janne84 Skrevet 1. januar 2008 #1 Skrevet 1. januar 2008 har litt pinnekjøtt igjen. Vil gjerne lage suppe av det. Går det an å koke pinnekjøtt? evt hvordan?
Gjest Kokka Skrevet 1. januar 2008 #2 Skrevet 1. januar 2008 Det går kjempefint! Jeg har selv kokt kjøttsuppe med ulike grønnsaker og terninger av pinnekjøtt. Men det har vært av rester etter pinnekjøttmiddagen. Men det går selvfølgelig an å koke suppe på ubrukt pinnekjøtt også. Kjøttet må ligget i bløt først, og kokes en liten stund før du har i grønnsakene. Fettet bør skjæres bort før du har kjøttterningene i gryta, for det smaker ikke så godt i suppen. Kjøttet gir en litt kraftig, men fin smak til suppen.
janne84 Skrevet 1. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2008 Kjøttet må ligget i bløt først, og kokes en liten stund før du har i grønnsakene. Hvor lenge må det kokes sånn ca da? er helt blank jeg når det komme til matlaging. Holder på å lære meg hehe Fettet bør skjæres bort før du har kjøttterningene i gryta, for det smaker ikke så godt i suppen. Kjøttet gir en litt kraftig, men fin smak til suppen.
Gjest Kokka Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Kjøttet bør kokes til det blir mørt. Jeg kan tenke meg at det tar nærmere 1 time, kanskje kortere. Du får prøve deg fram.
Kayli Skrevet 2. januar 2008 #5 Skrevet 2. januar 2008 Viss du liker raspeball er pinnekjøtt godt ved siden av...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå