Gå til innhold

Han er "forelsket" i en annen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest NNN i dag

Hei !

Uff, nå trenger jeg litt hjelp her.

Jeg er i starten av 20 årene og gift med en mann jeg elsker over alt på jord. Vi er like gamle og har vært sammen i over 5 år. Giftet oss for et år siden og alt har vært bra. De siste mnd har vært preget av dårlig råd og mye stress. Har vært sammen, men ikke pleiet hverandre. Vi trener sammen og for en liten tid tilbake dukket barndomskjæresten hans opp. De har hatt litt kontankt, men ikke noe uvanlig.

Lørdag før påsken toppet alt seg på en fest og han innrømmet etterpå at han har følelser for denne andre jenta ( de rotet ikke sammen eller noe, bare veldig intim snakk og jeg som overreagerte ) Uansett så har vi snakket en del om dette og han har bestemt seg for å satse på meg ( takk for det ) Jeg er livredd for å miste han og føler meg veldig usikker. Valgte han meg fordi vi er gift og sånt, og hva skal jeg gjøre fremover ? Noen som har noen gode råd ? Jeg prøver å ikke henge i armen hans/sutre/mase, samtidig som jeg prøver å være munter og ikke kjedelig. Lett ikke sant ? not :(

Føler meg så redd og aner ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke miste han, men vil heller ikke at han ikke skal trives.

HJELP

Jenta det er snakk om kommer til å fortsette å trene, så jeg aner ikke hvordan ting vil gå. De følelser han har for henne, hva skjer med de ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Skjønner selvsagt at du vil prøve å redde ekteskapet. Det ville jeg gjort også. Kan ikke råde dere til noe annet enn å prate masse sammen om dette. Gi ham "credit" for at han har vært såpass ærlig at han har fortalt deg dette.

Når har nå har bestemt seg for å satse på deg, må han også vise deg at han mener alvor. Snakk med ham om muligheten for å trene et annet sted fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

En vanskelig situasjon...Kjempeflott at han vil satse på deg og forholdet deres - men jeg skjønner din usikkerhet. Vet du, jeg syns du skal være deg selv jeg, ikke prøv å gjøre deg mer interessant, mindre kjedelig osv...Han har valgt deg fordi du er den du er, og er ikke det bra nok, så har han ikke fortjent deg og din kjærlighet. Tror det er viktig for dere å snakke mye sammen framover, og at dere finner tilbake til tilliten og sikkerheten dere hadde før denne episoden.

Jo - det er jo på en måte fint at han har vært ærlig som Livets datter sier, men jeg syns likevel det er litt "ufint" å utlevere sine følelser for en annen til kona si, når det viser seg at følelsene ikke har noen betydning likevel...Da har han jo på en måte såra deg unødvendig, og gitt deg bekymringer...

Håper dere kan finne et annet sted å trene, om ikke for å unngå at han treffer henne, så i allefall for at du skal slippe å bekmre deg for det...

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NNN i dag

Hei !

Tusen takk for svar.

Det er neimen ikke lett nei. Det som er vanskelig er at vi trener kampsport så det er ikke snakk om å trene noe annet sted.

Det verste er alle tankene jeg plager meg selv med, som tenker han på henne nå, savner han henne, er hun bedre enn meg etc

Selvtilliten min er ikke verdens beste.

Men jeg håper at vi sammen skal klare dette :)

Tusen takk for all støtte ihvertfall.

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ta et valg, og hold deg til det!

Bestem deg for å stole på han!

I allefall inntil noe annet er bevist.......

HVis en ex kan "shake" han slik, vet jeg sannelig ikke om hans følelser for deg er så sterke....Og nygift og all ting....Hm - - - Påfallende------ :oops:

Men velg å ha tillit til han du..Foreløbig i det minste!

Good Luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første reaksjon er at hvordan kan du ha overreagert! Han har hatt en intim samtale med en barndomskjæreste, han har sagt han har følelser for henne (svært sterke må det være), men at han har "valgt" deg. Det vil si at han har seriøst vurdert å heller ha et forhold til henne. Og han har valgt deg? For et bullshitsvar! Han har allerede tatt et valg, og det gjorde han for et år siden når dere giftet dere. En annen ting er at utroskap ikke bare er penispenetrering i vagina. Dette er også utroskap.

Og for all del, ikke gå rundt og gjør deg mer interessant og artig. Hvis du tror han går fra deg hvis du er kjedlig, så er han absolutt ikke den rette for deg. Er det en avgjørende faktor for at han blir hos deg istedenfor henne, er "slaget" allerede tapt. Jeg liker ikke å bruke ordet slaget, fordi det er ikke og bør ikke være en kamp. Når man må kjempe for noen med nebb og klør handler det ikke om kjærlighet men om eierskap.

Du har god grunn til å være kjempesinna, frustrert, forbanna og fortvilt. Det er han (om du velger han) som skal arbeide for å bygge opp tilliten og stabiliteten i forholdet deres. Det er han som må godgjøre seg for deg, han som må kompensere for feilene han har gjort. Jeg mener ikke at du skal straffe han, for det er helt unødvendig. Selv om mange faller i den fellen å gjøre det, må du vite at det gjør ting vondt verre. Jeg sier bare at det er han som har bragt inn problem i ekteskapet, og det er han som må ta en aktiv rolle for å løse dette. Dette må til slik at får tilbake selvtilliten, tryggheten og ikke minst slik at du unngår å bli bitter. Når en er bitter, forsurer det forholdet, og forhindrer at dere kan legge ting bak dere.

At dere trener på samme treningsstudio som henne, tror jeg vil bryte ned forholdet deres istedenfor å bygge det opp. Kan dere ikke trene kampsport flere steder, må dere velge hva som er viktigst: å trene kamsport eller å redde ekteskapet. Det kan ventes både et og to år før dere trener videre på kampsport. Dere har resten av livet deres til å lære kampsport, men bare kan dere redde ekteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

Man kan ikke gå i mange år i et forhold uten å bli litt tiltrukket eller forelske i en annen.

Helt normalt.Men grusomt sårende.

Det går fort over skal du se.

Jeg ville ikke desperat prøve å få han oppmerksomhet.Kanskje det er bedre hvis du totalt overser/ignorerer hele greiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...