Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2002 #1 Skrevet 5. april 2002 Alle kan forholde seg til at det å tvinge noen til i diverse sexaktiviteter, er ulovlig og straffbart etter lovboken. Men hvor går grensene? Vil ikke sterkt og konstant press over tid, være i grenseområdet for noe ulovlig? Synspunkter?
Gjest Lea Skrevet 5. april 2002 #2 Skrevet 5. april 2002 Er litt i tvil der.. Den som blir presset gir jo da etter for press og da er det vel ikke straffbart. MEN dersom presset er skikkelig sterkt psykisk og innebærer trussler (hvis du ikke har sex med meg skal jeg drepe den og den..) da vil jeg vel påstå at det er noe helt annet.
loretta Skrevet 6. april 2002 #3 Skrevet 6. april 2002 sex under fysisk eller psykisk press er jo også en form for mishandling og absolutt tvang.12 1 1
loretta Skrevet 6. april 2002 #4 Skrevet 6. april 2002 Hvor grensene går, er helt opp til hver enkelt12 1
Hedda-78 Skrevet 8. april 2002 #5 Skrevet 8. april 2002 Overgrep er når ein vert pressa til å vere med på noko ein ikkje har lyst til. Om ei jente derimot har sex frivillig med ein fyr, og etterpå finn ut at ho ikkje burde ha gjort det, er det IKKJE overgrep. Enkelte menn blir tiltalt og dømt for overgrep fordi jenta sei ja først og angrar seg etterpå. Det er jævlig dårlig gjort!12
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2002 #6 Skrevet 18. april 2002 for 6 mnd siden ble min beste venninne tvunget til a ha sex med en gutt. vi var hjemme hos han (dvs den yngre søsteren hans, som vi var gode venner med) en fredags kveld, vi drakk og koste oss i bassenget og boblebadet. min venninne og denne gutten flørtet og kysset, men ingen trodde det ville lede til noe mer. likevel, da hun gikk opp i 2. etasje for a skifte etter badingen, fulgte han etter henne og dro henne med inn pa soverommet sitt. der tvang han henne til a ha sex. han var oppå henne, holdt henne fast og forklarte at det var nødt til å skje fordi han var såååå kåt. hun sa nei, nei, nei og nei, men til slutt ga hun opp fordi hun var utslitt. hun ville ikke skrike fordi hun syntes det var så flaut! mens dette skjedde var vi andre fortsatt ute i bassenget, vi ropte og skrek og hadde det kjempegøy. på en måte føler jeg meg ansvarlig fordi jeg ikke lette etter henne. bare tanken på at jeg kunne ha forhindret det....uff! Etterpå kom hun ned, gråtende. hun skalv og var blek, og låste seg inne på baderommet til foreldrene. jeg satt utenfor og prøvde å få henne til å komme ut. jeg ville bare klemme henne og si at alt kommer til å bli bra. jeg mener det som skjedde var voldtekt. gutten som gjorde det er 3 år eldre enn oss og har gjort det tidligere, til en annen venninne av meg. hvis jeg hadde fått bestemme hadde venninnen min og jeg gått rett til legen dagen etter og så til politiet. om han ikke hadde blitt dømt ville han likevel ha voldtektsiktelse på rullebladet... Etter min mening er dette voldtekt, men å henge ut en navngitt person her er direkte straffbart og kan føre til anmeldelse. Navnet er slettet. Moderator1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-04-18 09:58 ] 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 Ja, er ikke d no sånt bdsm greier a? Anonymkode: 6327e...b1d
SlemUlv Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, er ikke d no sånt bdsm greier a? Anonymkode: 6327e...b1d BDSM handler som samtykke, ikke press eller tvang. 1
Hedda-78 Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 Hva ER det med de som driver og kommenterer på 20 år gamle tråder?? Noen som lever i fortiden? (Ikke at det hjalp noe at jeg kommenterte dette nå, da. Og ja, jeg har vært her i 20 år...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå