Gå til innhold

Ris og ros?

Fremhevede innlegg

Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg antar at man føler seg mer anonym når ikke alle innleggene er søkbare på en person, slik det er når man er registrert bruker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg antar at man føler seg mer anonym når ikke alle innleggene er søkbare på en person, slik det er når man er registrert bruker.

Nettopp derfor jeg ikke vil registrere meg :)

Skrevet

Folk må jo for all del få lov til å gjøre som dem vil, men ser virkelig ikke helt problemet her.

Etter min mening grenser det til det smålig paranoide, hva så om folk kan se et innlegg jeg postet for 3 år siden, er jeg lettere å spore opp av den grunn?

Er jo ikke stort verre enn å slette kontoen og lage en ny en med ujevne mellomrom heller da.

Eller bare logge ut og inn som gjest de gangene du vil/må si noe med personlig info.

Nei, skal man komme med kritikk, konstruktiv eller ikke, så får man ha mot nok til å stå for det man mener også.

Gjest Helen Parr
Skrevet
Nei, skal man komme med kritikk, konstruktiv eller ikke, så får man ha mot nok til å stå for det man mener også.

Dette er jeg helt enig med deg i. Jeg bare antok hva som var grunnen til at enkelte er skeptiske til registrering.

Skrevet

Jeg er nå uansett ikke her inne for å kritisere. Dermed ser jeg heller ikke argumentet for at man må kunne gjenkjennes.

Skrevet

det er jo bare å la vær å skrive noe i profilen, og ikke ha en avatar da... og bruke et brukernavn, som ingen ville gjennkjent deg på...

Skrevet
Jeg er nå uansett ikke her inne for å kritisere. Dermed ser jeg heller ikke argumentet for at man må kunne gjenkjennes.

Om du ikke er her for å kritisere ser jeg ingen grunn til at du skal slippe inn på ris & ros forumet heller.

...så da har vi vel egentlig ikke noe problem da?

Skrevet
Om du ikke er her for å kritisere ser jeg ingen grunn til at du skal slippe inn på ris & ros forumet heller.

signerer denne

Skrevet
:velkommen:

Tusen Takk.. :)

men jeg har til dags dato ikke skrevet et eneste gjesteinnlegg her, altså - så det er ikke derfor jeg registrerte meg -

Gjest Badiane
Skrevet
Tusen Takk.. :)

men jeg har til dags dato ikke skrevet et eneste gjesteinnlegg her, altså - så det er ikke derfor jeg registrerte meg -

:tommelsmil:

Skrevet

Tråden er igjen ryddet. Minner om at spørsmål om moderering skal taes opp på PM til den aktuelle moderator eller på mail til Mette om du er gjest.

*Respekter moderatorene. De er her for å holde orden i forumet, ikke for å skremme dere vekk. Stenges eller ryddes en tråd, har dette en grunn. Om du er uenig i stenging/rydding av tråder, ta det opp med den aktuelle moderatoren via PM. Fører ikke dette fram, kan Mette kontaktes via e-post eller PM. Gjester kan ta kontakt med Mette pr e-post. Kraftig hetsing og uthenging av moderatorer/admin i åpent forum fører til utestengelse uten varsel.

Skya (mod)

Skrevet

Når ble ros og tips kritikk da? Hvorfor er det slik hets av oss gjester?

Gjest nasevis i.i.
Skrevet
Når ble ros og tips kritikk da? Hvorfor er det slik hets av oss gjester?

Fordi det er noen som misbruker gjestemulighetene til å slenge dritt mot andre.

Gjest nasevis i.i.
Skrevet
Etter min mening grenser det til det smålig paranoide, hva så om folk kan se et innlegg jeg postet for 3 år siden, er jeg lettere å spore opp av den grunn?

Jeg er forsåvidt enig. Om man skriver at man bor i Fjertegaten 23, skal gifte seg den 08.08.08 og kjører en Ford Fiesta, så spiller det liten rolle om det står gjest eller et profilnavn. Legger man ut så mye personlig info er det garantert en eller annen som kan kjenne deg igjen uansett.

Imidlertid så er det lite moro at noen kan gå bakover i dine innlegg og dra fram ting du har skrevet før. På en profil jeg hadde før så opplevde jeg at en gjest fulgte meg rundt i forumet og kom med ting som "den 4. april 2000 så sa du...., så hvordan kan du skrive dette her". Til slutt kunne jeg ikke slippe en fjert uten at gjest dukka opp. Så funksjonen "brukerens innlegg" synes jeg godt kunne vært fjernet.

Gjest GossipGirl
Skrevet (endret)

På generell basis synes jeg det er synd at gjester ikke har anledning til å poste i ris og ros-forumet lenger, noen av dem stiller kritiske spørsmål jeg mener er på sin plass, og er i tillegg flinke til å komme med nye innfallsvinkler på diverse problemstillinger. Jeg har dessuten inntrykk av at flere brukere, (tidligere også meg selv), synes det er enklere å forsvare argumentene sine som gjest enn som fast bruker, noe jeg har full forståelse for.

Jeg vet om flere brukere som har opplevd å bli "stalket" på grunn av provokasjoner i gamle tråder, og som føler at de lider for dette i lang tid etterpå.

Jeg merker selv at jeg bevisst unngår spesielle brukere eller temaer som jeg vet kan provosere, rett og slett fordi jeg ønsker minst mulig "internettdrama".

Samtidig kan en ikke legge skjul på mange benytter gjestefunksjonen til å spre løgner og annet på diverse fora. Det er alltid beklagelig at noen uskikkelige gjester skal ødelegge for alle. Jeg er langt fra enig med admin på alle punkter, og jeg skal innrømme at jeg noen ganger savner fullstendige, troverdige svar. Jeg har heller ingenting til overs for den nye regelen som tilsier at alle klager skal rettes via private meldinger, og jeg skjønner at noen reagerer på at de ikke har mulighet til å poste på ris og ros lenger. Så lenge forumet er åpent for gjester, bør de også ha mulighet til å gi uttrykk for sine meninger. Det er langt fra alle som ønsker å sende e-post med fullt navn, (jadda,jeg vet en kan opprette anonyme e-postadresser) til admin hver gang de har forslag eller innspill.

Når det er sagt, er jeg enig i at det ikke er vanskelig å registrere en bruker hvis en absolutt ønsker å poste i de to forumene som er stengt for gjesteposting. IPen logges både som gjest og bruker, sånn sett er en like anonym ovenfor admin om en registrerer en ny bruker med upersonlig e-postadresse og ikke har som hensikt å brette ut om hvor en bor, hvor mange unger en har, hva kjæresten heter, hvordan hundene ser ut, hvilken barnehage barna går i...

Jeg kan med andre ord forstå begge parter i denne saken, derfor synes jeg det er vanskelig å påstå at løsningen er riktig eller feil. Det er uten tvil ingen god løsning, men jeg har full forståelse for at admin kan bli lei av alt tullet og direkte løgner som kommer fra diverse gjester. Det blir som kjent ikke noe bål uten ild, og det er ikke til å legge skjul på at et flertalls gjester har kommet med udokumenterte, og til tider ganske grove påstander.

Edit: Omformulerte en setning.

Endret av GossipGirl
Skrevet
Så funksjonen "brukerens innlegg" synes jeg godt kunne vært fjernet.

Om man fjernet denne blir man i det minste litt mer annonym. Har aldri forstått vitsen med "brukerens innlegg" og "brukerens emner".

Gjest GossipGirl
Skrevet
Om man fjernet denne blir man i det minste litt mer annonym. Har aldri forstått vitsen med "brukerens innlegg" og "brukerens emner".

Enig i at dette kan være en god løsning. Vi burde kanskje starte en ny tråd med forslag om dette på Ris og ros-forumet?

Skrevet
Enig i at dette kan være en god løsning. Vi burde kanskje starte en ny tråd med forslag om dette på Ris og ros-forumet?

Problemet er jo bare at meste parten av forumets brukerer er utestengt fra Ris og Ros.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...