Gå til innhold

Hvilket tema har dere i stuen ?

Rapitap

Anbefalte innlegg

Hallo hallo,

jeg har nå revurdert mitt ståsted og spør heller:

Hvilket tema har dere i stuen?

Jeg selv er på jakt etter noe som kan gjennomføres og virke helhetlig...

Titanic var vel for ....eh....dyrt.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Titanic var vel for ....eh....dyrt.

Bytt ut ordet "dyrt" med "avsindig tåpelig" så er du på rett vei :wink:

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst og luftig blir vel temaet (hvis man kan kalle det det) i stuen vi driver og pusser opp nå. (Stuen i leiligheten jeg bor i nå har ike noe tema i det hele tatt..) Ellers ser jeg ikke poenget med noen voldsomme temaer. Liker det enkelt og stilrent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier, og stua har vel ikke noe tema i det hele tatt.

Eller forreste; hytte! Det ser ut som en hytte her. Vi leier et lite hus ( en ombygd og påbygd garasje), og det ser ut som en hytte innvendig. Stua er malt i mørk rød på to av veggene. De to andre er treverk. Det er tregulv, og sofa, bord og kjøkken er tre.

Ikke slik jeg vil pusse vår egen leilighet en gang, men det er faktisk ganske så koselig her. Får inn mye lys da. Store vinduer i enden, og dør ut til stor veranda med fiiin utsikt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk.....

det er så stress med personer som tror at deres måte å tenke på er det eneste riktige.

Minnie: hva er ditt ståsted på følgende scenario. En liten hjelpeløs baby har ingen mor eller far. Men det er ett homo-par som vil adoptere. Er du for eller imot??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk.....

det er så stress med personer som tror at deres måte å tenke på er det eneste riktige.  

Minnie: hva er ditt ståsted på følgende scenario. En liten hjelpeløs baby har ingen mor eller far. Men det er ett homo-par som vil adoptere. Er du for eller imot??

Et lite tips hvis du ikke vil ha tråden din stengt: ta dette på Personlig Meldinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tema i stua vår :

Kaos!

:ler:

Uff,- det blir nok noe mer ordentlig så snart vi får oss et litt større sted med god skapplass....

Diva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tema i stua vår :

Kaos!

:hoho::hoho::hoho:

Hos oss er det:

Overfylt!!!!!! Men, bare vent, jeg skal nok få gjort noe med det og......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Her hos meg er det heller ikke mye til tema, verken i stua eller andre rom...

Men jeg har en forestilling om hvordan jeg vil ha det i stua når jeg skal flytte og pusse opp - men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det til...

Jeg vil ha det lyst, koselig, stilrent og varmt...hmmm...men tema? Nei, jeg har ingen planer om det, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tema og tema... Lyst og åpent, ikke noe dill dall. Liker ikke pyntegjenstander og annet krimskrams... Har lyse vegger, lyse gardiner, beige sofa, lyse møbler. Bærer litt preg av at vi har med oss gamle møbler hjemmeifra. (Har bodd sammen i to år, begge er nyutdannet og akkurat kjøpt leilighet, så vi har ikke hatt råd til å kjøpe så mye nye møbler...) Skifter ut litt sånn etterhvert når vi finner noe vi liker og som passer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tema i stua vår ... ? Blått og sjøliv. ... Kanskje ...

Vel vi har mye blått, som går igjen. Et vevet teppe av Kirsti Rantanen, Finland, spisestuestoler i flammebjørk fra 30-tallet med mørkeblått fløyelstrekk, gardiner i blått og beige vevet stoff fra England, beige sofa med to stoler til, to kubebord i Ottaskifer og stuebord i eik med Ottaskifer lagt sammen som plate.

På veggen: Trykk av seilbåter, blyanttegninger av skuter (noen har jeg laget selv). Kubistisk bilde med mye blått... Lampeskjermer i beige - noen med blått i selve sokkelen ... blå vase...

Har ikke så mange pyntegjenstander - noen - en blå skulptur av to fisk, noen skåler og krukker av tinn, messinglysestaker, en blå/beige lysestake, litt til og bokhyller med masse bøker.

Pluss at sambo har dataen sin ved bokhyllene - jeg har eget kontor og her er det fullt kaos ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tema :o Eeh, vel, vi har ikke noe spesielt tema akkurat, men vi har et par lyse vegger (de andre er helpanel), lyse gardiner og syrelutet furu møbler. Dette brekkes av mørk blå sofa og blå ryer, og litt annet blått. Synes vi har det koselig, vi, og det er hovedsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytt ut ordet "dyrt" med "avsindig tåpelig" så er du på rett vei :wink:

Minnie

Ja det var jammen bra du fikk sagt det i denne tråden også..... (ironi)

Herregud. Du må ha fritidsproblemer...... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Slik bor jeg, kanskje du får noen ideer (dette ble skrevet for en stund siden) og endel nye ting har kommet til, bla. hjemmekontoret er forandret:

Slik ser det ut hjemme hos meg, jeg bor i en leilighet på 152 kvadrat og alt er på ett plan. Takhøyden her er på 3.5 meter. Hele leiligheten har eikeparkett bortsett fra badet.

Entre: Vinrød tapet med brokademønster på veggene (ett varp fra en butikk som hadde opphørssalg), speil og lykter i smijern. Stor antikk kommode i eik står inntil veggen. Plass til luer, vanter, sjal, hundelenker, ullsokker og andre småting. Ved siden av et display skap i glass med div. glassfigurer og gjenstander tatt med på reise i Tsjekkia (landet er kjent for sin vakre krystall). Et russisk ikon på veggen som forestiller Jomfru Maria. Persisk rye på gulvet. Glassdør som fører inn til kjøkkenet på høyre side, glassdør inn til badet på venstre side. Ved siden av der er vaskerommet. Alle tre dørene er like med treverk til midt på døren og glassruter. Malt i vinrødt som matcher tapeten.

Badet: Ett rom hvor plassen er utnyttet maksimalt. Baderomsinnreding fra IKEA, toalett, servant, badekar og bidè fra Gustavsberg. Dusj bygget i glassbyggerstein og er helt firkantet med skyvedør og høy kant. Speil over servanten med treramme laget av gammel drivved (bestefars verk). På veggen under speilet henger glass med tannbørste ol. På servanten har jeg en vanntett radio fra Grundig. Glasskap med hyller til håndklær ved siden av toalettet. Dobørste, søppelbøtte og dopapirholder i stål. Alt av såper, shampo, badesaker osv er plassert i store impregnerte kurver som henger rett på veggen. Bilde av Dalì over badekaret i vanntett ramme. Gulvet er flislagt med varmekabler, fliser til midt oppå veggen, resten av veggen er treverk.

Vaskerommet: Ett knøttlite rom hvor vaskemaskin og trommel står oppå hverandre, ett smalt tørkeskap og tørkestativ på gulvet. Kurver til skittentøy. Veggene er malt lys gule og det er en innrammet reklameplakat for vaskepulveret Persil (en klassiker) med en blid husmor som vasker tøy som henger på veggen. Varmekabler i gulvet og luftekanal som sørger for at vasken tørkes raskt.

Kjøkken: Liten klassisk 60 talls innreding bygget av snekker. Ble pusset ned og malt i en eggeskall farge. Mosaikkfliser på veggen mellom skaprekke og benk. Lite kjøkkenbord i respatex med 3 matchende stoler, kjøkkenet ellers er dekorert med alskens krukker og flasker, en svær bred hylle med sinkbøtter med ferske krydderurter. Klassisk 50 talls kjøleskap fra General Electric (er nytt men har gammeldags design). Ovn med keramisk topp og to gassbluss. Ett stort rundt fat i beige stengods holder på alt av krydder, sauser, eddiker ol. Rye fra Husfliden på gulvet og store bilder av Henri Matisse og Van Gogh på veggen over kjøkkenbordet. Hylle på veggen med kokebøker. Telefon henger på veggen like innenfor døren. Oscar’s matkopp og vannskål står også inne på kjøkkenet. Kjøleskapmagneter formet som sommerfugler holder styr på lapper ol.

Åpen løsning ut til stue/arbeidsrom

Stue- og arbeidsrom: Stuen har 3 høye smale vinduer, gardinene er tykke vevede lingardiner i lys krem, gardinstenger i smijern med korsfester. Veggene er malt i kremhvitt. Utvendige persienner fra NorSol. Svær kremfarget sofa med masse puter i råsilke, 2 koksgrå pledd og 2 pledd i gammelrosa. Persisk teppe på gulvet med innslag av vinrødt, gammelrosa, grønt, blått, sennep og sort. Stuebordet er ett kistebord i eik med messingbeslag. Oppå stuebordet har jeg ett vakkert koboltblått fat fra Hadeland Glassverk og matchende lysestaker. (gave fra mormor) Små skuffer på sidene på kistebordet til tv- guide, fjernkontroller ol. TV hylle i kirsesbærtre hvor jeg har TV, Video, DVD og dekoder for Parabol. En svær kurv med lokk ved siden av hvor jeg har DVD og VHS taper. Den bredeste veggen er dekket av ett enormt hyllesystem i kirsebærtre som holder på alt jeg har av bøker, faglitteratur og magasiner i dokumentordnere. Er opplyst med downlights på en skinne i taket. Skjenk bygget av min bestefar med alt av glass og servise. Lamper i kinesisk papir rundt om i stuen, alle fra samme serie. Japansk kunst på veggene bla. ett 2 x 2 meter stort bilde av en Zen hage malt på silke (innkjøpt i Japan av min forlovede og gitt til meg som gave). Reol av kirsebærtre under vinduene med pyntegjenstander fra div. reiser og innrammede bilder fra min barndom i USA/England. Midt mellom 2 av vinduene har jeg databordet og arbeidsbenken som er i samme serie som bokhyllene. Ved siden av der har jeg tegnebrett og en reol på hjul med alt av kontorutstyr. Her har jeg en stasjonær PC og to laptoper, laserskriver med innebygget fax og en separat scanner pluss div. arbeidsverktøy. Bærbar telefon fra Siemens. Ved siden av bordet står Oscar sin store kurv med ulltepper og saueskinn. Alle lekene hans er også oppi der.

Soverom adskilt fra stue med ett forheng av treperler som jeg har laget selv.

Soverom: Sengen er en dobbeltseng fra Jensen Ambassadeur, ramme i taket med draperinger av musselin helt ned til gulvet. Gardinerstenger i smijern med korsfester slik som stuen. Garderobe innebygget i veggen med eget skap for sko. Dørene er av furu men malt kremhvitt slik som veggene. Håndtak av smijern. Nattbord med smijernsramme og kurvskuffer, ett på hver side av sengen. Det ene bordet har telefon. Foran sengen en kurvkiste med ekstra sengetøy, pledd, puter ol. Rye på gulvet foran sengen og på hver side av sengen. Over sengen henger det ett sort hvitt fotografi tatt av en ukjent fotograf, bildet viser 3 kvinner om spaserer på gaten i Christiania datert 1884. Bildet er forstørret og innrammet i en antikk brunbeiset treramme (gave fra mamma og pappa da jeg flyttet inn hit). Sminkebord med speil og lys. Her står skrinene med make-up og mange parfymefalkonger (resten står i kjøleskapet). Alle kremene, hårproduktene osv. osv.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OY,

jeg mister helt pusten.

Høres nesten ut som noen i dette forumet ikke helt er hvem de tror de er...det er jo så lett å legge på noen nuller på lønningen her, i denne moderne VR verdenen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...