Gå til innhold

Hvilket tema har dere i stuen ?

Rapitap

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
OY,

jeg mister helt pusten.

Jeg har god greie på interiør og kan uten tvil hjelpe deg på rett vei, dette er faktisk godt ment Anafugia.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har god greie på interiør og kan uten tvil hjelpe deg på rett vei, dette er faktisk godt ment Anafugia.

Minnie

Det må være herlig å ha så god greie på allting.......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Denne leiligheten er min store stolthet og jeg har lagt ned mye penger og tid her som du sikkert skjønner.

Men enkelte tror sikkert jeg bor i ett telt i Nordmarka :roll: dvs. de tror det slik at de selv kan føle seg bedre.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det må være herlig å ha så god greie på allting.......?

Mat, design og interiør er uten tvil mitt felt, vi har alle våre spesialiteter.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva foreslår du da Minnie?

55 kvm leilighet, 14 kvm veranda over sjøen, ett romsleilighet. Åpen løsning kjøkken /stue. (Siden du kan navn på leverandører og sånt, så hjelper det sikkert at jeg sier at det er et hvitt Sigdal kjøkken. Alle gulver har lys parkett, og det er panorama vinduer ut tul verandaen.....

So, 'watcha sai'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
Så hva foreslår du da Minnie?

55 kvm leilighet, 14 kvm veranda over sjøen, ett romsleilighet. Åpen løsning kjøkken /stue. (Siden du kan navn på leverandører og sånt, så hjelper det sikkert at jeg sier at det er et hvitt Sigdal kjøkken. Alle gulver har lys parkett, og det er panorama vinduer ut tul verandaen.....

So, 'watcha sai'?

Siden du virker som den romantiske typen ville jeg kanskje fortsatt med det lyse og latt meg inspirere av Carl Larsson og Klassisk Engelsk hage. Bring sommeren inn i stuen.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men enkelte tror sikkert jeg bor i ett telt i Nordmarka :roll: dvs. de tror det slik at de selv kan føle seg bedre.

Minnie

Hvorfor tror du det? Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg synes det er kjempefint at du har en flott leilighet som du trives i. Tror de færreste godter seg over andres evt. ulykkelighet....... selv om vi lever i et land hvor jantelover "ruler".....

Synes bare noen ganger at du selv er veldig nedlatende ovenfor andre. Du sier alltid at du vet best og har greie på alt.... Finnes det virkelig en fasit?? Det går vel ann å gi råd og statuere et eksempel uten å si "jeg vet best" i samme åndedrag....

Vel, det er min mening. Tror ikke jeg kommer til å gidde og bli provosert lenger.... Er igrunn komisk, det hele, at en skal gå så opp i hva andre skriver her inne. Det beste vel kanskje å ta med seg de gode rådene en kan få, og overse sleivspark.........

Oi, glemmer nesten hva tråden handler om.... hehe.......SORRY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie - jeg kan ikke dy meg ... høres lekkert ut hos deg - men hvorfor har du bare et soverom uten dør til (rett fra stua) når du har 152 kvm å boltre deg på? Skrev du feil - at du mente 52?

Eller har du bevisst valgt å ha det slik - med åpen løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Minnie - jeg kan ikke dy meg ... høres lekkert ut hos deg - men hvorfor har du bare et soverom uten dør til (rett fra stua) når du har 152 kvm å boltre deg på? Skrev du feil - at du mente 52?

Nei, 152 kvm. jeg fikk noen vegger fjernet slik at jeg fikk soverom med åpen løsning. Hater små soverom og masse vegger- jeg vil ha lys, luft og store åpne flater.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Selv har vi 100 kvm. og tre rom uten stua - gjesterom, kontor og soverom. Så jeg stusset bare - er vant til og liker å gjemme meg unna på kontoret.

Og en slik åpen løsning hadde ikke passet her - vi har hver vår sønn som ofte er på besøk og okkuperer gjesterommet. Hadde en to og et halvt roms før, det var litt lite privatliv med folk liggende på stua, ikke minst for dem. Når du gifter deg og får barn (hvis) - slår du opp noen vegger eller kjøper nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg bor alene og har ikke noe behov for å gjemme meg bort :-) ingen barn skal noen gang bo her. Når min tilkommende og jeg skal flytte sammen kjøper vi ett hus og det vil nok ryke noen vegger der også, men ikke i like stor grad.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe tema i stua vi.

Det er en ganske stor vinkelstue (mellom 50 og 60 kvm) og inneholder spisestue og to salonger. Den lille delen som er i "vinkelen" er multimedia-rom. Der har sambo fått herje som han vil og har samlet alle mulige duppeditter: Stereo, PC, Projector, TV, PS2, Surround-anlegg osv.

Vi har malt hele stuen i en gulfarge som vi liker godt. Den er ikke pastell-gul, men heller ikke mørk. Møblene er en lett blanding av nytt (men ikke moderne), arvet, oppusset og hjemmelaget. Er glad i sterke farger, stort sett primærfarger og det meste går i nyanser av gult, grønt, (burgunder-)rødt og blått. Vi har en del beisede furumøbler og får stadig flere.. vi liker ting som er røffe og ujålete. På gulvet har vi rimelige, løse tepper oppå parketten. Også disse er i primærfarger.

Synes ikke at det er så viktig å velge tema jeg. Både nytt og gammelt passer fint sammen om fargene er riktige og blir "gjentatt" andre steder i rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cruella

Ingen ren stil der, både arvede møbler og Ikea. Lyse vegger, skinn, ikkenoe furu. Har lite furu, et gammelt skap, samt kommoder på barnerommene som jeg har malt i friske farger.

Liker ikke mye nips, ei heller gardiner.

L-B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle stuer nødt til å ha et tema da? :o

Da sliter jeg litt.. hva er vitsen med det da?

Hvorfor ikke la stuen bli som den blir, for du dekorerer jo etter eget ønske alikevel.

Eller personlig, du må føle at det er du som bor der.

Selv liker jeg å blande nytt og gammelt.

Vi bor i et gammelt hus, som er pusset opp.

Elsker blomster, og det ser ut til at de trives sammen med meg også :blunke:

Gjør det til ditt eget :kul:

Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele huset vårt vil ha et tema med mange variasjoner når vi blir ferdige med å pusse opp, nemlig gamle møbler - ikke gamle, brukte, stygge og kjedelige møbler, men gamle fine møbler.

Nå har kjellerstua litt for mye hyttepreg, med ubehandlet panel, men med litt maling vil den også bli lys og fin. Stua holder vi på å tapetsere hvit, og den vil også få gamle fine møbler.

Så lyse rom, med gamle møbler og noen deignerting som kontrast er gjennomgående tema hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg har vel prøvd å holde stua "litt" stilren da, men det er jo alltid noe som blir litt utenom det stilrene.

Den går i lys-toscana. Beige gardiner og minimalt med potteplanger. Bildene har litt mørke trerammer i nesten samme stil. Svart skinnsofa og trehvitt stuabord. Brunbeisa bokskap og vitrineskap.

Vi skal nå restaurere huset i løpet av året/neste år og da blir det revet en del vegger får å få en mere åpner løsning, og da "håper" jeg å få det til bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Tema i stua vår :

Kaos!  

:ler:  

He he, Jeg hadde tenkt å skrive eklektisk, men jeg tror jeg hiver meg med Diva, (å kalle det eklektisk er jo bare en vakker omskriving..)! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Vi har to store stuer, helt firkantede (funkishus).

L-B

Heldige deg! Jeg ønsker meg funkis hus!!

Huset jeg bor i er opprinnelig en sveitservilla som er bygd på i begge ender. Har en mindre stue som fungerer som spisestue/TV stue/allrom (i tilknytting til kjøkken og kontoret og store stuen). Her er stilen litt romantisk gammel (eklektisk)

Den andre stuen er større med to avdelinger (peis mellom) der den ene har skinnsofa (sort fra Ekornes; Manhattan), to ganske kule lenestoler (Harlekini) og sittebenk, TV, video, musikkanlegg, plater, etc. Utgang overbygd veranda.

Den andre delen av stuen har en vegg med bokhyller, to Poeng stoler (IKEA) m/ krakker i sort skinn, sort Lack bord.

I denne stuen er veggene lys lys gule, blond parkett. møblene er sorte og hyller er i bjørk. Jeg har et rødt metallskap til musikk anlegg og et rødt /orange maleri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Tema: rot?

Nei, jeg har ikke engang vurdet å ha noe tema på stua, vi har putta inn det som er praktsik og sånn vi (mer kommer etterhvert, når økonomien tillater det) men tema vil jeg ikke si at jeg noen gang vurderer. Trivelig, koselig, praktisk for oss. Og siden ingen av oss er ryddige personer, så er det lettere rotete (ikke utrivelig altså, bare litt småting overalt) konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...