Rosalie Skrevet 3. januar 2008 #61 Skrevet 3. januar 2008 Problemet er jo bare at meste parten av forumets brukerer er utestengt fra Ris og Ros. Nope, brukerne har full tilgang, som før. Det er alle som ikke er brukere som ikke har tilgang der lenger.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #62 Skrevet 3. januar 2008 Nope, brukerne har full tilgang, som før. Det er alle som ikke er brukere som ikke har tilgang der lenger. Både registerte brukere og gjester er vel brukere av KG.
aline Skrevet 3. januar 2008 #63 Skrevet 3. januar 2008 vel, alle som VIL, kan skrive på ris og ros da (om man ikke av naturlige grunner er blitt sperret ute som bruker). gjester kan opprette en enkelt profil kun for det bruk, om de hadde vært interessert, og slettet den etter at den ene saken de ønsket å ta opp, var tatt opp og ferdigdiskutert. at gjester til tider blir stengt ute fra div steder, har alt å gjøre med gjesters oppførsel, så det er snakk om at man må skjønne at når man bryter regler, her som andre steder, så er det stor fare for at det får konsekvenser. at man i mange tilfeller kan bryte reglene mange ganger, eller bare provosere og herje som man vil, og ikke få konsekvenser før man har gått over en grense, gjør jo ikke at NÅR først konsekvensen kommer, så er den mindre på sin plass.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #64 Skrevet 3. januar 2008 at gjester til tider blir stengt ute fra div steder, har alt å gjøre med gjesters oppførsel, så det er snakk om at man må skjønne at når man bryter regler, her som andre steder, så er det stor fare for at det får konsekvenser. at man i mange tilfeller kan bryte reglene mange ganger, eller bare provosere og herje som man vil, og ikke få konsekvenser før man har gått over en grense, gjør jo ikke at NÅR først konsekvensen kommer, så er den mindre på sin plass. Kollektiv straff slik KG gjør nå og har gjort før bryter faktisk med menneskerettighetene!
Bomull Skrevet 3. januar 2008 #65 Skrevet 3. januar 2008 Kollektiv straff slik KG gjør nå og har gjort før bryter faktisk med menneskerettighetene! Det står ikke i menneskerettighetene at du har krav på å være på kg.
aline Skrevet 3. januar 2008 #66 Skrevet 3. januar 2008 jada, diskriminering også, kjempefæle er kg!! men er det en plikt for alle nettforum at absolutt alle som vil skal kunne bruke forumet som de vil, uten å registrere seg? etter hva jeg skjønt, så er det jo massevis av andre, velfungerende og bra etter hva det har blitt ytret, som ikke tillater gjester i det hele tatt...
Leo Skrevet 3. januar 2008 #67 Skrevet 3. januar 2008 Kollektiv straff slik KG gjør nå og har gjort før bryter faktisk med menneskerettighetene! Ja visst! Få Amnesty og myndighetene på banen NÅ! Dette er helt klart en sak for menneskerettsdomstolen!
Gjest ikke lengre bruker Skrevet 3. januar 2008 #68 Skrevet 3. januar 2008 Kollektiv straff slik de nå enda en gang driver er uhørt! Jeg under meg også hvorfor det er fritt frem å mobbe alle gjestene her inne?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #70 Skrevet 3. januar 2008 er det noen som mobber gjester? Les gjennom denne og nesten hvilken som helst annen tråd og merk deg hvilken tone som brukes når dere svarer en HVER gjest!
Leo Skrevet 3. januar 2008 #71 Skrevet 3. januar 2008 Kollektiv straff slik de nå enda en gang driver er uhørt! Jeg under meg også hvorfor det er fritt frem å mobbe alle gjestene her inne? Det er m.a.o. kollektiv straff når enkelte nettsider krever både registrering og betaling for å få tilgang? Er det kollektiv straff når jeg ikke får lov til å gå ned på perrongen på f.eks. Nationaltheateret stasjon for å møte noen uten å løse billett også fordi enkelte tar toget uten å betale for seg? Det må for øvrig være tillatt å flire en smule av påstander som er så langt ut på viddene at de for lengst har passert den russiske grensen enten de kommer fra gjester eller registrerte brukere.
Leo Skrevet 3. januar 2008 #72 Skrevet 3. januar 2008 Les gjennom denne og nesten hvilken som helst annen tråd og merk deg hvilken tone som brukes når dere svarer en HVER gjest! Det jeg ser, er at gjester som stiller helt greie spørsmål og oppfører seg normalt høflig i diskusjoner, blir behandlet på akkurat samme måte som registrerte brukere. Hverken mer eller mindre.
aline Skrevet 3. januar 2008 #73 Skrevet 3. januar 2008 Det jeg ser, er at gjester som stiller helt greie spørsmål og oppfører seg normalt høflig i diskusjoner, blir behandlet på akkurat samme måte som registrerte brukere. Hverken mer eller mindre. det ser igrunnen jeg og, og gjester som oppfører seg dust, blir behandlet dust, slik de også ville om de var registrerte brukere. men sånn ang å behandle gruppen gjester, er selvsagt synd, men det er jo ikke veldig mange andre måter å løse ett problem på så lenge ikke vedkommende er registrert og kan holdes ansvarlig som individ. akkurat det er jo også en lekse voksne mennesker bør ha fått med seg, at når man er en del av en gruppe, så kan det man gjør galt, få konsekvenser for hele gruppa. Og dette er definitivt en gruppe man selv velger å være i eller la være.
Darksun Skrevet 3. januar 2008 #74 Skrevet 3. januar 2008 Når ble ros og tips kritikk da? Hvorfor er det slik hets av oss gjester? Uhm... Kritikk kan fint være ros og tips, kritikk er ikke bare negativt. http://no.wikipedia.org/wiki/Kritikk Det er hets av ALLE som kommer med usakelige beskyldninger og lignende. "Åh nei, jeg ble stengt ute av kvinneguiden, hvor er Amnesty når vi trenger dem?" Selvfølgelig vil man bli hetset og ledd av da, registrert bruker eller ikke. Slutt å oppfør dere (snakker til "alle" her nå) som om det er en menneskerett og få bruke internett. Som om det virkelig blir sett på som et tap om en uregistrert gjest ikke gidder å poste her. "Når krever jeg at dere legger om systemet deres etter mine ønsker og mine krav, ellers gidder jeg ikke å komme her lengre og bruke opp serverplassen deres, da kan dere angre da!!!"
Gjest GossipGirl Skrevet 3. januar 2008 #75 Skrevet 3. januar 2008 Problemet er jo bare at meste parten av forumets brukerer er utestengt fra Ris og Ros. Faste brukere kan fortsatt diskutere problemstillingen der.
Gjest GossipGirl Skrevet 3. januar 2008 #76 Skrevet 3. januar 2008 Etter å ha lest diverse begrunnelser fra admin og andre, har jeg kommet frem til følgende: Jeg synes gjester bør ha tilgang til å poste på "Ris og ros-forumet", om de skal slippe til i "Personlige meldinger" har jeg egentlig ingen spesiell mening om. Gjestene fremstår ikke som veldig personlige, når de kan utgi seg for å være hvem som helst, og hvis de ikke vil registrere seg, kan jeg være enig i at det ikke er noen åpenbar grunn til at de bør kunne poste personlige meldinger, heller. For øvrig plager det ikke meg om de får tilgang til begge foraene, men jeg mener absolutt at gjester bør kunne poste i "Ris og ros". KG er et forum for faste brukere og gjester, derfor bør gjester ha samme mulighet til å gi uttrykk for hva de er fornøyde med, og hva de ikke er fullt så fornøyde med her inne. Klarer ikke KG å akseptere dette, synes jeg nesten det er bedre at de stenger for gjesteposting. Skal en si A, bør en også si B.
Gjest Fast bruker Skrevet 3. januar 2008 #77 Skrevet 3. januar 2008 Jeg er helt enig med GossipGirl her. Det er trist at noe gjester slenger så til de grader med leppa at alle uregistrerte blir utestengt fra ris/ros. Akkurat dette får disse gjestene ta på egen kappe. Men at et forum som i utgangspunktet er åpent for uregistrerte til stadighet skifter mellom åpent og stengt, det er uholdbart. Man får heller bestemme seg for hva man vil gjøre, og holde seg til det. Personlige meninger synes jeg imidlertid bør være forbeholdt påloggede.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå