Gjest MS Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Synes det er litt sprøtt å kjøpe en kjole som kun skal brukes en dag. Men kan jo forsvare kjøpet dersom jeg får solgt kjolen etterpå. Er jo ikke akkurat billig å låne kjole heller. Så hvor mye fikk du solgt kjolen din for?
Redlady Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Synes det er litt sprøtt å kjøpe en kjole som kun skal brukes en dag. Men kan jo forsvare kjøpet dersom jeg får solgt kjolen etterpå. Er jo ikke akkurat billig å låne kjole heller. Så hvor mye fikk du solgt kjolen din for? Betalte 14.500,- før søm, solgt for 5000,- Ikke akkurat noe billig affære. Jeg tror kanskje jeg hadde sett meg om etter en brukt kjole, om jeg hadde visst det på forhånd. Men slikt kan en vel aldri vite... Men det skal sies at jeg var utrolig fornøyd meg kjolen. Har beholdt vesken som fulgte med.
*Emma* Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Off topic: men hvis du ikke vil bruke mye penger ville jeg kjøpt brukt kjole. Da får du en lekker kjole, brukt 1 gang, til 5-6000kr Det koster gjerne minst 6.000kr å leie en kjole også. Selger du 5.000kr kjolen din billig for feks 3.000kr (sikkert noen som vil ha en lekker kjole brukt 2 ganger til 3.000kr) så har du bare brukt 2.000kr på kjole....dvs 4.000 mindre enn om du leide Har selv ikke forøskt å selge kjolen min enda....ting tar tid...
Susan Sto Helit Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Jeg betalte 4000,- for kjolen min (Brukt, men så/ser ut som ny.) Brukte i tillegg ca 1000,- på å få den tilpasset så den satt perfekt. Har forsøkt å selge den i ettertid, men den er ikke så lettsolgt. Hvis du synes det er mye penger å bruke, synes jeg også du bør vurdere å kjøpe brukt.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Kjøpte min for 8 000kr og solgte den for 9 000kr. Min ble aldri brukt siden jeg ble gravid og siden den koster 13-14 000kr ny i Norge så var jeg faktisk så heldig at jeg tjente 1 000kr på min.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Har intrykk av at veldig mange forsvarer for seg selv at de bruker 9.000-14.000 på kjolen fordi de ser for seg å selge den til halve prisen etterpå. Etter å ha kikket mye på finn.no selv tror jeg mange sliter med å selge, og stadig må sette ned prisen + legge den ut på ny. Tror rett og slett det er for mange som tenker at de skal selge kjolen etterpå i forhold til hvor mange som vil kjøpe... Selv kjøpe jeg kjole brukt og er superfornøyd med det Trenger ikke å selge den etterpå for å forsvare pengebruken (kostet bare 4000,-) og om jeg "danser den i stykker" utpå natten gjør det ingen ting
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Har intrykk av at veldig mange forsvarer for seg selv at de bruker 9.000-14.000 på kjolen fordi de ser for seg å selge den til halve prisen etterpå. Etter å ha kikket mye på finn.no selv tror jeg mange sliter med å selge, og stadig må sette ned prisen + legge den ut på ny. Tror rett og slett det er for mange som tenker at de skal selge kjolen etterpå i forhold til hvor mange som vil kjøpe... Selv kjøpe jeg kjole brukt og er superfornøyd med det Trenger ikke å selge den etterpå for å forsvare pengebruken (kostet bare 4000,-) og om jeg "danser den i stykker" utpå natten gjør det ingen ting Er egentlig veldig enig i det du skriver. Men det er ikke like lett for alle å finne seg brukt kjole. Jeg har lett etter den kjolen jeg har lyst på i nesten 1 år på div nettsteder inkludert finn. Har også lagt ut annonser selv. Og har enda ikke sett en eneste en til salgs brukt. For ikke å snakke om å finne i riktig eller nesten riktig str. Sist jeg søkte på finn hadde de 6 kjoler til salgs i min str. Så kommer nok til å kjøpe ny selv, men regner ikke med å få solgt den igjen.
Susan Sto Helit Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Har intrykk av at veldig mange forsvarer for seg selv at de bruker 9.000-14.000 på kjolen fordi de ser for seg å selge den til halve prisen etterpå. Etter å ha kikket mye på finn.no selv tror jeg mange sliter med å selge, og stadig må sette ned prisen + legge den ut på ny. Tror rett og slett det er for mange som tenker at de skal selge kjolen etterpå i forhold til hvor mange som vil kjøpe... Selv kjøpe jeg kjole brukt og er superfornøyd med det Trenger ikke å selge den etterpå for å forsvare pengebruken (kostet bare 4000,-) og om jeg "danser den i stykker" utpå natten gjør det ingen ting Det var min tankegang også! Nå var jeg så heldig å finne drømmekjolen brukt, i rett størrelse også. Det hjelper jo på! Eneste grunnen til at jeg har forsøkt å selge den er at den tar stor plass, og jeg derfor egentlig ikke har mulighet til å ha den. (Men jeg vil jo egentlig beholde den... Uvisst av hvilken grunn.)
Nabodama Skrevet 5. januar 2008 #9 Skrevet 5. januar 2008 Jeg kjøpte en kjole som ikke var så typisk "brudete". Derfor har jeg kunnet bruke den ved andre anledninger også
bunadbrud Skrevet 5. januar 2008 #10 Skrevet 5. januar 2008 Jeg gifter meg i bunad og bruker ikke en krone på kjole
Arkana Skrevet 5. januar 2008 #11 Skrevet 5. januar 2008 Jeg kjøpte en kjole som ikke var så typisk "brudete". Derfor har jeg kunnet bruke den ved andre anledninger også Samme her. Kjøpte en sommerlig selskapskjole, og den kostet bare 3000 kroner ny. Planen var aldri å selge den fordi jeg visste at siden det ikke var en typisk brudekjole kunne jeg bruke den senere også.
naley Skrevet 5. januar 2008 #12 Skrevet 5. januar 2008 Min lå ute i 60 dager for salg. Solgte den for 5000. Kjøpte den for 6000 selv brukt, renset den før salg igjen som kostet 1000,- Så ganske godt kjøp for meg!
Fjellrypa Skrevet 6. januar 2008 #13 Skrevet 6. januar 2008 Jeg kjøpte min for 11 000, og har annonsert den i flere runder. Ingen intresserte rundt 5000 kr inkl div tilbehør. Kjolen var også relativt spesiell, og var nok ekstra tungsolgt av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå