Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei veninne av ei veninne har spurt meg på sms om vi skal finne på noe sammen. Jeg kjenner henne en del fra før og jeg er trygg på at jeg aldri kommer til å føle noe for henne, selv om hun er ei grei jente.

Hvordan får jeg henne til å forstå dette, uten å virke for arrogant eller å såre henne? Jeg ønsker i praksis minst mulig drama.

Videoannonse
Annonse
Gjest su querida
Skrevet

Du må nok bare si det som det er. Jeg er/var (vet ikke helt hva jeg skal kalle det siden det skjedde i dag!) i akkurat samme situasjon, bare at det var jeg som ble avvist.

Det er selvfølgelig kjipt men har man ikke følelser for noen, så har man ikke det. Du får håpe hun forstår.

Skrevet
Ei veninne av ei veninne har spurt meg på sms om vi skal finne på noe sammen. Jeg kjenner henne en del fra før og jeg er trygg på at jeg aldri kommer til å føle noe for henne, selv om hun er ei grei jente.

Hvordan får jeg henne til å forstå dette, uten å virke for arrogant eller å såre henne? Jeg ønsker i praksis minst mulig drama.

Hold deg unna damer :ler: :ler: :ler:

Skrevet

Har du "hatt noe på gang" med henne tidligere eller er hun kun en bekjent som du ikke finner tiltrekkende?

Skrevet
Har du "hatt noe på gang" med henne tidligere eller er hun kun en bekjent som du ikke finner tiltrekkende?

Har på ingen måte hatt noe på gang med henne nei, men har kanskje vært litt for frampå. Jeg trodde hun var opptatt, noe som ikke stemte og det forandret jo situasjonen...

Ærlighet er vel kanskje det greieste her, men er det teit å svare på sms?

Skrevet

Dersom hun spurte via sms så virker det vel mer teit å svare på en annen måte. Men jeg skjønner ikke helt problemet her jeg. Dersom det ikke har vært noe på gang før engang, så er det vel bare å si at du ikke er interessert?

Skrevet
Har på ingen måte hatt noe på gang med henne nei, men har kanskje vært litt for frampå. Jeg trodde hun var opptatt, noe som ikke stemte og det forandret jo situasjonen...

Er hun stygg å se på siden du ikke liker henne?

Hvordan frampå?

Flørtet du og så misforsto hun?

Skrevet

og så lenge du faktisk kjenner henne fra før, så er det ikke noe arrogant over å ikke ha følelser for henne mulig kjærste, så det bør være fullt mulig å være ærlig ovenfor henne uten at du blir sett på som arrogant av den grunn.

og, helt ok å svare på sms når spørsmålet stilles på sms.

Har du vært frampå, unnskyld det og si at du synes hun er grei, men ikke sånn. At du var frampå mer på en vennskapelig måte.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Så før du trodde hun var singel så var det spennende å være frempå, men siden du i ettertid vet at hun er singel så er hun ikke så spennede lengre?

Skrevet

Masse bra svar her. "Jeg er ikke interessert" Høres litt telefonselger ut, var igrunn litt ordlyd og sånt jeg var ute etter, men det er klart det er ingen stor sak og fortjener ingen større oppmerksomhet. Vi skal nok lande på beina.

Når jeg sier at jeg har vært frampå, så mener jeg at jeg ikke har holdt noe tilbake når jeg har vært i hennes selskap. Jeg sjekker aldri opptatte jenter, men flørting er jo bare alminnelig høflighet. Er hun opptatt så spiller det jo ingen rolle at jeg smiler og ler og gjør narr av antrekket hennes. Vi har det moro, og så drar hun hjem til kjæresten sin.

Eller ikke denne gangen da. Siden hun viste seg å være singel...

Hadde jeg visst det ville jeg nok vært litt mer passiv, da jeg vet at hun har vært litt betatt tidligere.

Men det löser sig! Er det meninga at jeg som trådstarter skal slette denne tråden, eller lar vi den ligge i fred, akkurat som julepynten jeg laga på barnehagen?

Skrevet

Er flørting allminnelig høflighet??

