Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Jeg vil lage burger og andre matretter med kik-erter. I alle oppskriftene jeg har sett står det at man skal legge de i vann over natten osv... Men jeg har noen på boks som er ferdige. Kan ikke de brukes..? Mye mer lettvint og de er veldig gode! Følger jeg oppskriften som vanlig hvis jeg bruker de?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Du kan fint bruke kikerter fra boks, da slipper du å bløtlegge og koke dem
Gjest Pax Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 De fra boks er mykere, så da ville jeg tilsatt noe stivelse i deigen.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 De fra boks er mykere, så da ville jeg tilsatt noe stivelse i deigen. Ja, enig. Pleier alltid å lage falafel av tørkede kikerter som er bløtlagt, men ikke kokt (den tradisjonelle måten), og de blir helt supre. Men her en dag hadde jeg bare hermetiske kikerter, og brukte dem. Det ble en HELT annen røre, og falaflene ville ikke henge sammen i det hele tatt. Men hadde sikkert blitt bedre om jeg hadde tilsatt et egg og litt mel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå