Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tom_*
Skrevet

Det er veldig vanlig at kvinner nærmest kler opp partneren sin. Jeg har kamerater som knapt har vært innom en klesforretning på flere år. Kvinner har nok generelt både bedre smak og sans for farger enn menn. De fleste menn synes dette er greit og lettvint.

Hva når situasjonen blir omvendt - altså når en mann påvirker kvinnen i hennes klesvalg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten min har påvirket klesstilen min, faktisk (jeg er jente og han er gutt). Synes ikke det er noe negativt med det :) Han har kjempefin klesstil :)

Skrevet

Det er litt sånn hos oss. Jeg har liten interesse for klær, og ser heller ikke alltid så godt hva jeg passer og ikke. Så samboer kan noen ganger fortelle meg at det jeg har på meg er noe jeg faktisk ikke passer - eller at jeg passer det veldig bra.

Gjest Tulipa
Skrevet

Her i huset kjøper vi våre egne klær og ingen bestemmer over den andre. Jeg kan komme med råd - men heldigvis så har han vett til å ta egne beslutninger.

Skrevet

Erfaringer og historien bviser jo at norske menn har vært - og er - elendige på å kle seg. idealet er liksom Vinnie i Paperboys og sæggebukser. Da gir det seg selv at det står dårlig til her til lands.

I det øyeblikk norske menn viser at de faktisk er i stand til å kle seg gjennomført og med stil (behøver ikke være dyrt for å se bra ut!), da kan de få lov til å gi råd/komme emd krav og ønsker til hvordan norske kvinner bør kle seg.

Inntil det skjer...lykke til frem mot neste århundrede.

Skrevet

Først kommer det tre svar som viser at det at menn ikke kan kle seg er en slags myte. Kvinner som har valgt å være sammen med en som ikke kan kle seg, har jo nettopp det...

Når det gjelder Vinnie...så snakker man helst om ungdom...som har han som et "forbilde"...

Skrevet
Det er litt sånn hos oss. Jeg har liten interesse for klær, og ser heller ikke alltid så godt hva jeg passer og ikke. Så samboer kan noen ganger fortelle meg at det jeg har på meg er noe jeg faktisk ikke passer - eller at jeg passer det veldig bra.

Kjenner meg igjen i dette. Jeg har ingen interesse for klær, og tar det jeg finner fremst i klesskapet. Så jeg setter pris på råd. Men jeg er veldig glad i smykker og solbriller.

Gjest *nurket*
Skrevet (endret)

Eksen min påvirket hvordan jeg kledde meg, for han var litt mer "sofistikert" i klesveien enn hva jeg var vant til. Jeg påvirket heller ikke hans måte å kle seg på - han visste hva han likte og ville kjøpe klærne selv.

Kjæresten min derimot påvirker ikke hvordan jeg kler meg, men jeg påvirker hans. Dvs jeg kjøper klær til han - og han trenger det ja, og han er storfornøyd... hihi...

Endret av *nurket*
Skrevet
Når det gjelder Vinnie...så snakker man helst om ungdom...som har han som et "forbilde"...

Si ikke det...jeg kjenner en "mann" på 31 år som har Vinnie som forbilde. Ikke bra.

Skrevet

Jeg er ikke særlig interessert i klær sånn ift moter o.l, men jeg må være med mannen min når han skal kjøpe klær, rett og slett fordi han liker å gå i jobbebukser eller arbeidsklær og helst hadde gått i det til alle anledninger om ikke jeg hadde tatt litt grep. Han bryr seg lite om hva han går i, jeg bryr meg ikke noe særlig om "stilen" hans jeg heller, men synes han må ha noe penere når vi skal noe annet enn å henge hjemme... Og da finner vi noen pene klær sammen. Han kommer også med forslag til meg hvis han er med meg når jeg kjøper klær.

Skrevet

Mannen min har uterket klessmak, og jeg tar gjerne i mot råd og tips fra ham. Er det viktige kjøp, så vil jeg ha ham med. Han er estetiker,ser hva som sitter bra, og hva som ser bra ut på meg. I tillegg har vi svært lik smak, så da går det bra!

Skrevet

Kjæresten min har utmerket smak, så hvis han kommer med forslag til hva jeg skal ha på meg, er det slett ikke umulig at jeg hører på ham.

Men så er han fornøyd med hvordan jeg kler meg også, da! :ler:

Gjest _Leela_
Skrevet

Her velger vi som regel hva vi skal kjøpe selv, men samboer kan gjerne finne klær når vi er ute og handler som jeg ikke "ser" og som viser seg å være fine på meg. Det samme gjelder i grunn andre veien. Så vi lar oss påvirke av hverandre, men bestemmer til slutt selv.

Skrevet (endret)

Tja. Jeg er (heterofil) mann, og både venninner og søster spør meg stadig til råds om antrekk - "du som er interessert i sånt". Men samtidig mistenker jeg at de kanskje synes det er litt flaut, for jeg "slipper" alltid å være med på selve shoppingturen. :)

Uansett kommer jeg aldri med ubudne råd, og ville vel også hatt problemer med tanken på å "hjelpe" en kjæreste med stilen.

Endret av Ek_Erilar
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Kjæresten har god klessmak, så jeg har ikke noe stort behov for å kle ham opp (det skulle nå litt til for at jeg hadde lagt sterke føringer der uansett). Men vi gir hverandre begge tips. Som det er opp til den andre å følge.

Skrevet

Jeg tar det som en selvfølge at jeg lar meg påvirke av kjæresten mht klær (og mye annet)! Og at denne påvirkningen går begge veier. Han jeg er sammen med er veldig glad i farger og syns at jeg kler meg litt for kjedelig - det får jeg ikke gjort noe med, jeg må gå med det jeg trives i, men jeg legger meg på minnet hva han syns jeg kler og hva han ikke syns jeg kler. Han spør også meg om råd, men for eksempel hater han v-gensere og kommer aldri til å gå i dette uansett hva jeg mener om den saken.

Skrevet

Vi går ofte i butikkene i lag og da sier vi til hverandre hva vi tror ville sett bra ut på den andre. Men kjøper aldri noe bare for at han synes det er pent. Jeg synes det er fint at han er med og sier hva han liker. Vi har nok påvirket hverandres klesstil en del, men det er bare positivt.

Skrevet

Jeg er nok hakket mer interisert i klær enn min kjære, og storts sett er det jeg som handler også til ham. Men jeg holder meg langt unna ting jeg vet han ikke liker å gå i, og prøver å finne klær som er fine som han også kan like. Har bommet noen ganger, men litt miss må man regne med. Slips bla kommer jeg aldri til å få på ham, og det er helt greit. Han blir dødskjekk i dress uansett, akkurat den tøyfilla rundt halsen klarer jeg meg uten.

Min kjære har kanskje påvirket min klesstil mere, han elsker kjoler, skjørt og høye hæler. Før hadde jeg knapt en kjole i skapet, nå bruker jeg både kjole og skjørt ofte.Og det har hendt ganske mange ganger at han har kommet hjem med støveletter til meg, gjerne med "killerhæler".Etterhvert har han lært seg at jeg trenger støveletter som enten har strikk i leggen eller snøring, og den eneste klesstørrelsen min han faktisk husker er skonummer....hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...