Gjest Partygirls Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Hallois Nå som barna har blitt større har jeg og kona fått mere frihet igjen. Kona og jeg har det veldig bra sammen. Det siste halvåret har hun vært mere på byen sammen med venninner enn tidligere. De har alltid holdt i gang til stengetid og så tatt taxi hjem eller blitt hentet. Nå ser det ut til at det forandrer seg noe. Når jentene nå er ferdig på byen (de er en tre-fire stykker) så blir de gjerne med ukjente menn/gutter hjem på nachspiel etterpå. Er dette vanlig blandt gifte kvinner i 40 årsalderen å være med på slikt? Mulig jeg er litt gammeldags og er vel ikke den som har rent ned byens utesteder, men skjønner ikke helt behovet for dette. Hva sier dere; er dette helt vanlig?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Hallois Nå som barna har blitt større har jeg og kona fått mere frihet igjen. Kona og jeg har det veldig bra sammen. Det siste halvåret har hun vært mere på byen sammen med venninner enn tidligere. De har alltid holdt i gang til stengetid og så tatt taxi hjem eller blitt hentet. Nå ser det ut til at det forandrer seg noe. Når jentene nå er ferdig på byen (de er en tre-fire stykker) så blir de gjerne med ukjente menn/gutter hjem på nachspiel etterpå. Er dette vanlig blandt gifte kvinner i 40 årsalderen å være med på slikt? Mulig jeg er litt gammeldags og er vel ikke den som har rent ned byens utesteder, men skjønner ikke helt behovet for dette. Hva sier dere; er dette helt vanlig? Det er helt vanlig, og hyppigheten av dette vil nok tilta kraftig i årene som kommer. Det beste rådet du kan få, er å skaffe deg en hobby. Brodering kan virke samlende, og da kan du f.eks. starte en broderingsklubb så du får muligheter til å treffe andre menensker med tilsvarende interesser. Dette klarer du fint.
Gjest TS Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 He, he artig svar da. Har hobbies så det holder jeg. Ingen problem. Er på byen selv med kompiser og mye på konserter, men har aldri tenkt tanken på å hive meg med på nachspiel med ukjente bærter for det. Det måtte isåfall bli sammen med arbeidskollegaer etter firma partys. Er bare nysgjerrig på hva som er vanlig jeg.
Gjest Madre Mia Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Det er nok veldig vanlig, ja. Men ikke nødvendigvis akseptabelt av den grunn. At "kjerringene" havner etpar ganger i året på nachspiel med likesinnede eller bekjente, er jo ikke noe å bry seg om så lenge de husker at de er gifte. Men jeg hadde nok begynt å lure hvis de drar med unge gutter på nachspiel rett som det er. Hvilke interesser har de av det? Jeg hadde ikke likt at min mann drar på nachspiel ofte og til tilfeldige bekjente fra utestedene. Uten meg. Nei, da hadde jeg satt ned foten gitt!
Kalorina Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 jeg er også jente, men jeg hadde overhodet ikke tillatt slik oppførsel fra kjæresten/kona/mannen/samboeren min nei
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Kanskje de heller vil ha fyrrig lammekjøtt fremfor en gammal sau?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 Jeg er singel, med lange forhold bak meg. Dette er ikke vanlig for mine gifte venninner, ikke for meg heller selv om jeg strengt tatt kunne tatt meg den friheten:-)
Gjest Madre Mia Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 Kvinner som er ferdig med karrierejag og småbarn og har fått bedre tid, trenger å vite at de fremdeles er attraktive og sosiale. De har i mange år ofret seg selv i barnestell, familieliv og arbeidsliv og vil gjerne gjøre noe morsomt og oppbyggende. Da er det lett å fortsette der man slapp før man fikk mann og barn, nemlig utelivet. Det var morsomt da og er fremdeles den moroa de kjenner til. De er lei av å sitte hjemme med ektemenn som trives best i sofaen og foran dataen, og søker moro på egen hand. Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt opp konkurransen om min ektefelle. Inviter henne på en week-end til Paris alene sammen med deg, eller med en venninne og hennes ektemann. Eller et annet sted, opplev noe, ha det gøy og slapp av sammen. Jeg er helt sikker på at hun hun hadde foretrukket å oppleve noe og ha det gøy først og fremst med deg, foran noen andre. La oss få høre hvordan dette går da?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 Jeg er på samme alder og singel. Har ikke noe behov for å dra på byen i helgene. Kan gjerne gå på kafe med en venninne, men er aldri ute etter midnatt. Jeg får bekreftelse på meg selv gjennom jobben og gjennom barna mine. Fridagene vil jeg heller bruke til en skitur om vinteren eller til bading i skogstjern om sommeren. Koser meg også hjemme med tv, internett, en film eller en bok. Men vi er forskjellige. Frem til jeg var 22 var jeg også ute til langt på natt og syntes det var kjempekult. Kanskje din kone ikke fikk til til å feste og flørte før hun etablerte seg?
Gjest Helen Parr Skrevet 2. januar 2008 #10 Skrevet 2. januar 2008 (endret) Jeg ville synes dette var helt unaturlig, og kjenner få som gjør slikt. Jeg ville heller ikke likt det om mannen min gjorde det. Tillegg: Dette svaret var altså myntet på det å dra på nachspill hos tilfeldige menn. Endret 2. januar 2008 av Helen Parr
Gjest Mysticgirl Skrevet 2. januar 2008 #11 Skrevet 2. januar 2008 Kvinner som er ferdig med karrierejag og småbarn og har fått bedre tid, trenger å vite at de fremdeles er attraktive og sosiale. De har i mange år ofret seg selv i barnestell, familieliv og arbeidsliv og vil gjerne gjøre noe morsomt og oppbyggende. Da er det lett å fortsette der man slapp før man fikk mann og barn, nemlig utelivet. Det var morsomt da og er fremdeles den moroa de kjenner til. De er lei av å sitte hjemme med ektemenn som trives best i sofaen og foran dataen, og søker moro på egen hand. Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt opp konkurransen om min ektefelle. Inviter henne på en week-end til Paris alene sammen med deg, eller med en venninne og hennes ektemann. Eller et annet sted, opplev noe, ha det gøy og slapp av sammen. Jeg er helt sikker på at hun hun hadde foretrukket å oppleve noe og ha det gøy først og fremst med deg, foran noen andre. La oss få høre hvordan dette går da? Faktisk et veeldig fornuftig svar. Ei som har skjønt det menn ikke skjønner
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #12 Skrevet 2. januar 2008 Kvinner som er ferdig med karrierejag og småbarn og har fått bedre tid, trenger å vite at de fremdeles er attraktive og sosiale. De har i mange år ofret seg selv i barnestell, familieliv og arbeidsliv og vil gjerne gjøre noe morsomt og oppbyggende. Da er det lett å fortsette der man slapp før man fikk mann og barn, nemlig utelivet. Det var morsomt da og er fremdeles den moroa de kjenner til. De er lei av å sitte hjemme med ektemenn som trives best i sofaen og foran dataen, og søker moro på egen hand. Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt opp konkurransen om min ektefelle. Inviter henne på en week-end til Paris alene sammen med deg, eller med en venninne og hennes ektemann. Eller et annet sted, opplev noe, ha det gøy og slapp av sammen. Jeg er helt sikker på at hun hun hadde foretrukket å oppleve noe og ha det gøy først og fremst med deg, foran noen andre. La oss få høre hvordan dette går da? En så symåatisk tolkning tror jeg aldri jeg har hørt om tilsvarende adferd fra menn i samme alder. Da er det mittlivskrise og utroskap som benyttes som motiv. Men, jeg likte rådet ditt.
Gjest Gjest_smiley_* Skrevet 8. januar 2008 #15 Skrevet 8. januar 2008 Jeg synes ærlig talt dette er patetisk og uakseptabel oppførse. Hva skal de på nachspiel med unge menn de ikke kjenner fra før å gjøre? Dette hadde ikke min samboer godtatt selv om jeg er ung, og jeg hadde ikke godtatt det andre veien heller. Du må kunne få lov å si ifra om dette plager deg uten at du blir beskyldt for å være sjalu osv osv. Det er ikke slik at man må finne seg i hva som helst bare fordi man skal være frie mennesker og har fri vilje, iallefall ikke dersom man skal leve sammen med en partner.
Gjest Madre Mia Skrevet 8. januar 2008 #16 Skrevet 8. januar 2008 En så symåatisk tolkning tror jeg aldri jeg har hørt om tilsvarende adferd fra menn i samme alder. Da er det mittlivskrise og utroskap som benyttes som motiv. Men, jeg likte rådet ditt. Hva midtlivskrise og utroskap angår, tror jeg kvinner er like "flinke" som menn. Uansett om det burde vært annerledes, er det en kjensgjerning at flertallet av kvinner er mer bundet opp med barna enn deres menn og har dermed ikke den friheten til å begå tabber i utelivet i like stor grad som menn. Menn realiserer seg selv gjenom jobben der de streber etter framgang og anerkjennelse. Hjemme i sofaen kan de slappe av og bare være til, til konas store ergrelse. Etter min mening er mange ganger årsaken til at middelaldrende par går lei av hverandre at de har ingenting til felles lenger når barnestellet er over, tror de, og søker lykken andre steder. Jeg synes begge parter har et ansvar for å gjøre samlivet interessant igjen og ikke stagnere foran en skjerm eller i sofaen og i etterkant skylde på hverandre hvorfor ting gikk galt. Moro behøver ikke å koste penger heller.....
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #17 Skrevet 8. januar 2008 Hallo Madre Mia, TS her. Det går bra med meg og oss. Vi har alltid vært flinke til å gjøre ting sammen. Har reist på week-end turer, revyer, kino, konserter og av og til på noen by turer sammen. Det er ikke der skoen trykker. På en måte trykker ikke skoen så mye i det hele tatt. Vi har bare aldri vært noen typiske "på byen" mennesker noen av oss så jeg lurte bare på om nachspiel av denne typen er vanlig
Gjest Madre Mia Skrevet 8. januar 2008 #18 Skrevet 8. januar 2008 Hallo Madre Mia, TS her. Det går bra med meg og oss. Vi har alltid vært flinke til å gjøre ting sammen. Har reist på week-end turer, revyer, kino, konserter og av og til på noen by turer sammen. Det er ikke der skoen trykker. På en måte trykker ikke skoen så mye i det hele tatt. Vi har bare aldri vært noen typiske "på byen" mennesker noen av oss så jeg lurte bare på om nachspiel av denne typen er vanlig Hei selv. Så hyggelig at dere har det bra, det er jo så vanlig med ekteskap som går i oppløsning etter en viss tid. Nachspiel er vanlig ja som jeg før nevnte. Men det skal mye til for at jeg drar på nachspiel med tilfeldige folk. Som oftest blir man med naboer, venner og slekt hjem de sjeldne gangene man drar på nachspiel. Artig å høre at "gamle par" klarer å finne på ting sammen, der er nok ikke vi flinkest i klassen. Men en gang husker jeg veldig godt, en sommer for tre år siden. Da inviterte min mann meg med på telttur ei natt, med sovepose, litt mat og fiskesaker. Jeg ble motvillig med, tenkte på hvor vondt det er å sove på liggematte og at jeg egentlig heller ville bli hjemme med hobbyen min i fred. For å glede ham, ble jeg med. Og jeg angrer ikke! Det var en utrolig fin tur, satt ved vannkanten nesten hele natta, gikk tur rundt vannet og så på fuglelivet, fisket litt (bittesmå fisk, til å le seg skakk av!), slappet av på matta attmed bålet med kaffekoppen, hørte på alle lydene rundt omkring og småpratet av og til. Det var så utrolig deilig å være ute ifred i naturen at vi brukte verken soveposene eller teltet den natta. Fant ut at min mann er en fantastisk turkamerat. Anbefales!
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2008 #19 Skrevet 13. januar 2008 Gifte damer og menn har ingenting på nachspiel å gjøre. Det dreier seg om å oppføre seg ordentlig og ikke ha en oppførsel som kan virke mistenkelig. Det hjelper lite om det ikke var noe sex med i bildet, man må bare oppføre seg ordentlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå