Gå til innhold

Bursdagsgave til jente på 17 år

Anbefalte innlegg

Gjest JennaC
Skrevet

Hei.

Jeg skal hjelpe en kamerat med å kjøpe bursdagsgave til søsteren på 17 i morgen. Jeg kjenner ikke til jenta i det hele tatt, det eneste jeg vet er at hun er en aktiv rytter, og at hun er veldig interessert i hester.

Velværeprodukter, bøker, DVD'er og CD'er er klassiske gjengangere, derfor vil han gjerne kjøpe noe litt mer personlig. Jeg synes det er vanskelig å gi råd ettersom jeg ikke kjenner til jenta... håper på innspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er noe mer personlig fyren er ute etter, så er kanskje ikke et forum der ingen vet hvordan hun ser ut engang det rette? Men, 17 år gammel. En gjennomsnittelig 17 år gammel jente er opptatt av stil. Noe sminke, klær, tilbehør, noe som helst som passer til stilen hennes, kanskje noe med hest på?

Gjest JennaC
Skrevet
Om det er noe mer personlig fyren er ute etter, så er kanskje ikke et forum der ingen vet hvordan hun ser ut engang det rette? Men, 17 år gammel. En gjennomsnittelig 17 år gammel jente er opptatt av stil. Noe sminke, klær, tilbehør, noe som helst som passer til stilen hennes, kanskje noe med hest på?

Kjæresten vil ikke hjelpe, så da tyr han til meg. Tror grunnen til han vil ha med meg er for å sikre at han ikke kjøper noe som er helt på jordet... Han kjenner jo til hvilken type klær, sminke, hun liker og sånt. Jeg har også vurdert å kjøpe noe med hest på, men jeg har inntrykk av at mange produkter som selges med hest på passer best for litt yngre jenter? Uansett, tusen takk for svar.:)

Gjest JennaC
Skrevet

Hun er blond, normalt slank, søt, ganske høy.

Jeg tenkte at hvis jeg fikk tips til hva jeg kan kjøpe, så kan vi selv forsøke å finne en mer personlig vri på gaven. :);)

Skrevet

Ikke alt passer til yngre jenter, selv om joda, det meste.

Men om jenta har en småsær stil, og ikke presser seg inn i merkeklær for å vise merket, så kan man prøve forskjellige antikvarbutikker, fretex og slike ting, de har ofte gamle ting som ikke er helt slik som vår mote. Husker jeg så en fantastisk fin hestenål blant annet på fretex en gang. Og det er billig, pent, og kan få en ganske stor affeksjonsverdi. =)

Gjest JennaC
Skrevet
Ikke alt passer til yngre jenter, selv om joda, det meste.

Men om jenta har en småsær stil, og ikke presser seg inn i merkeklær for å vise merket, så kan man prøve forskjellige antikvarbutikker, fretex og slike ting, de har ofte gamle ting som ikke er helt slik som vår mote. Husker jeg så en fantastisk fin hestenål blant annet på fretex en gang. Og det er billig, pent, og kan få en ganske stor affeksjonsverdi. =)

Har inntrykk av at hun er ganske sporty, ikke så veldig glad i smykker og den type ting, dessverre. Smykker er jo kjempemorsomt å kjøpe, og som du skriver; en kan finne mye fint om en er villig til å lete litt. I følge kameraten min bryr hun seg ikke så mye om moter heller. Det går for det meste i hest, noe jeg har hørt moren klage over flere ganger.

Skrevet

Om hun driver med konkuransesport er vel kanskje noe form for premiehylle eller noe slikt halv-nyttig (altså, noe som er nyttig men ikke nødvendig) noe hun kan synes er gøy?

Eventuelt om hun mangler for eksempel hjelm, så burde det gå ann å kjøpe det, og gjøre den mer personlig hos en skredder/skomaker. Kommer vel litt ann på hvordan hjelm man kjøper, tror jeg. (Ja, jeg tilstår. Jeg har ikke peiling på hesteutstyr..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...