Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det er ganske dyrt å bestille fly/hotell når det er skoleferie (høstferie/vinterferie osv), og at man bør unngå disse ukene men har også hørt at det generelt er noen dager det er "billigere" å reise på enn andre Hvilken dager i uka er det billigst å reise/booke hotell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som regel billigere om du unngår "langhelgdagene". Dvs. å reise bort torsdag eller fredag og hjem søndag eller mandag.

Søndag eller mandag er som regel greie utreisedager.

Ikke alltid dette gjelder, men det er logisk i alle fall.

Skrevet

Hei

Jeg vet ikke om det er et helt klart svar på dette men det virker ut til å være billigere dersom man reiser midt i uken og midt på dagen for å unngå business reisende. Det virker iallefall som en kan spare en god del dersom man er litt fleksibel når det gjelder utreise og hjemreise.

Skrevet

Som andre skirver, så er det å reise på litt "ugunstige" tider det billigste. Men også forskjellige sesongene kan ha innvirkning. Forskjellige steder regner forskjellige tider til å være lav-sesong. Det kan enten sjekkes i en guidebook eller lignende, eller så har mange hoteller den informasjonen på sin hjemmeside.

Jeg så nettop en oversikt over når sydenreiser er billige og dyre. Jeg husker ikke så mye av den, men begynnelsen av desember var ihvertfall den helt billigste tiden på året. Skal spørre mannen om han husker hvor han fant den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...