freezepop Skrevet 4. januar 2008 #61 Skrevet 4. januar 2008 (endret) Det er vanskelig å få arrdannelser til å gro sammen. Jeg har sett gamle sjømenn som sikkert gikk med tunge øreringer (den mer normale sorten) som unge menn, de har fortsatt store hull i ørene etter øredobbene. Selv kunne jeg sikkert brukt navlepiercing igjen om jeg virkelig ville. 10 år etter.. Det er vanskelig å få arrdannelser til å gro ja. Jeg vet ikke hvor godt følgende fungerer på store extensions, men det er mulig å kutte av huden med arrvevet, åpne sår gror mye fortere enn hull der det er grodd arrvev rundt "kanten". Men dette er tricky buseniss og bør jo ikke gjøres hjemme med blomster-skjærekniven ;D Endret 4. januar 2008 av freezepop
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2008 #62 Skrevet 4. januar 2008 jeg hadde hatt null problem med å ansette han hvis jeg hadde hatt en bedrift. vi lever i 2008 og da ser vi støtt og stadig folk som har kroppen full av piercinger tattoveringer og ører som han. syns ikke utseende har noe med jobbpresentasjoner å gjøre.og det IKEA gjorde var jo bare helt på jordet. Det er tydelig at du ikke HAR en bedrift...
Gjest kenneth Skrevet 4. januar 2008 #63 Skrevet 4. januar 2008 Jeg tviler på at noen barn hadde blitt skremt av dette. Og jeg er helt ærlig drittlei av gamle mennesker (unnskyld hvis jeg generaliserer, jeg vet at dette ikke gjelder alle gamle mennesker, men veldig mange i min erfaring). Jeg synes den ene fyren som jobber på en matbutikk i nærheten her er kjempestygg, men jeg vet også at det er mitt synspunkt, og det gjør meg da absolutt ingenting om han sitter i kassa jeg betaler i. Og du som kom med kommentaren "han gjør seg jo frivillig stygg".... hvor gammel er du? Handler denne tråden spesielt om barn? Og handler det om å bli skremt? (Er det noe rart tråder "sklir ut", når folk preiker svada?) Jeg er usikker på om det er meg du sikter til, jfr. "han gjør seg jo frivillig stygg". Jeg kan uansett argumentere for den påståtte styggheten. Hva som er pent og stygt er ytterst subjektivt, og kulturelt betinget. Om det andre steder er ok å se ut som denne fyren, er det i Norge - i bissnis-øyemed - ikke ok. Det får du, og de andre som skriker opp, bare ta inn over dere. Om det burde være det, er en helt annen diskusjon. Du er drittlei gamle mennesker? Hvor mange av de som i denne tråden har uttrykt sin misnøye i.f.t. kroppskunst-duden, tror du er "gamle"? Å tro at det bare er eldre folk som har meninger om folks ytre, er jo hinsides all fornuft. Min alder? 32,3 Hva er din? På bakgrunn av den manglende kunnskap du så åpenbart har om samfunnet vårt, håper jeg for din del denn ikke er alt for høy.
Gjest =tentacle= Skrevet 4. januar 2008 #64 Skrevet 4. januar 2008 Jeg hadde ikke ansatt ham til kundeservice. Ville foretrukket personer uten iøynefallende piercinger og bodymods i alle typer stillinger, om de ikke utpekte seg som spesielt egnede på andre kriterier.
Kamikatze Skrevet 10. januar 2008 #66 Skrevet 10. januar 2008 Men hvis duden stakk av halvveis i jobbintervjuet, vet han ikke om han fikk jobben eller ei. Kan han ikke ha juggel i kjøttet mens han er på jobb, er ikke det unikt. Sykepleiere må jo dra ut naglene før de får klogge rundt å smitte pasientene. Er litt tidstypisk å trampe trassig ut å tro han ikke får jobben fordi han har dasslokk i ørene, mens de egentlig sa at han må ta de ut mens han er på jobb. Uansett om man synes tryneperforeringer er fult eller kult, så er det bakterietunneler. Og har lite å gjøre på sykehus og ferskvaredisker. Men det blir ikke færre basiller om de tar de ut. Mange ser på kroppsgjennomhulling på denne måten, og vil føle vemmelse ved å stå opp i trynet til en vandrende nålepute. Av høflighet lar de seg enten ekspedere, eller sier at de bare kikker, for å dra til konkurrenten neste gang. "Fordi det er triveligere der. Men hvem fikk jobben til slutt da? Hvem greide å gjennomføre et helt jobbintervju sammenhengende?(Fanfare!) - Håper ikke det er en bleikflabbet nudist med soppinfeksjon...
Gjest Pato Skrevet 10. januar 2008 #67 Skrevet 10. januar 2008 (endret) Hadde det ikke vært for at han skulle drevet med kundebehandling så hadde det vært noget spesielt om han ikke fikk jobb må jeg si! Jeg hadde ikke blitt støtt av han selvom jeg mener det han kaller pynt ikke var noe særlig.Så ut som to tallerkner som en gammel dame kanskje ville ha gått med!Jeg skrev kanskje Derimot om han hadde søkt jobb uten å ha mye kontakt med kunndene hadde det ikke spilt noen rolle! Endret 10. januar 2008 av Pato
Gjest nobilian Skrevet 11. januar 2008 #68 Skrevet 11. januar 2008 På hvilken måte er dette å "ødelegge" kroppen sin? Det er ikke som om han har permanent ødelagt ørene sine, kroppskunst og kroppsmodifikasjoner har temmelig gamle røtter innenfor menneskeheten. Synes du silikon og botox er en protest mot samfunnet også, siden det er å modifisere kroppen sin? *** Har han IKKE permanent ødelagt ørene? Om jeg var ansvarlig for ansettelser, kunne det godt tenkes at et menneske med silikoninnlegg også ville fått nei, om innleggene var av en slik art at de var umulige å ikke se, og om man kunne gå ut fra at eieren/eierinnen skaffet innleggene for nettopp å skille seg ut fra mengden på en måte som ikke kan anses som "normal". Lolo Ferrari vlle for eksempel fått løpepass, det samme gjelder Lene Alexandra og Jordan. Det skal selvsagt være mulighet for - i yrker hvor kunden SER den ansatte - å velge vekk dem som har påført seg selv uopprettelig skade. Jeg er selv både tatovert og pierca, men jeg har hatt vett til å begrense meg til steder mine arbeidskolleger ikke kan se. Å "pynte" på seg selv på denne måten er noe man BURDE kunne gjøre, men siden verden ikke er perfekt og siden ingen er uten fordommer, må man bare ta realitetene til seg. Hadde jeg kommet til Lefdal og blitt møtt av denne fyren, hadde jeg gått igjen. Det er en menneskerett for ham å se ut som han vil, og det er min å mislike det. Å kødde til kroppen sin slik, er ikke å markere inividualitet eller selvstendighet - det er å vise for all verden at du ikke evner å tenke langsiktig.
Gjest Tigress Skrevet 11. januar 2008 #69 Skrevet 11. januar 2008 Jeg ville syntes det var motbydelig, men hadde nok tatt i mot hjelp fra ham, og jeg ville nok konsentrert meg om å gi fyren en sjanse. Det kan jo tenkes at han kunne sakene sine selv om ørepynten hans er ekkel (i mine øyne). Når det er sagt har jeg forståelse for at noen ville hatt problemer med å ta ham seriøst eller bare å ta øynene fra ørene hans, så jeg har forståelse for at han ikke fikk jobben. Det er vel heller ikke så rart - når man ikke kan få jobb pga hijab, så er det ikke rart at de greiene der eksluderer ham. Jeg har i hvert fall hittil ikke følt vemmelse av å se på en dame i hijab...
Betsy Skrevet 11. januar 2008 #70 Skrevet 11. januar 2008 Jeg klarer ikke å bli støtt over stygge øreringer, nagler, helfarget svart hår med tilhørende svart kajal rundt øyene, piercing, etc. Har jeg bestemt meg for en ny sofa fra f.eks. Skeidar, lar ikke jeg meg stoppe av utseendet på selgeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå