Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er det vanlig at en dataingeniør tjener i det private i Oslo området?

Prøver å planlegge de neste to årene og min mann må bytte jobb så vi er litt usikre på hva vi får å rutte med.

I vikariatet han har i dag tjener han ca 400 000kr.

Skrevet

Bachelor? Master?

Mastergradsstudenter i data (tidligere sivilingeniør) har en ganske grei begynnerlønn. 330- 400 000 alt ettersom stillingen man kommer inn i. Informatikkgrader eller bachelor i data (ingeniør) ligger vel på litt lavere, men alt med forbehold.

Skrevet

Ok, informatikkgrad eller "ingeniørgrad"? (Dataingeniører har et visst antall tekniske fag i tillegg til de rene datafagene, som matte osv.)

Skrevet

Rundt 350 000 vil jeg tro? Alt etter hvor du får deg jobb og hva slags stilling det er snakk om. Skal du bli hardprogrammerer, eller heller konsulent? Arbeidsmarkedet er godt, og jeg tror nok du har sjans til å lande på rundt 350 en plass.

Skrevet

Han har konsulent stilling i dag og trives med det.

Skrevet

Aha, det er din mann! Leste ikke alt helt nøyaktig, hehe.

350 000 er tallet for nyutdannede. Så da stiller han enda bedre, avhengig av tidligere jobb osv. Har han 400 000 nå tipper jeg han kan be om (minst) det samme i Oslo.

Skrevet (endret)

Tror jeg da. 400 000 er en rimelig bra lønn. Det kommer alt an på hvor lenge han har jobbet, med hva og hvor dyktig han er/ hva han kan vise til :) Vet ikke om folk utkonkurrerer hverandre i mer sentrale områder eller om det er omvendt.

Edit: Altså om man tjener bedre i sentrale strøk eller bedre i utkantsstrøk der man må lokke med lønn.

Endret av Annikken
Skrevet

Jeg har bachelor i IT (fra høgskole), men er ikke dataingeniør.

Jobber i Oslo og har 5 års arbeidserfaring nå. Byttet jobb (konsulentselskap) sommeren 2007 og ligger på 540 000. Lønna varierer veldig avhengig av hva slags konsulentselskap man jobber i, men mitt inttrykk ( de jeg har pratet med medstudenter) er at konsulentselskapene stort sett spytter ut mellom 400 000-600 000 når man har 1-5 års relevant erfaring.

Skrevet

Ifølge NITO (foreningen som ingeniørene hører til) så er vanlig begynnerlønn 340 000, men det gjelder hele landet og det ligger nok 25-50 000 høyere i Oslo. Men det er en bransje hvor en øker forholdsvis raskt i lønn dersom en gjør en god jobb.

Skrevet

Dataingeniøren i vår kommune tjener kr 420 000 og han har 5 års ansiennitet.

Skrevet

Jeg er dataingeniør med 5 års ansinitet og tjener 392 000 i statlig bedrift. Helt uten leder- og økonomiansvar da. (Utfra tallene jeg ser her bør jeg visst skifte jobb...)

Annonse
Skrevet
Jeg er dataingeniør med 5 års ansinitet og tjener 392 000 i statlig bedrift. Helt uten leder- og økonomiansvar da. (Utfra tallene jeg ser her bør jeg visst skifte jobb...)

Hva jobber du med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...