Gjest Gjest Julie Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 Kjøper dere single ofte Familiekjøttdeig, Familiepizza, Familieost og andre familiematvarer? Burde ikke matprodusentene også føre produkter ved navn som Singlejuice, Singlesjokolade, Singleost, osv.?
asterix Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Det finnes jo ørtenhundre og fjørti "singelpakinger" med mat. Skikkelige "familiepakker" eller "økonomipakker finnes det derimot lite av. Her til lands må man gjerne til med flerfoldige "familiepakninger" før det rekker til en familie, i tillegg er utrolig nok "familie/økonomipakninger" ofte dyrere pr kg enn mindre pakninger...
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2008 #3 Skrevet 1. januar 2008 Når produsentene har gått til det skritt å kalle noe for "Famile...."bør de vel også kunne kalle andre produkter for "Singel..."Rett skal være rett!
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Når produsentene har gått til det skritt å kalle noe for "Famile...."bør de vel også kunne kalle andre produkter for "Singel..."Rett skal være rett! Jeg savner i hvertfall singelprodukter, kjedelig å måtte styre med å fryse ned, dele opp og kaste overflødig mat hele tiden.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 Jeg savner i hvertfall singelprodukter, kjedelig å måtte styre med å fryse ned, dele opp og kaste overflødig mat hele tiden. Samme her, savner singelpakninger for: - Ferdigskrellede poteter i porsjonspakninger (finnes i alle EU-land unntatt Norge) - Chips i små singelpakninger - Singelkylling (fremfor familiekylling og lørdagskylling) - Singellettmelk i små flasker - Singelyoghurtis
Gjest Neria Skrevet 1. januar 2008 #6 Skrevet 1. januar 2008 Samme her, savner singelpakninger for: - Ferdigskrellede poteter i porsjonspakninger (finnes i alle EU-land unntatt Norge) - Chips i små singelpakninger - Singelkylling (fremfor familiekylling og lørdagskylling) - Singellettmelk i små flasker - Singelyoghurtis Singellettmelk får man da over alt, kartonger med 1/2 liter melk. Det står riktinok ikke singel utenpå da, men særlig mindre melkekartonger enn det kan da ikke være praktisk for en person?
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2008 #8 Skrevet 1. januar 2008 sannelig er forbrukere blitt kravstore Det var på tide! Ellers i europa og resten av rike vestlige land finnes det i markedet det forbrukerne vil ha. I Norge må man skrive en begrunnet avhandling for å legitimere at det er behov, eventuelt bli registrert i et nasjonalt registrer og betale skatt av forslaget.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 Jeg irriterer meg over at all snop kommer i så store poser... Familieposene fra nidar, f.eks, de er jo gedigne! Hvis jeg kjøper en slik pose må jeg jo utvise viljestyrke av stål for ikke å momse hele posen i meg på en aften. Hvis jeg først har åpnet en pose så ligger den og roper på meg til jeg har spist opp alt. Samme med chips og nøtter. Jeg gremmes over at alt skal komme i så store pakker, og at de få tingene som faktisk kommer i små pakker som oftest er dyrere pr enhet enn de store. Jeg har ikke råd til stor leilighet med plass til fryseskap, så jeg har ikke plass tli å fryse ned de helt store mengdene. I tillegg smaker mat best når den er nylaget.
Tabris Skrevet 2. januar 2008 #10 Skrevet 2. januar 2008 Samme her, savner singelpakninger for: - Ferdigskrellede poteter i porsjonspakninger (finnes i alle EU-land unntatt Norge) Uskrellede poteter kan kjøpes i løsvekt. At de ikke er skrelt er vel bagatellmessig? - Chips i små singelpakninger Det finnes. - Singelkylling (fremfor familiekylling og lørdagskylling) Jeg synes å ha sett at man får kjøpt diverse deler av kylling i mindre pakker. - Singellettmelk i små flasker Det finnes. - Singelyoghurtis Det finnes vel også? Jeg trodde det gikk an å kjøpe bare ett yoghurtbeger? Hvis ikke så holder vel en firepakning så lenge i kjøleskapet at man rekker å spise dem opp. Vi har mer enn nok luksusvarer og forbruk som det er, vi trenger overhodet ikke bruke tid, penger og ressurser på små forpakninger med skrellede poteter og andre unødvendige produkter.
Gjest =tentacle= Skrevet 2. januar 2008 #11 Skrevet 2. januar 2008 Familiedeig er et smakløst blandingsprodukt som har for høyt fettinnhold til å kalles kjøttdeig. Generelt leser jeg "familie" som smaksfattig og lite krydret, eller stor pakning. Lite interessant.
Gjest Sativa Skrevet 2. januar 2008 #12 Skrevet 2. januar 2008 Må si at dette aldri har vært noe problem for meg altså. Er ikke single nå, men har jo vært det tidligere. Levde uten fryser i mange år, og kan ikke si at jeg kastet spesielt mye mat. Måtte i så fall ha vært brød. Grønnsaker kan man jo bare kjøpe det man trenger av, i ferskvaredisken kan man be om 200 gram laks osv osv. Og fjordland er så vidt jeg vet mat til en person, og knapt nok det. Synes dette blir å lage seg problemer altså...
Gjest Gjert Skrevet 2. januar 2008 #13 Skrevet 2. januar 2008 Uskrellede poteter kan kjøpes i løsvekt. At de ikke er skrelt er vel bagatellmessig? Vi har mer enn nok luksusvarer og forbruk som det er, vi trenger overhodet ikke bruke tid, penger og ressurser på små forpakninger med skrellede poteter og andre unødvendige produkter. Hey hey, deg om det! Du høres ikke veldig markedsorientert ut. Det kundene vil ha, skal produsentene lage. Mange kunder i Europa vil ha ferdigskrellede poteter! Det sparer tid og mange hater å skrelle poteter. De finnes i store pakninger, og mindre. Dette finnes i Luxembourg, Nederland, Belgia, Sverige, Danmark, Storbritannia, Frankrike, m.fl. land. Jeg skulle tro det finnes folk også i Norge som kunne tenke seg å kjøpe ferdigskrellede poteter. Så frekt av deg å fastslå at "det er unødvendig". Nei, mange vil ha stadig mer, og det kjapt. Vi er forbrukere - og vi er markedet.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #14 Skrevet 2. januar 2008 Kjøper dere single ofte Familiekjøttdeig, Familiepizza, Familieost og andre familiematvarer? Burde ikke matprodusentene også føre produkter ved navn som Singlejuice, Singlesjokolade, Singleost, osv.? Jeg synes det kunne vært et bilde av en familie på kjøttdeigen, slik at man skjønner hva den er laget av.
Gjest Gjest Julie Skrevet 2. januar 2008 #15 Skrevet 2. januar 2008 Jeg synes det kunne vært et bilde av en familie på kjøttdeigen, slik at man skjønner hva den er laget av. Veldig bra Enig, det burde vært bilde av gla'familien på forsiden av familekjøttdeigen.
Tabris Skrevet 2. januar 2008 #16 Skrevet 2. januar 2008 Hey hey, deg om det! Du høres ikke veldig markedsorientert ut. Nope, jeg er mer miljøorientert. Jeg skulle tro det finnes folk også i Norge som kunne tenke seg å kjøpe ferdigskrellede poteter. Så frekt av deg å fastslå at "det er unødvendig". Hvorfor er det frekt? Selv om det finnes folk som kunne tenke seg å kjøpe ferdigskrellede poteter, så betyr det ikke at varen er nødvendig. Nei, mange vil ha stadig mer, og det kjapt. Vi er forbrukere - og vi er markedet. Ja, jeg ser også at mange vil ha mer, og at mange er veldig forbruksfokusert. Det synes jeg er veldig trist.
Gjest Gjest Julie Skrevet 2. januar 2008 #17 Skrevet 2. januar 2008 Ja, jeg ser også at mange vil ha mer, og at mange er veldig forbruksfokusert. Det synes jeg er veldig trist. Hm..hvorfor er det trist at en del folk kunne tenke seg å få kjøpt ferdigskrellede poteter? Hvem ville det gå ut over dersom butikkene startet å selge ferdigskrellede poteter? Hvem ville bli lidende? Hvem ville bli glade for tilbudet? Hvem ville bli lei seg for tilbudet? Hvordan kan man ikke like at det finnes mest mulig tilbud? Det har jeg litt problemer med å forstå.
Tabris Skrevet 2. januar 2008 #18 Skrevet 2. januar 2008 Det jeg syntes var trist, var at folk ville ha mer og at mange var forbruksfokusert. Ferdigskrellede poteter er bare en av mange slike ting jeg tenkte på da. Men nå tror jeg debatten er på vei til å bli sporet av fra det TS ville, så jeg tror jeg trekker meg tilbake nå.
Gjest Stjernedryss Skrevet 2. januar 2008 #19 Skrevet 2. januar 2008 Hvor får man kjøpt gulrøtter i løsvekt? Kvarte salathoder? Pakke med kun et kyllingbryst? Halvparten så store micropop poser? Pakke med to pølser og to lomper? Kan umulig være miljøvennlig å kaste så mye mat....
liv Skrevet 2. januar 2008 #20 Skrevet 2. januar 2008 (endret) Samme her, savner singelpakninger for: - Ferdigskrellede poteter i porsjonspakninger (finnes i alle EU-land unntatt Norge) - Chips i små singelpakninger - Singelkylling (fremfor familiekylling og lørdagskylling) - Singellettmelk i små flasker - Singelyoghurtis Hva kaller du de pakkene med to kyllingfilleter da? Er jo passe til en de. Chips er jo og i småpakker. Melk selges i fire forskjellige størrelser, og de yoghurtispakkene går da ned på en kveld Endret 2. januar 2008 av liv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå