Gå til innhold

betingelser for overgangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enda en som skal flytte ut her...

i den forbindelse har jeg snakket med flere i samme situasjon, og en av dem påstod at jeg må flytte minst 500 meter unna barnefaren for å få stønader? Er dette riktig? Vi håper at jeg skal få leie leilighet i samme bygg som vi bor nå, slik at barna kan gå frem og tilbake (s)om de vil. Men jeg er avhengig av overgangsstønad osv for å klare meg økonomisk det første året, og om det er en avstandsgrense må jeg se meg om etter et annet sted å bo...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidligere var det slik at man ikke kunne bo i samme bolig selv om denne besto av flere leiligheter. For å være helt på den sikre siden så hadde jeg tatt en telefon til Nav og samtidig skrevet et brev om det samme. Ved å sende en skriftlig henvendelse så vil du få skriftlig svar. Jeg tenker bare på dokumentasjon.

Skrevet
Enda en som skal flytte ut her...

i den forbindelse har jeg snakket med flere i samme situasjon, og en av dem påstod at jeg må flytte minst 500 meter unna barnefaren for å få stønader? Er dette riktig? Vi håper at jeg skal få leie leilighet i samme bygg som vi bor nå, slik at barna kan gå frem og tilbake (s)om de vil. Men jeg er avhengig av overgangsstønad osv for å klare meg økonomisk det første året, og om det er en avstandsgrense må jeg se meg om etter et annet sted å bo...

Var en sak om dette for en stund siden i Vg. Gjalt et par som bodde i hver sin leilighet i en blokk. I hver sin oppgang. Der ble mor nektet overgangsstønad.

Saken ble anket. Det ble bevist at mor hadde tatt opp lån for å kjøpe leiligheten.

Tror grunnen til at det er så strengt er at d skal unngå svindel. Desverre, er det ofte par som svindler med støtte.

Så jeg vil tro en kan få problemer om en sier en skal leie leilighet i samme bygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...