Gå til innhold

gratis alkohol i flyet

Lisle

Anbefalte innlegg

nå jeg har reist med klm amsterdam-oslo var det gratis alkoholservering ombord. jeg bestilte alltid to flasker vin til meg selv. familien min drar med sas ned hit til sommern. der har de vel samme alkoholregler som hos klm? og hvor mye alkohol er det "lov" å be om per person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor mye reglene varierer fra et flyselskap til et annet men jeg tror ikke at det er noen grense på hvor mye alkohol du kan be om bare du ikke blir veldig beruset. da kan de nok nekte deg meg servering på grunn av sikkerheten om bord i flyet.

Jeg har reist en del og har bestandig fått det jeg har ønsket av alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skjønner ikke vitsen med at man på død og liv skal drikke vin med en gang man kommer opp i lufta. Og man bør ihvertfall ikke bøtte ned på så mye som mulig bare fordi man ikke må betale ekstra for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke vitsen med at man på død og liv skal drikke vin med en gang man kommer opp i lufta. Og man bør ihvertfall ikke bøtte ned på så mye som mulig bare fordi man ikke må betale ekstra for det.

Hallo, er ikke dette typsik norsk da :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og man bør ihvertfall ikke bøtte ned på så mye som mulig bare fordi man ikke må betale ekstra for det.

Ellers har vi dem som ikke ber om vinflasker for å drikke dem der og da, neida, de stikker dem i veska for å ta dem med seg.

Flyserveringen er forøvrig ikke hva den engang var, da jeg tok fly til Tyskland i forrige uke, fikk vi servert et eple hver....hmm. Ikke det at jeg flyr for å spise, men jeg bare lurer på hva som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv reiste jeg med Braathens rutefly til Malaga i påsken, og gjett hva; DER har de i alle fall sluttet med gratis alkoholservering!

Nå var ikke det noe problem for meg (en morgen-flight), men med tanke på at min flybill. kostet omlag 5200,- synes jeg ikke særlig om det :-? . Jeg har absolutt råd til å betale de 40,- de skal ha for den lille flasken, men for meg er det mer prinsippet..... På returen betalte jeg for en flaske, da var det en ettermiddags-flight...

Nei, det er i alle fall ikke tvil om at flyselskapene SLITER. Og det går ut over oss som reiser.... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...