Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

jeg er en jente på 17år, og nå skal jeg begynne å slanke meg igjen.

har prøvd alt mulig rart for å gå ned i vekt, men nå tar jeg i bruk "slankesuppen" fra memorial hospital..

jeg har lagd den idag,og den er faktisk nokså god :)

Mine mål idag:

vekt: 110,6kg

cm rundt magen: 128,3cm

plane er å gå ned mye,så jeg

veier mellom 60-65kg til sommern:D

suppe.txt

Videoannonse
Annonse
Gjest Bolledeig
Skrevet

Lykke til, og husk å ønske stoffskiftet og forbrenningen din lykke til på reisen ut av kroppen din! Ut fra ingredienslisten der måtte du ha spist kanskje 10 liter suppe hver dag for å få i deg et fornuftig antall kalorier, og i tillegg tar jeg meg i å lure på hvor proteinene er gjemt i denne kuren. Muskelsvinn ahoy.

Når du er 17 år kan du ikke ha prøvd "alt" og for å si det sånn, du kaster bort tiden på å bruke dette, det kommer til å rase på igjen før du får snudd deg.

Skrevet

Drit i teite kurer som denne, det har ingenting for seg.

Sett deg inn i hva et godt kosthold vil si og begynn å trene.

Skrevet

TS, det hørtes urealistisk ut å gå ned så mye på så kort tid. Greit at du vil ned til 60-65 kg men hva med å gi deg selv minst ett helt år på å endre din livsstil? Kosthold, kos og mosjon - hånd i hånd.

Dette skal vare etter du har nådd målet også. Hvis du ikek klarer det, kan du bli deprimert og kandredeg selv for manglende viljestyrke og legge på deg igjen. Og det vil du vel ikke.

Skrevet

det er jo ikke urealistisk,mange andre har klart det,og

har klart og holde seg nede lenge, og da kan jeg og klare det!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

hei:-)

eg er ei jente på 17 år, som og skal ta av nokon kilo fram til sommeren..

prøvde den slankesuppen du snakker om i fjor, og synst ikkje den funka så veldi bra, tok av og la på meg igjen rett etter på..

hadde eg vært deg ville eg heller prøvd å endre spisevaner og begynne å trene regelmessig.. få med deg nokon venninner å gå tur eller trene på treningssenteret..

eg sjølv prøver å trene 2-3 ganger i veka, og varierer med step, spinning og vekter.. i tilleg så går eg til å fra skulen kvar dag, ein gå tur som er på 20 min kvar veg.. prøver å spise sunt, men skeier eg ut ein å anna gong så blir eg ikkje super deprimert men fortsetter vider dagen etter på..

men noko som er svært viktig viss du skal gå ned i vekt, er å ikkje sett for høge mål! set mål som du veit du kan klare, som t.d. 10-15 kilo på 2-3 måneder, og nye mål når du har klart det første, og så kan du gi deg sjølv små belønninger når du har klart eit av måla dine.. t.d. kjøpe deg ein genser eller ei bukse du har lyst på osv.:)

lykke til!:-)

Gjest Bolledeig
Skrevet (endret)
det er jo ikke urealistisk,mange andre har klart det,og

har klart og holde seg nede lenge, og da kan jeg og klare det!

Med den suppen der? Ikke verst. Jeg tror ikke på deg to sekunder, men om du har lyst til å lyve for deg selv, så skjønner jeg det godt. Suppen er laget for at man skal rase ned i vekt før en operasjon (selv om alle sykehus som er blitt knyttet opp til den "sykehusdietten" har blånektet å ha noe med den å gjøre, og det er jeg forsåvidt ikke overrasket over, med mindre de hadde tenkt å bruke "sykehuskuren" til å rekruttere nye pasienter til sykehuset sitt med mangelsykdommer. Og tro meg, på den kuren der kommer du til å få det!

Men men.. du får gjøre som du vil. Har vært her inne såpass lenge at jeg har innsett at når folk ber om råd, eller skriver hva de gjør, ønsker de bare å få bekreftet det de allerede gjør. Som er fair enough.

Vi tror alle på en quick fix, hvis ikke hadde ikke slankeindustrien vært den milliardindustrien den er i dag. Men sett fra et annet perspektiv. Hvis det virkelig var SÅ enkelt å gå ned i vekt og holde seg der... hvorfor finnes det da feite mennesker?

Endret av Bolledeig
Skrevet
Med den suppen der? Ikke verst. Jeg tror ikke på deg to sekunder, men om du har lyst til å lyve for deg selv, så skjønner jeg det godt. Suppen er laget for at man skal rase ned i vekt før en operasjon (selv om alle sykehus som er blitt knyttet opp til den "sykehusdietten" har blånektet å ha noe med den å gjøre, og det er jeg forsåvidt ikke overrasket over, med mindre de hadde tenkt å bruke "sykehuskuren" til å rekruttere nye pasienter til sykehuset sitt med mangelsykdommer. Og tro meg, på den kuren der kommer du til å få det!

Men men.. du får gjøre som du vil. Har vært her inne såpass lenge at jeg har innsett at når folk ber om råd, eller skriver hva de gjør, ønsker de bare å få bekreftet det de allerede gjør. Som er fair enough.

Vi tror alle på en quick fix, hvis ikke hadde ikke slankeindustrien vært den milliardindustrien den er i dag. Men sett fra et annet perspektiv. Hvis det virkelig var SÅ enkelt å gå ned i vekt og holde seg der... hvorfor finnes det da feite mennesker?

Fordi d er en kur,som er vanskelig og holde!

Skrevet
hei:-)

eg er ei jente på 17 år, som og skal ta av nokon kilo fram til sommeren..

prøvde den slankesuppen du snakker om i fjor, og synst ikkje den funka så veldi bra, tok av og la på meg igjen rett etter på..

hadde eg vært deg ville eg heller prøvd å endre spisevaner og begynne å trene regelmessig.. få med deg nokon venninner å gå tur eller trene på treningssenteret..

eg sjølv prøver å trene 2-3 ganger i veka, og varierer med step, spinning og vekter.. i tilleg så går eg til å fra skulen kvar dag, ein gå tur som er på 20 min kvar veg.. prøver å spise sunt, men skeier eg ut ein å anna gong så blir eg ikkje super deprimert men fortsetter vider dagen etter på..

men noko som er svært viktig viss du skal gå ned i vekt, er å ikkje sett for høge mål! set mål som du veit du kan klare, som t.d. 10-15 kilo på 2-3 måneder, og nye mål når du har klart det første, og så kan du gi deg sjølv små belønninger når du har klart eit av måla dine.. t.d. kjøpe deg ein genser eller ei bukse du har lyst på osv.:)

lykke til!:-)

jeg har ikke akkurat ett usundt kosthold,

jeg spiser 4-5brødskiver (ingersrugbrød) iløp av dagen,og avogtil spiser jeg middag.. jeg spiser sjeldten godteri eller drikker brus,han trent hverdag i over 1år nå..men ikke gått ned noe..

men 50kg til sommern er jo ikke urealistisk,

10kg i mn kan man klare alle sammen.

så lenge man bare vil det sterkt nok!

men jeg håper du klarer det=)

Skrevet (endret)

Kjære deg...

Om du bare spiser 4-5 brødskiver om dagen er det da ikke rart at du ikke går ned et gram! Du har ødelagt forbrenningen din (dette vet jeg ALT om). Kroppen din suger til seg alt den kan og nekter å gi slipp på noe. Om du fortsetter med suppekuren kan jeg love deg at din fremtid ikke bare bilr forkortet, men også fetere.

Dropp den tullete suppekuren, og meld deg inn på et grete roede kurs, eller rett og slett vg's vektklubb. Da lærer du litt om kosthold og ernæring, og vil til slutt skjønne at den eneste måten å gå ned i vekt på og faktisk bli der krever et skikkelig kosthold og regelmessig trening.

En tur til legen er sikkert ikke dumt, for det kan høres ut som om du har problemer med stoffskiftet ditt.

Endret av Sunshine
Skrevet
Kjære deg...

Om du bare spiser 4-5 brødskiver om dagen er det da ikke rart at du ikke går ned et gram! Du har ødelagt forbrenningen din (dette vet jeg ALT om). Kroppen din suger til seg alt den kan og nekter å gi slipp på noe. Om du fortsetter med suppekuren kan jeg love deg at din fremtid ikke bare bilr forkortet, men også fetere.

Dropp den tullete suppekuren, og meld deg inn på et grete roede kurs, eller rett og slett vg's vektklubb. Da lærer du litt om kosthold og ernæring, og vil til slutt skjønne at den eneste måten å gå ned i vekt på og faktisk bli der krever et skikkelig kosthold og regelmessig trening.

En tur til legen er sikkert ikke dumt, for det kan høres ut som om du har problemer med stoffskiftet ditt.

Takk for at du tok deg tid til å skrive med til meg.

uten å væe så negativ:)

jeg prøver så hardt..men får ikke til..

Har bulimi,så går på fontex og jeg har ikke matlyst..

og spiser jeg mere enn det..så spyr jeg..

og suppa er god.og lite kalorier.så når jeg spiser den, håper jeg at jeg blir

tynn og klarer å slutte helt og spy.

har vært hos legen.har lavft stoffskifte..

men lege mener vi skal vente med og gi meg tabletter for det.

etter d var vist på prøvene at jeg hadde d,la jeg på meg mye..

er trøtt og slapp hele tiden..

Gjest Blondie65
Skrevet
har vært hos legen.har lavft stoffskifte..

men lege mener vi skal vente med og gi meg tabletter for det.

etter d var vist på prøvene at jeg hadde d,la jeg på meg mye..

er trøtt og slapp hele tiden..

Trøttheten og slappheten skyldes at du spiser feil og for lite. Du må komme deg til en spesialist på spiseforstyrrelser slik at du kan få hjelp til å takle de psykiske sidene ved det.

Det brødet du spiser er veldig bra og sunt, med masse kostfiber. Dessverre er mengdene du spiser så små at du ikke får nok næring til å opprettholde konsentrasjon en hel dag.

Jeg tror at en ekspert hjelp der du lærer om et fornuftig og balansert kosthold samt psykolog hjelp der du får mestret grunnene til bulimien og en ekspert til å hjelpe deg med stoffskifteproblemene er det som skal til.

Stoffskifteproblemene vil i tillegg til ditt lave inntak gjøre det umulig for deg å gå ned i vekt - så du MÅ ha hjelp til dette.

Skrevet
Trøttheten og slappheten skyldes at du spiser feil og for lite. Du må komme deg til en spesialist på spiseforstyrrelser slik at du kan få hjelp til å takle de psykiske sidene ved det.

Det brødet du spiser er veldig bra og sunt, med masse kostfiber. Dessverre er mengdene du spiser så små at du ikke får nok næring til å opprettholde konsentrasjon en hel dag.

Jeg tror at en ekspert hjelp der du lærer om et fornuftig og balansert kosthold samt psykolog hjelp der du får mestret grunnene til bulimien og en ekspert til å hjelpe deg med stoffskifteproblemene er det som skal til.

Stoffskifteproblemene vil i tillegg til ditt lave inntak gjøre det umulig for deg å gå ned i vekt - så du MÅ ha hjelp til dette.

Oki,takk for det:)

men hvor finner man en speisalist?

men tror du det kan hjelpe om jeg spiser suppen sammen med det brødet da?

om det blir litt bedre?

Gjest Bolledeig
Skrevet

At du har bulimi og lavt stoffskifte er ikke et argument for en strengere slankekur, tvert imot! Med spiseforstyrrelser har man et såpass snodig forhpld til sin egen kropp og vekt at en slankekur i så og si alle tilfeller gjør vondt verre. At du er overbevist om at 10 kg i måneden er et fornuftig vekttap, sier igrunn det meste. Et så stort vekttap er farlig for kroppen, ikke tro noe annet. Men jeg vet at slik propaganda om at slike vekttap er helt oppnåelige bare man er "sterk" nok, finnes mange steder, og jeg mistenker at det er et slikt sted som er kilden til slankekuren din i utgangspunktet.

Spesialist får du ved henvisning fra legen din, eller fra en psykolog.

Skrevet (endret)

om det blir litt bedre?

Riktig vei å gå er via legen din. Evt bytt fastlege dersom du ikke får den hjelpen du trenger der. Du bør få i deg minst 1500-1800 kcal om dagen så du kan jo sette deg ned og regne litt på hvor mye du faktisk spiser nå. Det er viktig å spise proteiner som du finner i kjøtt, fisk, egg og melkeprodukter. Kutt ut suppen og spis skikkelige måltider i stedet og 4-5 måltider om dagen.

Endret av Sunshine
Gjest Blondie65
Skrevet

om det blir litt bedre?

Nei jeg tror ikke på dietter av noe slag. Jeg tror på et sunt kosthold bestående av alle de næringsstoffer man trenger som er beregnet ut fra ens høyde og aktivitetsnivå. Les forsiden av KG i dag - der står det en FLOTT artikkel om kosthold og vekt.

Jeg tror på at

energi målt i kalorier forbrukt pr dag (trening og annen fysisk aktivitet)

minus energi målt i kalorier inntatt pr dag (mat)

= et netto kaloriforbruk.

Dersom netto kaloriforbruk er en positiv størrelse betyr det at du spiser mindre mengde enn du forbruker. Det KAN være sunt. Men det er bevisst mange ganger at vi har et basis behov for energi hver dag og det er minst 1300 kcal - dersom man spiser mindre enn dette pr dag vil kroppen hamstre og tære på alt annet enn fett.

Selv har jeg uttalige slankekurer bak meg. De virker ikke. Det eneste som virker er et fornuftig og balansert kosthold og trening.

Hvor du finner hjelp? Be legen din henvise deg til behandling for din bulimi samt ditt stoffskifte. Vet at andre har fått hjelp ved en klinikk i Oslo som for øyeblikket er blåst ut av hjernen min (ikke Modum) for stoffskifte. Ellers finnes jo http://www.stoffskifte.org/hovedside/frame.html

Skrevet

Ja les artikkelen på dagens forside! Hvis du regner ut din BMR så finner du ut hva du bør ligge på i inntak hver dag.

Jeg tok utgangspunkt i at du er 170 cm høy, da har du et forbruk på ca 2700 kalorier daglig om du trener forsiktig 2-3 ganger i uka. Da burde du ha et inntak på 1700-2000 kcal om dagen. Du kan regne ut mer riktig kaloriforbrukher. Husk at hvis du spiser for lite så ødelegger du forbrenningen din. Det har jeg gjort etter å ha sulteslanket meg fra jeg var 14-20, og det får jeg svi for i dag. Jeg sliter vanvittig for hver eneste kilo jeg går ned og angrer som en hund på at jeg har ødelagt for meg selv.

• 3 uker senere...
Gjest sniker :)
Skrevet

Husk at dersom den suppen skal brukes så er det masse som skal spises på hver enkelt dag i kuren for å få et fullverdig kosthold, og for å ikke ødelegge forbrenningen eller tære på musklene. Har selv tenkt å prøve den og skal følge hvert dagsprogram til punkt og prikke har jeg tenkt :)

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=3855219

Ikke ha så store mål som 10 kg/mnd, det blir man bare syk av, dessuten klarer ikke huden å trekke seg tilbake da og blir hengende og slenge. 5 kg første uke er greit, for da er det mye vann som går av, men etter dette er 1-2 kg pr uke mer fornuftig.

Lykke til.

Skrevet

Maks 1 kg i uka er vel mere i tråd med hva som er anbefalt........

Skrevet
Maks 1 kg i uka er vel mere i tråd med hva som er anbefalt........

Til og med det er i det meste laget for å sikre at man ikke går opp igjen.... 0,5 kg anbefales for å gjøre det lettere å holde vekta nede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...