Gjest Blondie65 Skrevet 24. januar 2008 #21 Skrevet 24. januar 2008 Jeg har ALDRI forkokt eller bløtt opp lasagneplater - så lenge man har saus på begge sider av lasagneplatene er det totalt unødvendig. Dermed er det egentlig bare sauselagingen som er forskjellen til pakken og jeg synes at det er såpass mye bedre smak at jeg ikke kunne tenke meg å bruke pakke (jeg har aldri brukt pakke heller). Jeg bruker Dolmio glass til kjøttsausen og så lager jeg hvit saus med ost i tillegg.
Chelsea Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #22 Skrevet 20. februar 2008 Takk for mange tips. Skal prøve å sprite opp den fra pakke når jeg har dårlig tid samt prøve å lage fra bunnen av slik mange av dere gjør. Men et spørsmål, når man lager fra bunnen av. Hvordan legger man lagene med saus (kjøtt/tomat- og ostesaus) og plater? Er det viktig at platene dekker helt ut til sidene slik at sausene ikke blandes sammen?
Malama Skrevet 20. februar 2008 #23 Skrevet 20. februar 2008 Bruker aldri ostesaus jeg, bare ost på toppen. Eller så putter jeg litt ost innimellom lagene når jeg "bygger sammen" fungerer jo utmerket det, synes jeg. Helt fra scratch lager jeg det ikke, jeg står ikke med tomater og knuser dem for å lage saus så veldig ofte, somregel blir det et dolmioglass eller noe slikt, men ferdigpakker med fasagne har jeg egentlig aldri kjøpt, jeg har en pakke pastaplater i skapet, og bruker den sausen jeg har for hånden (somregel alltid en tomatsaus i skapet, på pose eller glass, og litt ekstra tomater og andre ingredienser finner man gjerne i kjøleskapet om ønskelig) På denne måten tar det i alle fall ikke lenger tid enn en ferdigpakke, men det er nok enda bedre om man bruker hermetiske tomater eller sånn og lager tomatsausen fra bunn, men det er det lenge siden jeg har gjort...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå