Gjest Skremt Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 http://video.google.com/videoplay?docid=61...h&plindex=1 Jenter (og gutter) pass dere. Men, det finnes langt mere sympatiske retninger innen sjekkeskolering enn dette.
Nienna Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Jeg så ikke filmen, men så at det var en dokumentar om PUA (Pick-Up-Art). Og jeg vil bare si, det funker. Selvsagt finnes det unntak fra regelen, men hovedsaklig fungerer kvinnehjernen på følelser mens hankjønnet er mer logisk. Og PUA spiller på følelsene våre, ikke logikken vår (som likevel blir overstyrt av følelser). Jeg skulle likt å se en hvilken som helst kvinne her inne bli utsatt for "vanlig" sjekking med crappy sjekketriks og PUA-sjekking. Jeg er villig til å vedde på at størsteparten ville falt for en Pick Up Artist fremfor den "vanlige" sjekkeren. =)
Gjest Mr.Roboto Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Jeg nekter å tro at dette funker på vanlige, oppegående jenter.
Nienna Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Det er en lang tråd om dette på hovedforumet (diskusjon.no), der det er beskrevet diverse erfaringer og slikt om dette, både fra jenter og gutter som kan en del om dette. Det bør foresten nevnes at dette fungerer på gutter også, selv om det egentlig er utviklet for jenter. =) Link til tråden
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Det funker på vanlige, oppegående jenter. Kjenner et par stk som er pick up art.Han eine har fortalt en del om det, og eg har vært med de på byen og sett at det funker.
Nienna Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Som sagt, det funker også på gutter. Bestevenninnen min og en del venninner av henne driver med dette her på gutter. =)
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 Som sagt, det funker også på gutter. Bestevenninnen min og en del venninner av henne driver med dette her på gutter. =) Kan du fortelle mere om dette? Det må vel tilpasses en god del for å funke på gutter? Særlig med tanke på kjønnsroler? Forøvrig vet jeg svært godt at dette funker på helt oppegående jenter. Jeg har sett nok videor hvor puas plukker opp dame etter dame på gaten. De aller beste får nr til alle damene de stopper på gaten.
Nienna Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 Poenget med PUA er jo å skille seg ut fra de vanlige sjekkerene og gi deg en fordel. Også gutter lar seg tiltrekke av en jente som skiller seg ut. Eneste måten det tilpasses på er vel at man ikke sier noe til en gutt angående puppene hans, for eksempel. Alt er å skille seg ut, og ta oppmerksomheten.
Gjest Blondie65 Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 Jeg nekter å tro at dette funker på vanlige, oppegående jenter. Jeg tror du ville blitt utrolig overrasket hvis du traff en som virkelig kunne dette. Jeg har opplevd det to ganger i mitt liv - ikke bare fikk disse mennene meg til å føle meg som den mest interessante kvinnen i universet - men selv om jeg i dag vet at det ikke var unikt for meg det de sa - så er jeg HELT SIKKER PÅ at jeg ville blitt mør i knærne og smigret hvis de to samme mennene hadde gjort det igjen. (Det hører med til historien at i begge tilfeller var det snakk om flørt og bli sjekket opp uten at det ble noe mer verken av den ene eller den andre sorten ... Men de kunne sine "sjekketriks" uten at de virket verken kvalme eller påklistret. De bare var helt fantastiske til å gi og lese signaler fra den de snakket med).
Gjest Mamrjuri Skrevet 2. januar 2008 #11 Skrevet 2. januar 2008 Hva er det for et vanskelig ord som er brukt i det uttrykket for som er kalt pick up art? Hva er det dere nå som dere andre mener nå egentlig?
Eplefe Skrevet 2. januar 2008 #12 Skrevet 2. januar 2008 PU/The Game er rett og slett gutter/jenter som har gjort sjekking til en kunst, som gjør det de kan for å skille seg ut, og fange oppmerksomheten til jenten/gutten de sjekker opp, i stedet for å føye seg inn i rekken av idioter som kommer med de samme linjene om igjen og om igjen. Disse guttene vet en del om hvordan menneskehjernen fungerer (og vi jentene som driver med det forstår både vårt eget sinn og guttehjernen litt bedre). Tenk deg, du har fått høre hundre ganger i løpet av en kveld at du er pen, og så kommer en fyr bort og sier til deg at han ikke liker jenter som bruker for mye sminke. Du har ingenting å svare på det, og du blir satt ut, og så sier han kanskje at han ikke syntes du bruker for mye, men at det er lette måter å finne det ut på. En samtale er i gang. Eller han går bort og spør "er rosa gensre homofilt?" og har selvsagt på seg en rosa genser. Meningen er å sette deg ut av en defensiv holdning de kan gå ut fra at du har, da veldig få jenter vil bli sjekket opp av gutter som kommer med det samme gamle. Gutter går gjerne ut sammen og kjører sets (flere gutter som går ut sammen og opererer som wingmen for hverandre), negger (sjekker på en mer original måte enn "Fikk du vondt da du falt ned fra himmelen?"-linjer), og closer. Eller kanskje day2-er. Altså, om man closer betyr ikke det at man puler jenten, det er ikke alle PUAs som går inn for å fclose hele tiden (fuck-closer), enkelte går for et kiss-close, eller tar en day 2 (akkurat det det høres ut som, en andre dag, en date, kaffe, middag og film...). PUAs opererer med improvisasjon eller canned material. Canned material er det vi har pugget, dette vet vi funker, uansett. Improvisasjon er hakket mer avansert, og vanskeligere, men det gjør det egentlig bare gøyere. De har egne koder for ting, f.eks. er KINO berøring og pivot er en kvinnelig wing. Eneste faren jeg kan se med PUAs er om man er dum nok til å falle for hver eneste en som kun er ute etter et f-close eller om man tror at PUAen som sjekker deg opp er ute etter et forhold. De fleste PUAs er ikke typen til å gå inn i et fast forhold, men det finnes og dem som driver med dette kun som hobby, og faktisk er ute etter et forhold, men slikt kan man aldri anta. Mvh. Eplefe (Hobby-PUA. Kvinnelig.)
Eve Luna Skrevet 2. januar 2008 #13 Skrevet 2. januar 2008 Broren min driver med dette. Du kan si at det er hans store hobby. Han har holdt på med dette i over et år og jeg har ikke antall hvor mange damer som har falt for det. Jeg har snakket med ham ganske mye om dette. Hele poenget er at det skal være så naturlig som mulig. Og at gutten skal fange oppmerksomheten til jenten. Det er ingen som blir lurt til noe som helst. Og jeg ser ikke hvordan dette kan være skummelt. Broren fortalte meg også om gutter som kunne plukke opp enhver jente de ville, selv om hun var gift eller hadde kjæreste. Jeg er av den oppfatning at hvis en gutt plukker opp en opptatt jente så vet hun hva hun driver med. Hun var ikke lurt til noe som helst. Jeg har samboer og er ganske sikkert at uansett hvor mye noen flørtet med meg og hvor sjarmerende de var så hadde jeg ikke endt i senga med de for det. Personlig liker jeg ikke helt tanken bak dette. For hele metoden går på å få ei jente i senga, ikke å få til et forhold. Noe boken "The Game" av Neil Straus (tror jeg det skrives slikt) illustrerer veldig bra.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #14 Skrevet 2. januar 2008 Tydligvis har mange for lite å gjøre, latterlig.
Eplefe Skrevet 2. januar 2008 #15 Skrevet 2. januar 2008 Neil Strauss sin bok er veldig, veldig oppskrytt, og svært få opererer slik. Og som sagt, det er ikke alle som kun er ute etter å få jenter til sengs. Mystery og andre PUAs følger ikke denne boken som en bibel, tro meg, men den er en fin innføring i hvordan dette "spillet" fungerer.
Kalorina Skrevet 2. januar 2008 #16 Skrevet 2. januar 2008 Jeg får ikke liken til å virke, kan noen hoste opp en annen link, eller gi en litt grundigere forklaring? Psykologi er kjempespennende..
Gjest Tigress Skrevet 2. januar 2008 #17 Skrevet 2. januar 2008 Men hvis jeg har forstått det rett så er worst case scenario at man blir sjekket opp? Nå blei jeg skikkelig redd, gitt.
Kalorina Skrevet 2. januar 2008 #18 Skrevet 2. januar 2008 huff ja det hørtes skummelt ut.......................
Gjest lillagubban Skrevet 2. januar 2008 #19 Skrevet 2. januar 2008 Off! Jeg syntes "The Game" opplegget er helt utrolig teit og syntes nesten litt synd på de som holder på med det. Er man psykolog eller forsker på adferd ol kan det være interessant, men jeg syntes det blir for dumt å lage sport ut av sjekking, og med stragegier og faser blir det bare mer nerdete. Virker som om gutter (og jenter?) som driver med dette bare har behov for bekreftelse og et aldri så lite fritidsproblem.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #20 Skrevet 2. januar 2008 Jeg driver selv litt med dette, men praktiserer Juggler Method som er en svært naturlig, direkte og improviserende stil som skaper en genuin kontakt og ikke baserer seg på innlærte rutiner og triks. Juggler method legger et godt grunnlag for å bli kjærester, av og til nesten for godt, så man må passe på å være tydelig på at det er tilfeldig sex man vil ha hvis det er det man er ute etter. Det er flere grunner til at jeg skrev at folk skulle passe seg. Gutta bør passe seg for å ike bli som de worst case gutta i dokumentaren som blir besatt av spillet, ekstremt kalde og kyniske og ender opp med en falsk personlighet, det Neil Strauss kaller sosiale roboter. Hvis man ser på forumet til Mystery Method er det ikke vanskelig å se at en god del gutter er blit grundig forstyrret av det de driver med. Når det er sagt så opplever mange menn at de endelig får et sexliv, blir gode til å kommunisere, får masse venner og selvtillitt osv. Mange blir også veldig opptatt av selvutvikling via positiv tenkning, hypnose, meditasjon, kampsort, yoga, kommunikasjonsurs, sexhåndbøker etc. Selvutvikling har klassisk sett vært kvinners domene, men dette miljøet er i ferd med å endre på det og de er rett og slett mye flinkere og mere effektive enn kvinner som har vært opptatt av selvutvikling har pleid å være fordi de er så målbeviste. Advarselen til jenter går på flere ting. Noen jener får helt fnatt av tanken på at de sjekkes opp med innlært materiale. Er du en av dem så er det jo greit å lære seg litt om hva det handler om. Noen av skoleretningene bruker triks for å psyke ned jenta slik at hun ser på seg selv som lavere status enn deg og derfor et lettere offer. Da er det greit å lære seg å gjennkjenne negs og andre slike triks hvis man ikke synes det er en kul måte å bli sjkket opp på. Mange av disse gutta oppererer med maaange damer på en gang og slår seg aldri til ro. Noen gjør sitt beste for at jentene ikke skal ønske annet enn sex, men mange blir forelsket alikevel. Andre av disse puaene søker bevist å få jentene forelsket fordi det masserer egoet deres. Ganske så mange av de som praktiserer de mest manipulative metodene blir nesten formet til å bli psykopater i forhold. En del av det jeg har lest på forumene deres om det å være i et forhold er rett og slett bare sjokkerende. Fordi de ser sjekkingen som en maktkamp hvor de skal ta kontroll over dama ser de forholdet på samme måte og blir ekstremt manipulerende, uærlige, domierende og kalde i forholdene sine. Det er derfor bra for jenter å lære seg litt om hva dette er for å kunne skille en snill pua fra en som har blitt ødelagt. Hvis dere leser the Game så vil dere ikke ha vanskeligheter med å se at han som kaller seg Tyler Durden er en maktgal psykopat. Det som er skremmende er at jeg ikke har problemer med å kjønne det ut fra hva Tyler Durden selv skriver på nettet. Nå går det faktisk ann å lære en god del nyttig av Tyler Durden, men i de aller fleste tilfeller så vil psykopatien skinne igjennom i det en psykopat lærer bort og det gjør det hos Tyler også. Man må derfor være svært selektiv med hva man lærer av ham, men de aller fleste sluker alt rått. Hvis dere søker litt rundt på nettet på disse tingene vil dere se at dette er temaer som puaene selv er opptatt av. Veldig mange puaer er kritiske til miljøet generelt. Blant de som bevarer en normal personlighet og empati i forhold til jenter så er det alikevel mange som får store problemer i forhold hvis de praktiserer metoder som mystery method. Mye av grunnen er at de ser kjønnsrelasjoner for mye i et maktkampperspektiv og at sjekkingen ofte blir basert på en slags maktkamp om hvem som har størst sosial verdi. Det legger ikke akkurat et godt grunnlag for et forhold. Her er litt av hva Neil Strauss har sagt om dette: http://www.puatraining.com/puablog/?p=109 Hvis en gutt som er ganske flink til dette sjkker opp en dame som har kjæreste, så kan hun takke seg selv. Men, hvis det er en av de virkelig virkelig gode så vil jeg se anerledes på det. Noen av dem er så utrolig gode at det er nærmest som hypnose. De bruker også masse grep for at du ikke skal få stoppet opp og reflektert over situasjonen, men ledet fra den ene småhypnotiserende overaskelsen til den andre. Det kan gå så fort og være så forvirrende at man nesten ikke kan klandre folk for det som skjer akkurat der og da, før de får tenkt seg om. Jeg vil rett og slett mene at noen av dem klarer å suge en jente bit for bit inn i en tilstand hvor hun rett og slett ikke har bevisthet om at hun har en kjæreste, men er totalt i en tilstand av overraskelse, forvirring, oppstemthet, tiltrekning etc. De klarer også å gjøre dette på en måte som det er vanskelig å bryte av føre det er for sent. Hvis dere ser noen av videoene deres så vil dere se at de er ekstremt flinke til å komme i prat med folk, så klarer de å holde på og lede oppmerksomheten på en eksremt utstudert måte hvor de for hver sted folk vil søke å bryte samtalen har et planlagt grep for å holde dem inne. De beste klarer jo faktisk å kontrolere situasjoner hvor kjæresten står ved siden av på en slik måte at han ikke klarer å bryte ting av. De klarer også å psyke ut svære muskelmenn på en måte hvor de alikevel ikke banker dem opp. Med tanke på hvor gode de absolutte ekspertene er så mener jeg det er bra for jenter som ikke ønsker dette å lære seg litt mer om hva det dreier seg om og hvordan man kan håndtere det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå