Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 jeg har tenkt litt på liten europatur til sommeren og lurer derfor på om noen vet hvor mye penger (ca selvfølgelig) jeg bør regne å bruke på togbilletter mellom forskjellige byer nedover i Europa? Er prisene betydelig lavere enn i Norge? blir det som billige flybilletter etc? fint å fått høre noen eksempler
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Lenge siden jeg har reist med tog i Europa, men generelt er det litt billigere enn i Norge - men det kommer både an på hvor i Europa du er (øst er billigere enn vest) og hva slags tog du velger. Trege lokaltog som stopper på alle/mange stasjoner og holder lav standard er gjerne ganske billige, men kan til tider være en prøvelse (mener jeg brukte tre-fire timer med tog fra Auswitz til Krakow, en tur som tok ca én time med buss andre vei...). Ekspresstog og ikke minst hurtigtog type TGV o.l er gjerne endel dyrere, men du kommer raskere fram og komforten er ofte veldig bra. Også finnes det jo Interrailbilletter da, det kan være verdt det. Ellers virker det som det er nokså dyrt og tungvint å forhåndsbestille billetter til Europa via NSB, så jeg tror jeg ville vurdert å kjøpe billetter på stedet om du kan reise såpass spontant. (Åh, det er gøy å reise med tog!)
*Annie* Skrevet 2. januar 2008 #3 Skrevet 2. januar 2008 Tror jeg hadde gått for interrail billett, hvis du har tenkt å kjøre en del tog sparer du det fort inn. Ellers tipser jeg om den beste nettsiden for informasjon om togreiser - The Man in Seat Sixty-One.
*Annie* Skrevet 2. januar 2008 #4 Skrevet 2. januar 2008 Hvis du kun skal reise i Øst-Europa, kan det forresten lønne seg å kjøpe billettene as you go. Men vær forberedt på lange køer for å kjøpe billetter hvis du reiser i sommer månedene - dette slipper du om du har interrail billett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå