bare vær obs på at det kan vise seg å være en løsning som ikke fungerer i lengda Men kos dere masse! Endret 8. januar 2008 av Grafica
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå