Gå til innhold

Lurt og venne barnet til klor i badevannet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hannah_*
Skrevet

Kan det være lurt og tilsette litt klor i badevannet til babyen? På babysvømming svømmer de jo i klorvann, kanskje de ikke får reaksjoner på huden og sånn da? Noen som hvet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjernedryss
Skrevet

Høres ikke ut som noen god løsning nei. Er nok best å begrense klorvannet til bassengbading og ikke utsette den stakkars babyhuden for mer klor enn nødvendig.

Skrevet

Jeg tror nok ikke det er nødvendig å venne huden til bassengbading...

Gjest Tigerjente
Skrevet

Det syns jeg absolutt ikke du skal. Klor er en kjemisk forbindelse huden ikke skal ha for mye av.

Vær så snill, ikke utsett barnet ditt for klor i badevann som skal være rent.

Skrevet

Jeg synes heller ikke du skal gjøre det, for det er ikke bra for en babyhud.

Det er endelig nok med de stoffene de kommer i kontakt med i bassenget. Mine unger var på babysvømming da se var små, de reagerte ikke på vannet.

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Det er jo en grunn til at man skal dusje etter klorbading; for å få bort klor.

Skrevet

Det var nesten en komisk måte å se en slik problemstilling på. Men jeg skjønner jo at du bare vil barnets beste da. Enkelte ting kan man bare ikke "venne seg til". Det er og blir skadelig uansett hvor mange ganger man utsetter barnet for det.

Begynn på babysvømming der det brukes saltvann i barnebassenget, eller skyll nøye med ferskvann etter at babyen har vært i kontakt med klor.

Skrevet

Nei huttetu, det må du ikke finne på!!

Skrevet

Og hvordan hadde du tenkt å få riktig dose klor i vannet??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...