Sunrose Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 har så mange lime som jeg har liggende i kjøleskapet Hadde tenkt å lage mase drinker igår men så ble det ikke noe av for vi var syke Noen som har noen lure tips hva jeg kan bruke ti limer til uten å hive de?
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Jeg synes det er godt å marinere kylling, enten filét, lår eller hel kylling, med lime eller sitron, og salt, pepper, olivenolje og ønsket krydder (f eks hvitløk, rosmarin, timian o.l). Ellers er det godt til fisk og skalldyr (f eks steke krabbekjøtt med lime i panna). Også er det godt i indisk mat, blant annet som dressing på tomat-, agurk- og rødløkssalat med frisk koriander. Forøvrig har lime ganske bra holdbarhet.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 du kan jo dessuten gjøre det samme som jeg har gjort en stund, 2-4 skiver lime i en mugge med vann sammen med isbiter, den står fremme hele dagen og blir fyllt på etterhvert, drikker aldri så mye vann som da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå