Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Hvorfor er ris og ros stengt for gjester???? Skal vi bare skaffe inntekter til siden men ikke ha muligheten til å påvirke?? Skulle svare i tråden for utestengelse. Vil tro de sperrer ip-adressen fordi dette gir muligheten til å stenge ute både frekke gjester og brukere!?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Hvorfor er ris og ros stengt for gjester???? Mette fikk et par spørsmål som hun ikke kunne eller ikke ville svare riktig på. Sånt oppleves sikkert ubehagelig, og den beste strategien er å ikke slippe gjester til med flere spørsmål. Da er jo alt greit igjen.
pøbelsara Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Det er ingen opptaksprøve eller eksamen for å registerere seg her inne - det er bare å bruke de to minuttene det tar å registrere seg som bruker - så kan du poste hvor du vil her. Er ikke det fint?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Det er ingen opptaksprøve eller eksamen for å registerere seg her inne - det er bare å bruke de to minuttene det tar å registrere seg som bruker - så kan du poste hvor du vil her. Er ikke det fint? Det er ikke alle som har lyst til å være registert. Om man vil være registert bruker på nettforum så finnes det mange bedre alternativer enn KG.
Rosalie Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Grunnen er vel at det kom så mye drit fra gjester på Ris og Ros, bl.a. udokumenterte beskyldninger om både det ene og andre, så ledelsen gikk til det skrittet for å slippe å sperre IP-adresser.
Gjest Badiane Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Det er ikke alle som har lyst til å være registert. Om man vil være registert bruker på nettforum så finnes det mange bedre alternativer enn KG. Det er greit nok at du ikke har lyst til å være registrert. Men da må du også finne deg i at du ikke har de samme rettighetene som registrerte brukere. OK?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 Det er greit nok at du ikke har lyst til å være registrert. Men da må du også finne deg i at du ikke har de samme rettighetene som registrerte brukere. OK? Hvorfor det? Det er faktisk gjestene som gjør at denne siden har nok treff slik at noen gidder å kjøpe reklameplass her og dermed holder liv i KG.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 Grunnen er vel at det kom så mye drit fra gjester på Ris og Ros, bl.a. udokumenterte beskyldninger om både det ene og andre, så ledelsen gikk til det skrittet for å slippe å sperre IP-adresser. Ikke fått med meg det jeg:) Men trodde det var nettopp det at ip-adresser ble stengt som Bodillen klaget over i tråden som jeg begynte å lese på og prøvde å svar i? Hadde det ikke vært en bedre løsning for alle om både brukere og gjester ble stengt via ip-adresser dersom de er en plage?
Gjest Badiane Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 Hvorfor det? Det er faktisk gjestene som gjør at denne siden har nok treff slik at noen gidder å kjøpe reklameplass her og dermed holder liv i KG. Det er da vanlig at man har medlemsfordeler? Dessuten, som pøbelsara sier, kan alle registrere seg og nyte godt av medlsmsfordelene. Gratis er det også.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #10 Skrevet 2. januar 2008 Det er da vanlig at man har medlemsfordeler? Dessuten, som pøbelsara sier, kan alle registrere seg og nyte godt av medlsmsfordelene. Gratis er det også. Som de fleste andre gjester så ønsker jeg ingen profil fordi jeg ikke ønsker å bli gjennkjent. Som sikkert alle her inne har merket seg så kjenner man igjen mange folk her inne hele tiden. Dersom folk skal vite hvem jeg er så faller hele poenget med et forum som KG bort for meg. Da har jeg virkelige venner, facebook osv. Men var ikke meningen å starte enda en diskusjon om dette. Noen synes tydligvis at det er helt greit å være bruker og dermed bli gjennkjent, mens mange av oss vil forbli annonyme. Hver sin smak.
Gjest Helen Parr Skrevet 2. januar 2008 #11 Skrevet 2. januar 2008 Som de fleste andre gjester så ønsker jeg ingen profil fordi jeg ikke ønsker å bli gjennkjent. Som sikkert alle her inne har merket seg så kjenner man igjen mange folk her inne hele tiden. Dersom folk skal vite hvem jeg er så faller hele poenget med et forum som KG bort for meg. Da har jeg virkelige venner, facebook osv. Men var ikke meningen å starte enda en diskusjon om dette. Noen synes tydligvis at det er helt greit å være bruker og dermed bli gjennkjent, mens mange av oss vil forbli annonyme. Hver sin smak. Det for så vidt forståelig at enkelte ikke ønsker å være registrerte brukere. Likevel har det seg altså slik at det stort sett er fra gjestene det har kommet udokumenterte påstander om moderatorer og ledelsen. Derfor begrenset man gjestetilgangen, slik jeg forstod det.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #12 Skrevet 2. januar 2008 Det for så vidt forståelig at enkelte ikke ønsker å være registrerte brukere. Likevel har det seg altså slik at det stort sett er fra gjestene det har kommet udokumenterte påstander om moderatorer og ledelsen. Derfor begrenset man gjestetilgangen, slik jeg forstod det. Er ikke her så ofte og har som sagt ikke fått med meg dette. Men synes uansett at det er synd at ikke både gjester og brukere blir stengt ute på grunnlag av ip-adresser, om det ble gjort er jeg sikker på at KG ville bli et koseligere sted.
Gjest Helen Parr Skrevet 2. januar 2008 #13 Skrevet 2. januar 2008 (endret) Men synes uansett at det er synd at ikke både gjester og brukere blir stengt ute på grunnlag av ip-adresser, om det ble gjort er jeg sikker på at KG ville bli et koseligere sted. Det er det nok veldig mange som er enig med deg i. Endret 2. januar 2008 av Helen Parr
Leo Skrevet 2. januar 2008 #14 Skrevet 2. januar 2008 Mette fikk et par spørsmål som hun ikke kunne eller ikke ville svare riktig på. Sånt oppleves sikkert ubehagelig, og den beste strategien er å ikke slippe gjester til med flere spørsmål. Da er jo alt greit igjen. Mette både kunne og ville svaret. Problemet er gjester som slenger rundt seg med udokumenterte og til dels grove påstander og beskyldninger. Hvis engasjementet er så stort og behovet for å bli hørt tilsvarende, ville det ha virket langt mer modent med en litt annen fremgangsmåte, men det skorter kanskje litt på modenheten hos enkelte... Det er ikke alle som har lyst til å være registert. Om man vil være registert bruker på nettforum så finnes det mange bedre alternativer enn KG. Det er valgfritt! Hvis alternativene er mange og i tillegg bedre forstår jeg ikke hvorfor man ikke benytter seg av disse...
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #15 Skrevet 2. januar 2008 Det er valgfritt! Hvis alternativene er mange og i tillegg bedre forstår jeg ikke hvorfor man ikke benytter seg av disse... Fordi som jeg skriver er KG det eneste forumet jeg kjenner til hvor man kan være gjest.
pøbelsara Skrevet 2. januar 2008 #16 Skrevet 2. januar 2008 hmmmm.....jeg lurer på hvorfor de ikke tillater gjester i andre fora, jeg? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #17 Skrevet 2. januar 2008 Som de fleste andre gjester så ønsker jeg ingen profil fordi jeg ikke ønsker å bli gjennkjent. Som sikkert alle her inne har merket seg så kjenner man igjen mange folk her inne hele tiden. Dersom folk skal vite hvem jeg er så faller hele poenget med et forum som KG bort for meg. Da har jeg virkelige venner, facebook osv. Men var ikke meningen å starte enda en diskusjon om dette. Noen synes tydligvis at det er helt greit å være bruker og dermed bli gjennkjent, mens mange av oss vil forbli annonyme. Hver sin smak. Du kan registrere deg med en anonym mailadresse med falskt navn, og kun bruke profilen når du vil poste på Ris og ros. Du kan til og med bare sende PM til administrator og dermed slipper du å ha en gjenkjenbar aktiv profil i det hele tatt Hvis det er viktig for deg å ha denne muligheten da. Jeg skjønner egentlig at enkelte underforum stenges, da det blir mye "støy" fra useriøse gjester... Hilsen uregistrert.
Saeria Skrevet 2. januar 2008 #18 Skrevet 2. januar 2008 Da er jo KG det beste alternativet for gjestepostere også da. En kan forresten poste som registrert gjest/anonym på bim, for de som har, venter, planlegger, prøver å få barn mv.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #19 Skrevet 2. januar 2008 hmmmm.....jeg lurer på hvorfor de ikke tillater gjester i andre fora, jeg? :klø: sikkert mange grunner til det. men på et jeg er registert så er det tydeligvis for å tjene penger på å selge e-post adresser, har blitt oversvømt av spam etter registreringen. var ikke klar over at man kunne reservere seg mot søkbar profil!? vil det si at man ikke får treff når man søker på brukerens navn og at man ikke kan gå inn på profilen og kikke på alle innlegg av brukeren?
aline Skrevet 2. januar 2008 #20 Skrevet 2. januar 2008 Hvorfor det? Det er faktisk gjestene som gjør at denne siden har nok treff slik at noen gidder å kjøpe reklameplass her og dermed holder liv i KG. kg har klart seg også de periodene gjester har vært utestengt fra opptil flere fora, så dere kan nok ikke ta all æren. Fordi som jeg skriver er KG det eneste forumet jeg kjenner til hvor man kan være gjest. gjesters tilgang på forumet har vært veldig til og fra, nettop fordi det tidvis kommer altfor mye skit fra gjester. Hadde de som ikke er interessert i å være medlemmer, og de faste brukerne som ønsker skrive innlegg som gjester, klart å oppføre seg som folk, så hadde heller ikke gjesteposting blitt en så stor greie som det har vært i de siste årene. Det er tidvis sterke ønsker fra seriøse, faste brukere (som oppfører seg) om å stenge gjester ute totalt, pga manglende oppførsel, så stenges gjester ute fra flere fora i en tid, før noen kommer og mener at de bør tillates igjen, så åpnes det. Dette har skjedd flere ganger og kommer sikkert til å skje om igjen, gjester selv er jo i aller høyeste grad med på å fremskynde denne typen reaksjoner ved å gjentatte ganger oppføre seg utenfor både regler og normal oppførsel. Det har vært mye ren provokasjon på ris og ros nå, spreding av rykter man ikke har noen anelse om er noe i eller ikke og som vedkommende gjester ikke finnes interessert i å oppklare, fordi de kun er ute etter å ødelegge. Dermed kommer konsekvenser, det stenges av div forum der de er mest plagsomme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå