Gå til innhold

Ris og ros?

Fremhevede innlegg

Skrevet
kg har klart seg også de periodene gjester har vært utestengt fra opptil flere fora, så dere kan nok ikke ta all æren.

Hvis du sikter til perioden i fjor så varte ikke den lenge og det er ingen tvil om hvorfor KG ble gjennåpnet. Gikk jo dager uten poster og var knapt noen inne på sidene noen gang.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
hmmmm.....jeg lurer på hvorfor de ikke tillater gjester i andre fora, jeg? :klø:

Så vidt meg bekjent så er de fleste forum stengt for gjester for ikke å bli oversvømt at spam! Ikke for at noen brukere skal få ha klubben for seg selv.

Skrevet

Jeg har hvertfall ikke blitt oversvømt med spam etter jeg registrerte meg her, så langt der i fra.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg mente at trådene ble oversvømt av spam.

Skrevet

Ok. En annen gjest har visst opplevd at e-post adressen ble solgt etter registrering i et forum og at h*n da ble oversvømt av spam.

Gjest nasevis i.i.
Skrevet

Jeg synes det er helt glimrende jeg. Når man driver og sprer løgner og provokasjoner i åpent forum, så får man og ta konsekvensene. Imidlertid så virker det som om det er en og samme gjest som står for all svadaen, så det er selvfølgelig synd at det skal gå utover en gruppe uskyldige.

Skrevet

Jeg har aldri fått spam selv om jeg er registrert her, så jeg har vanskelig for å tro at det har en sammenheng? Da ville det vel vært fler som klaget over det, og det har så vidt meg bekjent aldri vært et tema her?

Skrevet
Hadde det ikke vært en bedre løsning for alle om både brukere og gjester ble stengt via ip-adresser dersom de er en plage?

Det hjelper så utrolig lite så lenge det bare tar et par sekunder å skaffe seg ny ip.

Skrevet
Det hjelper så utrolig lite så lenge det bare tar et par sekunder å skaffe seg ny ip.

Trodde at dette var koblet opp til den datamaskinen man bruker jeg? Vet at det finnes sider med "falske" ip-adresser og hvor man kan gå rundt brannmurer. Men de er et mareritt, popper jo opp reklame hele tiden.

Hvis det er slik så er det jo uansett ueffektivt å stenge ute både brukere og gjester?

Skrevet
Hvis du sikter til perioden i fjor så varte ikke den lenge og det er ingen tvil om hvorfor KG ble gjennåpnet. Gikk jo dager uten poster og var knapt noen inne på sidene noen gang.

det har vel vært i flere runder om jeg ikke husker feil, jeg har aldri bitt meg merke i hvor lange de periodene har vært fordi jeg alltid før har vært i mot stenging for gjester, nå må jeg nok si at det hadde vært en fryd å slippe gjester pga at enkelte er så overaktivt dritt at det dessverre går utover alle.

Jeg synes det er helt glimrende jeg. Når man driver og sprer løgner og provokasjoner i åpent forum, så får man og ta konsekvensene. Imidlertid så virker det som om det er en og samme gjest som står for all svadaen, så det er selvfølgelig synd at det skal gå utover en gruppe uskyldige.

og det synes jeg også er synd, at noen få klarer å forsure i så stor grad at det faktisk ødelegger for mange seriøse og skikkelige gjester.

Men når man etterhvert slutter å uttale seg, fordi man ser at det er gjester med i tråden som kaster seg over deg med bare tull og møl, så er det også synd på ett diskusjonsforum.

Skrevet

Mener det er noe som heter dynamisk IP, som gjør at en får ny adresse hver gang en logger på.

Gjest Blondie65
Skrevet
hmmmm.....jeg lurer på hvorfor de ikke tillater gjester i andre fora, jeg? :klø:

Ikke jeg heller, kan jeg få flere alternativer å gjette på? Syntes dette var vanskelig gitt ... :ironi:

Det er utrolig synd at enkelte gjester (og enkelte mistenker jeg for å være tidligere eller nåværende registrerte brukere med mål om å ødelegge) ikke forstår at de ødelegger for de som faktisk har behov for å være anonym.

Jeg tror den eneste måten å løse dette på er å sperre for uregistrerte brukere totalt. dessverre.

Skrevet
Mener det er noe som heter dynamisk IP, som gjør at en får ny adresse hver gang en logger på.

bra at han jeg skal gifte meg med har greie på data for det har tydeligvis ikke jeg :fnise:

typisk jente??

Skrevet
Jeg tror den eneste måten å løse dette på er å sperre for uregistrerte brukere totalt. dessverre.

Da tror jeg man like gjerne kan legge ned hele KG. Det trengs inntekter for å holde siden i gang og da må man ha mange, mange treff å vise til.

Skrevet

Jeg er sambo og forlovet med en seniorkonsulent i IT, så en kan ikke unngå å plukke opp noe. Er forøvrig stort sett teknisk grønn selv. :ler:

Skrevet
Jeg er sambo og forlovet med en seniorkonsulent i IT, så en kan ikke unngå å plukke opp noe. Er forøvrig stort sett teknisk grønn selv. :ler:

:ler:

det er sikkert fordi at vi stort sett bor i hvert vårt land at jeg fortsatt er helt grønn på data da :ler:

Skrevet
Da tror jeg man like gjerne kan legge ned hele KG. Det trengs inntekter for å holde siden i gang og da må man ha mange, mange treff å vise til.

men nå ble det jo sagt av en gjest her tidligere i tråden, at det finne mange og bedre forum en kg, men at det kun er kg som tillater gjester...

om det var sant det du sier nå, så ville jo ingen av disse mange andre, og visstnok bedre, forumene overlevd heller.

Dersom det er så at kg er eneste sted som tillater gjester, så vil det jo være mulig å tro at også di, som tydeligvis alle andre, fint klarer seg uten gjester også?

Skrevet
:ler:

det er sikkert fordi at vi stort sett bor i hvert vårt land at jeg fortsatt er helt grønn på data da :ler:

Tro meg du vil plukke opp ting etterhvert. ;)

Skrevet

Hva er egentlig grunnen til at folk ikke vil registrere seg?

Det tar to små sekunder og Darksun sier ikke så veldig mye mer enn "gjest" spør du meg.

Skrevet
Hva er egentlig grunnen til at folk ikke vil registrere seg?

Det tar to små sekunder og Darksun sier ikke så veldig mye mer enn "gjest" spør du meg.

Godt poeng - og godt spørsmål. Jeg venter spent på svar.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...