Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Samboeren min er medlem av mange av de vennesidene; nettby, facebook osv. Jeg er ikke medlem av noen av dem. Han skriver i profilen at han er i et forhold og han prater med venner gjennom nettsidene. Jeg får se sidene om jeg spør, men han viser meg ikke vennelisten eller gjesteboken og jeg spør ikke heller. Men tilfeldigvis oppdaget jeg at han ikke hadde logget seg ut av inboksen da jeg skulle bruke internett. Jeg klarte ikke la være å se for det var masse jentenavn. Han hadde skrevet normale ting, sånn hvordan går det osv. Men på noen stod det; du er så deilig. og noen hilsen din bigdaddy... Jeg er gravid og føler meg stygg og feit for tiden. Det at han skriver sånn til andre jenter hjelper meg ikke akkurat. Jeg begynner å grine veldig lett etter at jeg ble gravid og tenker jeg kanskje overdriver når jeg blir så lei meg av å se det han skrev. For han er jo kjempe snill og skjønn mot meg. Men jeg tenker på det hele tiden nå.. Jeg lurer på hva han skriver til jenter på de andre sidene han er medlem. Kan jeg spørre ham om å få se gjesteboken og vennelisten? Eller virker det dumt? Hvis han sier nei vil det jo være fordi han skjuler noe for meg... Hadde jeg gjort det samme ville han blitt kjempe sur. Jeg forstår ikke hvorfor han gjør det. Får han ikke nok oppmerksomhet av meg.. Vi har sex omtrent hver dag og sier masse fint til hverandre osv. Hva skal jeg gjøre..
Gjest Gjest_smiley_* Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Samboeren min er medlem av mange av de vennesidene; nettby, facebook osv. Jeg er ikke medlem av noen av dem. Han skriver i profilen at han er i et forhold og han prater med venner gjennom nettsidene. Jeg får se sidene om jeg spør, men han viser meg ikke vennelisten eller gjesteboken og jeg spør ikke heller. Men tilfeldigvis oppdaget jeg at han ikke hadde logget seg ut av inboksen da jeg skulle bruke internett. Jeg klarte ikke la være å se for det var masse jentenavn. Han hadde skrevet normale ting, sånn hvordan går det osv. Men på noen stod det; du er så deilig. og noen hilsen din bigdaddy... Jeg er gravid og føler meg stygg og feit for tiden. Det at han skriver sånn til andre jenter hjelper meg ikke akkurat. Jeg begynner å grine veldig lett etter at jeg ble gravid og tenker jeg kanskje overdriver når jeg blir så lei meg av å se det han skrev. For han er jo kjempe snill og skjønn mot meg. Men jeg tenker på det hele tiden nå.. Jeg lurer på hva han skriver til jenter på de andre sidene han er medlem. Kan jeg spørre ham om å få se gjesteboken og vennelisten? Eller virker det dumt? Hvis han sier nei vil det jo være fordi han skjuler noe for meg... Hadde jeg gjort det samme ville han blitt kjempe sur. Jeg forstår ikke hvorfor han gjør det. Får han ikke nok oppmerksomhet av meg.. Vi har sex omtrent hver dag og sier masse fint til hverandre osv. Hva skal jeg gjøre.. Jeg synes det er respektløst å skrive til andre at de er deilig etc, og du kan godt si at det plager deg og er noe du ikke godtar. det hadde jeg gjort.
Nienna Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Snakk med ham, det er vel egentlig alt du kan gjøre som ikke slår dobbelt så hardt tilbake på deg. Snakk med ham, fortell hvordan du føler det, men hør på ham. La ham si sitt, for for alt du vet kan det være ren internhumor. Jeg har hatt slik humor med mange av hankjønn, som sikkert hadde kunnet missforstås. Og for alt du vet kan det være at en av de jentene han fortalte var deilig hadde dårlig selvtillit, og at det var derfor han sa dette, for å trøste, kanskje? Finn ut hele historien du, og det kan du bare om du snakker med ham. =)
Gjest Mysticgirl Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Dette må du absolutt ikke godta! Sett foten ned og si at du ikke finner deg i at han chatter og flørter med andre kvinner på nett!! Det er ødeleggende både for deg og forholdet deres, så får han finne ut hva han verdsetter mest. Spenningen på nett eller deg!
Gjest ei som vet.. Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Min forlovede og samboer gjennom 7 år, hadde også profil på nettby. Løy meg rett i ansiktet ufattelige ganger når jeg spurte om jentene han chattet med der. For en måned siden fikk jeg en anonym mail, som førte til at jeg sjekket mobilen hans.. og der fikk jeg bekreftelsen jeg trengte. Han hadde et seksuelt forhold til ei annen i flere måneder, som attpåtil hadde barn selv, og visste at han var opptatt... Mannen ble kasta rett ut.. vi har et barn sammen. Alt er vanskelig å forstå, vi hadde det ikke spesielt dårlig heller... Mitt råd til deg, er å se varsellampene blinke. Mulig din samboer er annerledes enn min, de finnes sikkert, de snille også... Hater nettby! Lykke til!
Liskat Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Bare si som det er at han ikke hadde logget seg ut og at du var nysgjerrig og saa oppdaget du de mailene, og naa lurer paa hvorfor han har en slik floertende tone med noen av jentene. Det kan hende det er litt tullete humor og intern spoek at han sier slik og slik. Ikke angrip han med det foerste, ikke faa full panikk, men si at du foeler deg utrygg etter at du leste mailene. Faar du ikke et betryggende svar som du foeler du kan stole paa, saa faar du heller bli litt strengere paa det da.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Min samboer har også gitt unødvendige komplimanger til jenter på nettby. Det skjedde hovedsakelig i en litt drlig periode. Jeg konfronterte han med det etter jeg tok han på fersken (data koblet til TV, jeg så han skrive til en jente hvor søt hun var). Han var enig at det var dårlig gjort og gikk med på å slette konto. Så på kort tid kom vi oss opp fra den dårlige perioden. Og han fikk lov å ha kontoen (som det tok litt tid før slettet/avsluttet seg selv) for å sjekke beskjeder fra rl-venner han hadde der og sånn. Etter dette brukte han nettyby svært lite, jeg fikk se på mens han sjekket noen ganger. Så ganske nylig oppdaget jeg at han hadde brukt en del tid på nettby i det siste (og vi har det veldig bra for tiden). Jeg sjekket opp i saken. Det var ingenting som gangen før (bortsett fra at han hadde skrevet til en jente at hun var søt, som den som tok kontakt først, for et halvt år siden). Denne gangen fortalte han at han hadde ingen interesse av disse jentene, og ønsket ikke å bli kjent med de. Han visste rett og slett ikke hvorfor han besøkte slike sider, og han hadde veldig dårlig samvittighet. Kanskje er samboeren din slik som min var i det første tilfellet. Han var ikke helt fornøyd med forholdet og søkte spenning i andre jenter og kanskje leitet etter om gresset var grønnere på andre siden. Men det virker jo på det du skriver som om dere har det veldig fint sammen (slik vi har det nå), så kanskje har samboeren din samme "problem" som min, at han oppsøker slike sider(og jentene der) uten noe spesiell hensikt. Kanksje er det også en blanding av de to. Jeg tipper kanskje at han driver på slik i håp om at pene jenter skal si pene ting til han, slik at han, for hans eget ego sin del, kan føle at han er attraktiv. Jeg råder deg absolutt til å ta det opp med han, om du ikke allerede har gjort det.
Molly80 Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Ja, ta det opp! Tror ikke han tenker på hvordan du føler deg.. og uansett må han ha dårlig samvittighet for å holde på sånn.. ellers er han ikke verdt å samle på, hvis han setter deg som er gravid med hans barn på spill! Åpenher er stikkordet!! Kan bli en skikkelig oppvask, men det er nok det som må til. Lykke til!!
Gjest ikke sjalu Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Litt i seneste laget kanskje, for tråden er passe gammel. Først og fremst er jeg jente selv så det er sagt. Men dere er ufattelige frekke som sniker dere inn på kjæresten/forloveden/ektemannen sine private ting. Har selv ingenting å skjule og lar min mann se hvem, hva og hvor når han vil. Men han hadde gått på hue ut døra hadde jeg funnet ut at han gikk inn uten å spørre. Venner deler mye privat som ikke partneren trenger å vite! Mine profiler på nettet og min mobil er mine dagbøker...
Gjest mørk Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 bla bla bla bla....typisk at det kommer en utalelse fra en som mener at det ikke skal snokes
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #11 Skrevet 28. januar 2008 Har selv ingenting å skjule og lar min mann se hvem, hva og hvor når han vil. Men han hadde gått på hue ut døra hadde jeg funnet ut at han gikk inn uten å spørre. Ser du ikke at det er nettopp dette kjæresten til trådstarter IKKE gjør - han lar henne ikke se noe, men driver på med snusk likevel, det er ikke rart hun blir mistenksom og vil finne ut av ting - du kan ikke sammenligne den situasjonen med din egen engang. Det er vel ingen som er FOR å gå inn på partnerens private ting. Men nå har dette engang skjedd, og man kan ikke bare la slikt ligge, om man vil rydde opp i ting og bevare forholdet og evt oppklare misforståelser. Man skal være en ganske passiv nikkedukke i et forhold for å ikke gå videre med slikt, når man først kommer over det.
Gjest Gjest_Anette_* Skrevet 29. januar 2008 #12 Skrevet 29. januar 2008 Min samboer har også gitt unødvendige komplimanger til jenter på nettby. Det skjedde hovedsakelig i en litt drlig periode. Jeg konfronterte han med det etter jeg tok han på fersken (data koblet til TV, jeg så han skrive til en jente hvor søt hun var). Han var enig at det var dårlig gjort og gikk med på å slette konto. Så på kort tid kom vi oss opp fra den dårlige perioden. Og han fikk lov å ha kontoen (som det tok litt tid før slettet/avsluttet seg selv) for å sjekke beskjeder fra rl-venner han hadde der og sånn. Etter dette brukte han nettyby svært lite, jeg fikk se på mens han sjekket noen ganger. Så ganske nylig oppdaget jeg at han hadde brukt en del tid på nettby i det siste (og vi har det veldig bra for tiden). Jeg sjekket opp i saken. Det var ingenting som gangen før (bortsett fra at han hadde skrevet til en jente at hun var søt, som den som tok kontakt først, for et halvt år siden). Denne gangen fortalte han at han hadde ingen interesse av disse jentene, og ønsket ikke å bli kjent med de. Han visste rett og slett ikke hvorfor han besøkte slike sider, og han hadde veldig dårlig samvittighet. Kanskje er samboeren din slik som min var i det første tilfellet. Han var ikke helt fornøyd med forholdet og søkte spenning i andre jenter og kanskje leitet etter om gresset var grønnere på andre siden. Men det virker jo på det du skriver som om dere har det veldig fint sammen (slik vi har det nå), så kanskje har samboeren din samme "problem" som min, at han oppsøker slike sider(og jentene der) uten noe spesiell hensikt. Kanksje er det også en blanding av de to. Jeg tipper kanskje at han driver på slik i håp om at pene jenter skal si pene ting til han, slik at han, for hans eget ego sin del, kan føle at han er attraktiv. Jeg råder deg absolutt til å ta det opp med han, om du ikke allerede har gjort det. Dette har hendt meg også. (Resultat: Jeg slo opp med han) Jeg gikk faktisk inn på profilen hans selv når han hadde glemt å logge seg ut og så mailene han sendte jenter. De fleste var også under 18 år. Han kommenterte hvor pene, søte de var, at de hadde så deilige kropper og div. I mine øyne er dette utroskap og rent svik mot meg som hans kjæreste. Hvor er respekten? Og når han topper det hele med å lyve til meg når jeg spurte han hva han gjorde på disse sidene, og han sier "snakker med kamerater", da fikk jeg nok! Jeg konfronterte han med at jeg hadde sett mailene, men det verste var at han ikke syns han hadde gjort noe galt! Han angra ikke, og ville ikke unnskylde seg! Ex'en min har jeg ikke vekslet et ord med siden den dagen. Dette er jo verste scenario. Håper din historie ender bedre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå