trine19 Skrevet 2. januar 2008 #1 Skrevet 2. januar 2008 Alt hente for ca 2 år siden, jeg hadde vært sammen med kjæresten min rundt 1 år på den tiden. Jeg og bestevenninen min har vært venner i 15 år! og hun betyr enormt mye for meg, hun vet alt om meg og jeg vet alt om henne, trodde jeg hvertfall. Jeg og kjæresten min hadde hatt en liten krangel, men når man har vært sammen en stund begynner man å se hva som er en krangel og hva som er bare vanlige "duper" i livet, å dette var en liten dump. Men etter det ble det litt turbulent i forholdet vårt, akkurat som han prøvde å avvise meg samtidig som han prøvde å være en god kjæreste. Jeg synes dette var litt tungt, så jeg gikk til min beste venner, der i blant min bestevennine. Alle sa "jamenn, du og Magnus er jo skapt for hverandre, alle forhold går opp og ned" og jeg ble litt lettet for det var det jeg også hadde tenkt. Men det som forundret meg litt var at min bestevennine sa "Slå opp med ham, du kan finne noe bedre, som feks bestevennen til Magnus" Ja jeg viste bestevennen til magnus hadde likt meg, men jeg elsket da magnus så høyt at jeg kunne aldri tenkt meg å såre ham så mye som å gå til bestevennen hans. Men det såret faktisk å høre at jeg ikke hadde min bestevennine støtte lengere. Den mnd ble alt snudd på hodet, min bestevennine var aldri sammen med meg lengere hun skulle altid gjøre noe. Før var vi som knoll og tott alltid sammen. Men tenkte det kanskje var litt godt å kunne få litt "fri" fra hverandre. Men når vi dog møttes var hun veldig rar, feks jeg spurte siden jeg ikke hadde mer penger på kortet om jeg kunne få låne mobilen hennes, så svarte hun nesten misstenksomt "Hva skal du med den?!" "Ringe å høre om jeg har penger på bank-kortet?" "Kan du ikke låne noen andre sin?" Merket med en gang det var noe som hadde skjedd, men hva? Magnus ble bare rarere og rarere, men jeg greide ikke å se tegninga, for jeg kunne ikke tenke meg at noen som jeg elsket så høyt, og som jeg tror elsker meg også veldig høyt ville gjøre noe så sårende. Men en dag kom bestevennen til meg å sa han måtte snakke med meg, han sa at Kristina ( bestevenninen min) og Magnus kjæresten min hadde et forhold på "si". Jeg kunne jo ikke tro dette, så jeg gikk inn på mailen til Kristina, der jeg så mange samtaler mellom dem. Som sa at dem hadde et forhold på si. Hjertet mitt har ikke vært så knust før, over 3 mnd har dem hatt et forhold. Bare tanken på det gjør meg kvalm. Begge skyldte på hverandre, og ba meg om og tilgi dem. Men den dagen slo jeg opp med bestvennina mi og kjæresten min. De to viktigste personene i mitt liv. For et pr mnd siden begynte jeg og få kontakt med kristina, hun vil at alle skal tro vi er uberørt av hva som har skjedd. Og at vi er de super bestevenninene som alle tror vi er. Men det er ikke sånn, jeg prøver å holde det sjult men det er en bitterhet, sinne og sårhet som ligger i meg. Jeg greier ikke å stole på henne lengere. Å hun vil ikke snakke om det.. Hva skal jeg gjøre? Pluss jeg savner min Magnus...
Gjest Shelob Skrevet 2. januar 2008 #2 Skrevet 2. januar 2008 Usj! Jeg har vært ute for det samme. Det er nå 3 år siden det skjedde og jeg har noen råd, men tenk over om de passer for deg. Dropp Magnusen. Dropp venninnen. De bør ikke få ta plass og energi ut av livet ditt lenger. Selv om de ikke er blant dine nære og allierte lenger, bør du fremstå som alminnelig høflig når du møter dem. Du trenger ikke småprate, bare hilse og ikke noe mer. Dette vil få deg til å fremstå som vinneren og vil på lengre sikt lønne seg for deg selv. Stell pent med deg selv. Tren, spis sunt, kjøp deg noen fine klær, klipp håret, gå på byen hvis du vil det, gå på biblioteket hvis du vil det. Gjør det som føles bra for deg. Jeg vet rådet suger når fortvilelsen sitter som hardest, men ta tiden til hjelp. Det ER fullt mulig at du ler av idiotene om et halvt år. Se deg rundt, det er MANGE deilige gutter ute og går om dagen! Jeg klarte IKKE å følge alle disse rådene, men i ettertid ser jeg at det hadde vært lurt å gjøre det. Du skal se at det ordner seg til slutt.
trine19 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2008 Takk for gode råd! Men "Jeg hater dem så mye, for jeg elsket dem så høyt"
Gjest Shelob Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Så bra at du har elsket dem høyt! Følelsen av hat spiser av sjelen din, kvitt deg med den! (Lettere sagt enn gjort, men det er en bra begynnelse å ta det ut et sted, feks her.) IKKE la dem se det. What goes around comes around. De gangene jeg selv har gjort dumme ting i livet har jeg fått smake min egen medisin. Jeg ser også at det samme har skjedd andre. Og.. det vil antakelig straffe seg for ex-venn/-kjærsten din også. Disse tingene har bare en tendens til å ta hånd om seg selv. Sit back and watch. Klem og god natt!
Annikken Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Jeg har opplevd noe av det samme. Har ingen kontakt med eksen og lite kontakt med den venninna. Du trenger ikke være venn med noen av dem, synes heller du skal finne deg noen venner som faktisk bryr seg om deg. Og du savner ikke Magnus, du savner å ha en kjæreste. Trust me
Gjest Blondie65 Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 Takk for gode råd! Men "Jeg hater dem så mye, for jeg elsket dem så høyt" Hat og bitterhet, hvem er det som lider under det? Du, ikke de. Det kan selvsagt være at de lider under din bitterhet også, men det er ikke sånn du skal få din hevn. Jeg tror ikke på hevn ... men jeg tror på tilgivelse. Magnus og Kristina er ikke verdt ditt vennskap for slikt gjør man bare ikke. Når to av ens nærmeste velger å gå bak ens rygg i tre måneder så er det verken et hendelig uhell eller den ene eller den andres skyld. Dersom det hadde skjedd en ONS og den ene eller den andre hadde kommet til deg og bedt om tilgivelse hadde det vært noe helt annet. Magnus, det er han som er den mest skyldige her. Det er hans om har vært utro. Han må du få ut av hodet og ut av hjertet, du er bedre verdt enn en som gjør slikt mot deg. Likevel kan du tilgi, først og fremst for deg selv og ikke nødvendigvis slik at han får høre din tilgivelse. Men du bør kanskje si høyt og tydelig for deg selv at dette nå er historie, passé og har fått plage deg nok. Fremtiden kan du styre og gjøre bedre ... fortiden bør ikke få påvirke dagen i dag på denne måten. Det er noe å lære av, men den eneste lærdommen du gjør ved å nære bitterhet og hat er at du ikke kan stole på noen i fremtiden heller. Så, still deg foran speilet og fortell Magnus som om han var i rommet at han er tilgitt og glemt. Kristina: Nei en venninne skal ikke gjøre dette heller. Det at hun ikke vil snakke om "episoden" viser også at hun ikke har forstått hva hun har gjort. Jeg synes ikke hun fortjener en plass i ditt liv før hun forstår hvilken plass hun stjal i ditt liv. Jeg tror imidlertid ikke at det er noe sunt å nære hat og bitterhet overfor henne heller. Så tilgi Kristina også for dette, for deg selv. Men dersom hun prøver å presse seg inn i ditt liv igjen kan du si til henne at det hun har gjort er såpass alvorlig at det krever faktisk litt mer enn at tiden går for at det blir i orden igjen. Jeg vet faktisk ikke om jeg noen gang ville vært nær venninne med en som gjorde noe slikt mot meg. Ikke nær mer bitterhet, ikke ønsk deg tilbake i tid. Gå fremover.
Gjest Blåstrupe Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 Som jeg kjenner meg igjen i din historie! Riktignok var det ikke min nærmeste venninne A som ons'et med min man, men hennes venninne og vår felles bekjent, med min venninne A's velsignelse og oppmuntring! Jeg har tilgitt min mann fordi han angrer og kommer nok sannsynligvis aldri til å gjøre det igjen. Dessuten var han en "grønnskolling" hva uteliv og sjekking angår. I motsetning til mine venninner, den nære A og den fjerne B som har mange ektemenn på samvittigheten. Dette skjedde for noen år siden, og jeg fikk vite det her i vår. Jeg har kuttet all kontakt med min venninne, og bedt min mann om det samme. Jeg vil ikke ha henne i livet mitt mer. Kommer alltid til å minne meg om svik og utroskap. Og tenk, hun var forlover i bryllupet vårt! Snakk om fjols! På lik linje med din venninne, skjønner heller ikke min hva hun har gjort til tross for at hun er over 30! Er man overfladisk, så er man overfladisk og da kan man finne venner som er likesinnede. Hun ville ha kontakt, men jeg overser henne. Vondt var det og vondt er det ennå, men når jeg ser hvor fritt livet mitt er blitt uten henne, er jeg bare glad til! Hun hadde nemlig for stor påvirkningskraft. Men om min kjærest hadde gått bak ryggen min i flere måneder med min beste venninne, hadde jeg nok hatt vanskelig for å tilgi ham ja. Synes faktisk din venninne har gjort like galt, hun har tross alt kjent deg i mange flere år. Nå er dere veldig unge, og det kan være vanskelig å takle følelser som er nye og uopplevde. Mitt råd til deg er å slutte å tenke på de, selv om man kan brenne etter å ta en grusom hevn. De er ikke verdt dine tanker og oppmerksomhet, verken med hat eller kjærlighet. Gå videre i livet ditt, vær den sterke og smi din egen lykke uten disse svikerne. Synes de andre innleggene har mange gode råd og sannheter.
trine19 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. januar 2008 Mange kloke ord... Men jeg har en fortid med kristina, vi er som søstre...
Gjest Tigress Skrevet 2. januar 2008 #10 Skrevet 2. januar 2008 Dere er som søstre, javel. Folk kutter kontakt med familien sin. Ikke plag deg selv med dette - finn andre venner, og ikke la deg ete opp av usikkerhet, bitterhet og hat.
Gjest Madre Mia Skrevet 2. januar 2008 #11 Skrevet 2. januar 2008 Selv søsken går videre i livet uten hverandre hvis ting skjærer seg mellom dem. Let deg en bedre venninne. Jeg har bare en barndomsvenninne igjen og vi treffes heller ikke ofte. Men jeg har fått mange gode venner og venninner etter at jeg ble voksen og etablert. Min beste venninne traff jeg for to år siden og hun kommer på besøk ikveld! Gleder meg. Gå ut og treff folk, la deg bli kjent med andre jenter og gutter igjen. Spesielt lett å finne venner hvis man har felles hobby, skole, kurs eller idrett. Klem fra meg.
Annie Skrevet 2. januar 2008 #12 Skrevet 2. januar 2008 Dropp dem begge 2! Livet går videre uten, det er trist i starten, men så kommer sinnet og da er det lettere å gå videre. (Håper ikke du har brukt de riktige navnene til personene)
Gjest Blondie65 Skrevet 2. januar 2008 #13 Skrevet 2. januar 2008 Mange kloke ord... Men jeg har en fortid med kristina, vi er som søstre... Vel hvis hun i fremtiden vil ha den rollen så er det HUN som må gjøre seg fortjent til den. Det vil si at det faktisk er du som setter premissene her. Hvis du krever at det blir tatt en skikkelig prat og oppvask og hun ikke vil det, hva slags rolle spiller det da at dere har vært som søstre? Hun er ikke verdt det.
sebra Skrevet 2. januar 2008 #14 Skrevet 2. januar 2008 Magnus, det er han som er den mest skyldige her. det synes ikke jeg.jeg hadde nok blitt mest sur på venninden. jeg hadde ikke klart å tilgi noe sånt. og ihvertfall ikke når det er snakk om ett forhold. ikke hadde jeg klart å tilgi typen heller. gutter kommer og går, men venner består mener nå jeg... eller det er ihvertfall min erfaring.
Gjest Blondie65 Skrevet 2. januar 2008 #15 Skrevet 2. januar 2008 det synes ikke jeg.jeg hadde nok blitt mest sur på venninden. jeg hadde ikke klart å tilgi noe sånt. og ihvertfall ikke når det er snakk om ett forhold. ikke hadde jeg klart å tilgi typen heller. gutter kommer og går, men venner består mener nå jeg... eller det er ihvertfall min erfaring. Tja ... Jeg mener ikke å unnskylde venninen, man bør gud bedre kunne forvente mer enn at de har seg med typen din i et forhold som varer månedsvis bak din rygg. Gutter kommer og går? Vel jeg tror nok ikke dette hadde vært så tungt for trådstarter hvis ikke hun hadde satset på at Magnus var litt mer enn som så. Venninner som kan gjøre slikt mot en er null verdt. Men når man bor sammen med en mann så kan man vel forvente at han ikke er utro, hva er ellers vitsen med å leve sammen? Å dolke sin partner i ryggen med et forhold som innvolverer hennes beste venninne er dobbelt tyveri. Jeg tror jeg hadde slitt med å komme over det og jeg hadde hatt store problemer med å bli venner igjen med noen av disse. Det er så lett å unnskylde mannen med den farlige fristerinnen, men det er faktisk mannen som er utro. "Venninnen" er bare en ekstremt dårlig venninne, men selv om hun sviker sin venninne og gjør noe temmelig nært utilgivelig, er hun ikke utro.
Gjest Dolce Skrevet 3. januar 2008 #16 Skrevet 3. januar 2008 Jeg hadde aldri kommet til å tilgi verken "typen" eller "venninnen" min dersom noe slikt hadde skjedd. Ikke ønsker jeg å ha evnen til å tilgi noe slikt heller.
Gjest indo_utlogget Skrevet 3. januar 2008 #17 Skrevet 3. januar 2008 Magnus, det er han som er den mest skyldige her. Det er hans om har vært utro. Her er jeg helt uenig! Ts og Kristina har vært nære venninner i 15 år, så der mener jeg at kniven stikker dypere enn som så. Så tilgi Kristina også for dette, for deg selv. Hadde aldri klart å tilgi om min beste venninne gjennom så mange år hadde et forhold til kjæresten min. Et ONS, ja ok, men et tre mnd langt forhold? Som hun ikke selv fortalte om engang? ALDRI! Selv hvor langt dere går tilbake. Og at hun i tillegg ikke vil snakke om saken? Virker som om hun mener hun ikke har gjort noe spesielt alvorlig og at det kommer til å gå over av seg selv. Er ellers enig med Dolce..Ønsker ikke evnen til å tilgi etter noe slikt
trine19 Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #19 Skrevet 3. januar 2008 (endret) Dolce: Tror hun vil snakke men veit ikke hva hun skal si... Tror hun vil bli ferdig med det.. Endret 3. januar 2008 av trine19
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2008 #20 Skrevet 3. januar 2008 hei du, jeg kan ikke la vær å synes synd på deg, jeg har opplevd noe lignendes selv. hu jeg var i lag med i 3 år viste det seg at hadde hatt seg med 6 stk i løpet av perioden vi var "i lag". Dette tok nesten livet mitt faktisk. Jeg råder deg på det sterkeste å dumpe begge 2 uten å ofre en eneste ekstra tanke på dem (vanskelig ja, jeg vet), og begynne jakten videre i ditt eget liv, da det er 10000000 ganger viktigere en de to. ønsker deg masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå