Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

kan noen svare meg litt fort her tro?

flyttet for en stund siden og glemte helt dette med nrk-lisens. har aldri vært registrert hos nrk da jeg aldri har eid min egen tv før nå. så en dag ringer det en mann fra nrk og spør om det stemmer at jeg bor på den adr(min nye riktige adr) og om jeg har tv osv noe jeg bekrefter og sier jeg ikke har rukket å si fra ang tv noe som er helt greit og vi blir enige om at han skal sende regning. det er vel et par tre uker siden og jeg har ikke tenkt noe på det før jeg kommer hjem fra ferie i dag og har ikke noe tv-signal!

kan de ha sendt regningen til den adr jeg er folkeregistrert på? (har skiftet den nå også)

kan nrk stenge tv-signalet mitt? kan jo hende de har sendt mange regninger osv uten at jeg har motatt noen, emn kan de det?

bor for opplysningens skyld i borettslag med kabel tv, men ingen av naboene er hjemme så jeg får hørt om deres tv virker..ikke kom jeg gjennom på kundeservicen til get heller..

takk for svar hvis noen gisser:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nrk kan ikke stenge tv-signalet ditt. Alle som har tv og antenne kan se nrk.

Dersom du har tv via kabel-tv så må du også betale kabeltv-regninga di. Hvis du ikke betaler den, så kan de kutte deg ut av sendingssystemet sitt.

Hvis du akkurat har flyttet til ny leilighet, så har du kanskje hatt et introduskjonstilbud med gratis kabel i en mnd eller to - for å lokke deg til å bli kunde...

Skrevet
Nrk kan ikke stenge tv-signalet ditt. Alle som har tv og antenne kan se nrk.

Dersom du har tv via kabel-tv så må du også betale kabeltv-regninga di. Hvis du ikke betaler den, så kan de kutte deg ut av sendingssystemet sitt.

Hvis du akkurat har flyttet til ny leilighet, så har du kanskje hatt et introduskjonstilbud med gratis kabel i en mnd eller to - for å lokke deg til å bli kunde...

takk for svar:) kabel-tv er med i husleia så da er nok ikke det grunnen til at jeg ikke har noe signal heller..hmm..merkelig..og irriterende..

så nrk kan ikke kutte signalet selv om de evt har sendt så mange regninger så det har gått til inkasso (eller hva det heter)? kan jo ikke ha rukket det på denne tiden håper jeg men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...