Jeg synes at menn som flørter når de ikke er interesserte er ondskapsfulle. :rope::frustrert:

Skrevet
Noen må vi jo trene på :lur:

Fint at du avslører hvor onde dere faktisk er.Skal huske på det... :kaffe:

Gjest antigartner
Skrevet

Til TS: er du helt sikker på at hun er interessert i deg??

Det kan jo være at hun bare har lyst til å finne på noe en dag...

Hvis du er sikker på at hun vil mer enn å være venner, og du ikke vil det samme som henne, bør du vel bare gjøre som mange andre: være treg med å svare, finne på unnskyldninger for at tidspunkter som hun foreslår ikke passer og generelt være unnvikende. Hvis hun ikke forstår tegninga: si at du ikke tror dere passer så godt sammen, eller si at du er interessert i noen andre.

(Både mannfolk og damer gjør alt dette!)

Skrevet

Det er ok å bruke oss som forsøkskaniner altså? :sprettert:

Skrevet

Jeg skal ærlig innrømme at jeg mer en gjerne flørter med menn som har dame, heller de en single som jeg er usikre på om kan ta flørten feil, for å si det sånn.

Men det mange (damer?) ikke skjønner, er at flørt faktisk ikke trenger å ha noe med å være ute etter noen å gjøre, for mange er flørt en måte å kommunisere på. Selv flørter jeg like mye med damer som jeg flørter med menn, også barn flørter jeg med, og menn som kunne vært mine besteforeldre. Hvorfor? rett og slett fordi det er min måte å kommunisere på når jeg koser meg i noens selskap og liker å snakke med dem.

Derimot er jeg MYE mer forsiktig med å flørte med single jeg VET ikke vil være interessante, dersom jeg ikke er helt helt sikker på at de er totalt uinteressert i meg som noe mer en vennskapelig bekjentskap.

synes altså ikke det er noe rart at ts følte det var "trygt" å flørte så lenge han trodde damen var opptatt, mens ikke ville gjort det helt på samme måte om han visste hun var singel og mulig interessert i ham.

Det er vel egentlig ikke for å bruke noen som prøvekanin eller være ond, men å tørre å kommunisere og fleipe på en hyggelig måte, uten å være redd for at det skal bli tatt som sjekking.

Skrevet

Veldig mange damer som flørter med opptatte menn, for å ha det litt moro en kveld uten å få problemer med innpåslitne single mannfolk. Mannen min har vært den mest populære på mange fester, fordi han har ring på fingeren. Og han har vært "kjæreste" for flere jenter som ville blikvitt innpåslitne single gutter. Men det var helt på siden her.

Jeg ville nok ha begynt med å være litt unnvikende. Si at du er veldig opptatt, så passer litt dårlig akkurat nå, dratt det ut i tid. Også på den måten hinte om at du ikke er interessert før du sier noe rett ut. Å få et "jeg er ikke interessert i deg" etter å ha spurt en gang om dere skal finne på noe blir litt drastisk løsning.

Men jeg har flere ganger ville finne på noe med en gutt fordi jeg syns han er hyggelig og vi har vært venner, også har vi mistet kontakten fordi han tror jeg legger an på ham, selv om jeg ikke er interessert i noe sånt noe. Ikke helt bra det heller. SÅ vær sikker på at hun faktisk er interessert før du "dumper" henne, ellers risikerer du å miste en venn.

Gjest Gjest_Perry_*
Skrevet

Fått kalde føtter nå? Slappa, det er helt normalt. Få henne hjem til deg, knull henne skikkelig og dump henne etterpå. Det er ikke noen normal grunn til å dumpe damer en ikke har beisa over først

Gjest kkleppej
Skrevet (endret)
Er flørting allminnelig høflighet??

Jeg synes at menn som flørter når de ikke er interesserte er ondskapsfulle. :rope::frustrert:

Og jeg som flørter med "alle" da... :-(

Men å gå lengre, gjør jeg ikke. Er jo tross alt fornøyd samboer med verdens deiligste jente.

Endret av kkleppej
Skrevet

aline, du sa det!

For de som er nysgjerrige så kan jeg fortelle at jeg svarte at jeg nok hadde misforstått litt og sendt litt feil signaler, men at jeg ikke egentlig var interessert. Det var også det eneste hun ville vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...