Gå til innhold

Er jeg en prøver?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bare lurer_*
Skrevet

Jeg har gått på p-piller i ca 4 år, men i begynnelsen av juli så sluttet jeg med dem. Vi har bestemt oss for å bare la det stå til.

Men jeg tar ikke noen eggløsningstester, og ikke tenker jeg over hvilke dager jeg er mest fruktbar. Vi har sex når vi føler for det, dessverre ikke så veldig ofte, kanskje en gang i uka i gjennomsnitt. Jeg tenker ikke så veldig mye på barn men vet at hvis jeg blir gravid så vil vi glede oss til å bli foreldre.

Kan jeg kalles en prøver da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du a) er bevisst på at du ønsker deg barn nå og b) lar være å bruke prevensjon er du en prøver.

Hvis du synes det er greit om du blir gravid, men ikke har noe spesielt ønske om det, vil jeg ikke kalle deg en prøver.

Gjest Tigerjente
Skrevet

Vi har helt til oktober/november ikke definert oss som prøvere. Vi har da ikke brukt prevensjon, og hvis vi skulle bli gravid hadde det vært en velsignelse.

Vi tenkte selvsagt litt på når en eventuell eggløsning kunne være, for vi var på en måte litt redd for å bli gravid.

I oktober sluttet vi å bry oss, og hadde sex når vi ville, og i november hadde vi planlagt sexen etter forventet eggløsning.

Det jeg vil fram til er at deffinisjonen på prøver eller ikke kommer litt ann på deg selv. Føler du deg som en prøver?

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tja, føler og føler... :)

Jeg føler i hvert fall at jeg ikke har lyst til å planlegge sex og drive med diverse ting for å finne ut når jeg er mest fruktbar. Men vi bruker ikke prevensjon, nei.

Det med å ønske å bli gravid går litt opp og ned, egentlig. Noen dager håper jeg på det, andre ganger tenker jeg på alle de tingene jeg ikke kan gjøre hvis jeg hadde barn. Men jeg har mye mer lyst på barn nå enn det jeg hadde for et par år siden.

Da er jeg nok ingen prøver nå, men kanskje jeg går mer inn for å prøve bevisst dersom ingenting skjer innen rimelig tid.

Takk for svar uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...