Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, jeg er vel en av de 18234937650.. her i verden som "sliter" med dette.

Prøver likevel å se om det finnes noen gode forslag eller råd fra andre som ser på dette fra en annen vinkel enn det jeg gjør - kjekt med andres synspunkter :-)

Selve saken er dette; Jeg er håpløst betatt av en gutt som er et år eldre og som går på skolen min (3.klasse VGS). Jeg vet godt hvem han er og har sett han mye opp gjennom de siste årene. Jeg har aldri snakket med han. Problemet er at vi ikke har noen "felles venner" slik at jeg kunne tatt kontakt på den måten. Har selvfølgelig venner som har snakket med han før og er bekjente av han. Jeg har funnet ut at han f eks har Facebook, og flere av mine venner anbefaler meg å sende melding på Facebook til han.

- Er dette noe godt forslag?

- Hva skal jeg i tilfelle skrive i meldingen?

- På hvilke andre måter kan jeg komme i kontakt med han?

Dette ble mye, men håper noe av det gir mening. Tar imot alle svar med stor takk!

Har du noen svar/forslag - så skriv i veg :-)

Endret av BammBi
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei BammBi

Tenkte jeg skulle prøve å svare så godt jeg kunne på spørsmålet ditt..

Det er helt greit å kontakte han på facebook, da kan du jo kommentere eller gi et kompliment ut fra et bilde eller en komentar han har gitt. Prate litt, spør å grav kan vær om han, hva han mener om ting, hva han synes om ditt og datt, eller bare spørre om han har lyst til å møte deg, det går sikker det å.. Men jeg synes det er bedre, kosligere og mer imponerende at en person snakker til meg ansikt til ansikt. Da er det også lettere får begge å si noe.

Dette er hva jeg synes og kunne setter pris på til vanlig:

Så du får bare tenke hva som passer best for deg..

Du kan prøve å komme borti han på skolen eller et annet sted å få litt kontakt der(Det er jo imponerende med ei jente med en slik selvtillit som bare går bort og ikke er redd for å bli avvist av noen). Fint kankje hvis dere er alene eller om du er med en vennine(Ser at du er sevstendig og at du har venner som er viktige for deg, og at du egentlig ikke trenger noen andre). Du kan da snakke til han når du møter han i gangen eller at du setter deg ved siden av ham på bussen.

Du trenger bare å få litt øyekontak, og smile litt (kroppspråk sier alt det :jepp: ). Så sier du bare "hei"(Kjempe koslig det) og så spør du bare om han kan hjelpe deg med noe f.eks. "jeg skal ha matte, hvor er det rom 256 er?", eller si at du så han var flink til.. eller du gir ham bare et kompliment, eks: "fin klokke du har, fått dem hen?" (Viser at du er innteresert og du gjør at han føler seg interesang og kan vise litt av seg selv til deg) Så er det bare å prate litt..

Så bør du være den som går fra samtalen først, "bare si jeg må gå nå, ha det bra" (Det fordi da virker du som en persom som har andre ting å gjøre, noe som bare gjør deg bare mere innteresang og mystisk, og det virker ikke desperat, unskyld utrykket) Når du da går så snu deg å spør om ham har lyst til å finne på noe, trenger ikke å være noe spesielt, bare spise lunsj sammen å prate litt for å bli litt kjent, eller msn ell no..

Jaja, kan hende at du og må prøve litt, noen gutter er også litt sjenerte å han kan jo også være en av de 18234937650.. her i verden som "sliter" med dette. :)

Håper dette ikke var for dumt og uforstålig.

Lykke til..

...

Skrevet

... ovenfor kommer med gode råd - hvis du tør den slags! Og er du litt tøff, kan du komme langt med dette.

Skulle du derimot ikke være så tøff, syntes jeg fint at du kan skrive til ham i innboksen hans på Facebook. Skriv noe enkelt, som at du har sett han på skolen, og spør for eksempel om hva han ellers driver med.

Får du svar - da kan det vise seg at han er interessert. Får du ikke svar, jaja - da går livet videre, og du kan se deg om etter en annen kjekkas :)

Lykke til!

Skrevet

Tusen hjertelig takk!! Var ting her jeg aldri hadde tenkt på :jepp: !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...