Gå til innhold

Øreringen nektet ham jobb i kundeservice

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne unggutten fikk ikke jobbe med kunder og kundeservice på grunn av øreringen. Jeg synes selv den ser ganske støtende ut...hadde jeg møtt på en kontaktperson som han ville jeg ha snudd i døren og følt at det var ekkelt å se på. Da ville jeg ikke ha handlet av ham.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=167721

Hva med dere andre, synes dere det er fint med en slik ørering eller ville dere ha følt dere noe ille til mote?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner mange som har sånn, og bryr meg ikke noe om det. Men han må jo være en tulling hvis han ikke skjønner at folk blir støtt av sånne øreringer. Det forstår jeg godt, selv om jeg ikke blir det selv. Olga på 80 som allerede er litt glemsk vil jo fullstendig glemme hva det var hun skulle kjøpe når hun ser han karen der...

At han ikke fikk jobben var nok et resultat av at han satte seg i motverge og ikke ville ta ut ringene, og da får han ha det så godt. (selv om jeg skjønner han, han får jo hengeører om han gjør det)

Selv har jeg tungepiercing og den er det ingen som ser engang. Likevel tar jeg den ut når jeg jobber (jobber på sykehjem) nettopp fordi Olga ikke skal få maten i halsen. Han fyren der tar jo all oppmerksomhet med de ringene, og jeg forstår at det går imot kleskoden....

Men når vi først snakker om det.. i helsevesenet er det ikke lov med ringer på fingrene, selvsagt pga bakterier som setter seg fast under ringen... men giftering er lov!!!! :lur:

Oh my...

Skrevet
Olga på 80 som allerede er litt glemsk vil jo fullstendig glemme hva det var hun skulle kjøpe når hun ser han karen der...

For ikke å snakke om Katarina på 30, som ville bli like støtt... :nei:

Skrevet

Jeg skjønner godt at enkelte ville blitt støtt av øreringene. Vet ikke om jeg ville blitt støtt selv akkurat, men jeg hadde stusset litt.

Det er en del uskrevne regler rundt omkring. Når det gjelder piercing og veldig synlige tatoveringer, så er mange skeptiske. Om arbeidsgiveren blir skeptisk, så vil helst klart en del av kundene bli det også.

Skrevet

JEg syns sånne ringer er ekle og ville nok valgt å gått å snakka med en annen visst det var mulig! MEn jeg hadde vel aldri sagt det dirkete. Jeg skjønner ikke folk som vil gjøre sånt. Men mange gjør mye annet rart og! Men om det er riktig å ikke bli ansatt p.g.a sånne ting vet jeg ikke helt hva jeg skal si om! Skjønner godt at de vil ha mennesker som ikke viser noe om hva de mener! Man skal se litt a4 ut.

Skrevet

Jeg tviler med at noen tar skade av å se en med ørering, med mindre det ikke er noe alvorlig galt. Jenter har jo øreringer, hvorfor ikke gutter også? Er det virkelig så stor forskjell?

Jeg tror vond kropslukt (noe man får av røyking f.eks), dårlig oppførsel og lignende er mer støtene enn en mann med ring i øret eller 10.

Skrevet (endret)

Jeg ville ikke blitt støtt, men jeg innrømmer glatt at jeg ikke ville ta ham like seriøst som en person uten slike øreringer.

Jeg tenker dessuten at når man velger å gjøre noe såpass ekstremt med kroppen sin, som man heller ikke på noen måte kan skjule hvis behovet oppstår slik man kan med f.eks. en diskret tatovering e.l., så bør det ikke komme som noen overraskelse at man automatisk er utelukket fra visse jobber. Det er jo ærlig talt noe han burde tenkt på før han gjorde dette.

Endret av Arkana
Skrevet
Jeg tviler med at noen tar skade av å se en med ørering, med mindre det ikke er noe alvorlig galt. Jenter har jo øreringer, hvorfor ikke gutter også? Er det virkelig så stor forskjell?

Jeg tror vond kropslukt (noe man får av røyking f.eks), dårlig oppførsel og lignende er mer støtene enn en mann med ring i øret eller 10.

Forskjellen ligger vel i at i dette tilfellet kan du se naturen gjennom ørene, og dette er ikke noe jeg har sett mye av hverken på jenter eller gutter. Jeg kan tenke meg at ei jente med samme ørepynt heller ikke ville fått jobb der.

Skrevet

Som ekspeditør hos Expert eller Lefdahl eller hvor det nå var, må gjerne folk ha ørepynt som dette, det spiller ingen rolle for meg, jeg er litt mer usikker når det gjelder yrker hvor bakteriedannelse kan være et problem. Ikke at jeg tror øreringene hans er grobunn for bakterier, men jeg vet at de to han har i underleppen kan være det.

Ellers er dette noe av det jeg prøver å forklare datteren min som synes piercinger er "dritkult" og har hatt både mellom øynene og i nesa. Nå har hun en i underleppe og en i tungen, men det kan sikkert være mer enn nok for enkelte til at hun ikke får jobb.

Piercinger kan lett gi feil inntrykk av hvem du er, fordi folk har sine rammer og fordommer som de gladelig lar komme til uttrykk.

Skrevet

Det er, og vil sikkert fortsatt være, arbeidsgiverene som kan legge vekt på hvilke egenskaper en ønsker av de ansatte. Hvis arbeidsgiver hadde flere gode kandidater, eller anså de som søkte for å ikke ha de ønskede egenskapene, må det være hans/hennes rett til å takke nei til den arbeidssøkende.

Da jeg var 25 år var jeg i et intervju hvor jeg ankom med motorsykkel (full kjøredress og hjelm). Jeg fikk jobben, men fikk beskjed om at "her kjører vi ikke motorsykkel til arbeidet". Kort tid senere valgte selv å si opp fordi miljøet var for konservativt for meg, men ser at det kansje hadde vært like greit om jeg ikke hadde fått jobben.

Det jeg forsøker å si er at det ofte kan være like bra at arbeidsgiveren sier at en ikke passer inn som at en selv skal oppdage det etterpå.

Skrevet
Denne unggutten fikk ikke jobbe med kunder og kundeservice på grunn av øreringen. Jeg synes selv den ser ganske støtende ut...hadde jeg møtt på en kontaktperson som han ville jeg ha snudd i døren og følt at det var ekkelt å se på. Da ville jeg ikke ha handlet av ham.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=167721

Hva med dere andre, synes dere det er fint med en slik ørering eller ville dere ha følt dere noe ille til mote?

Slik jeg ser det, bør en privat bedrift få lov til å ansette akkurat hvem de vil. Personlig syns jeg øreringene var stygge, men det er nå en annen sak. Hadde ikke hatt noe i mot å bli ekspedert av ham, men det er altså helt ok etter mitt syn helt ok at han ikke fikk jobben.

Skrevet

Ville neppe blitt støtt av det, men synes ikke det var spesielt pent heller. Så jeg skjønner på sett og vis bedriften som ikke ville ha ham som sitt "ansikt utad".

Gjest ¤bella¤
Skrevet

han har jo selv valgt å se slik ut, og jeg syns da private bedrifter skal få ansette hvem de ønsker.

Skrevet

Jeg har ikke tenkt over det engang jeg, har vel lagt merke til det men å gå så langt som å si at jeg ha blitt støtt har jeg ikke fantasert om engang. Det finnes større problemer i verden enn å bli ekspedert av en med sånne øreringer.

Gjest Gjest Julie
Skrevet

Det er ikek selve øreringen som er så oppsiktsvekkende, det er følelsen det frembringer hos mange at en person har vrengt øreflippene sine på den måten som vist på bildet. Det er ikke kulturelt akseptert og vanlig i den offentlige sfære i vestlige land at en ansatt ser ut som en trobriander.

Han på bildet har utført et kodeinngrep på kroppen sin der han signaliserer ut noe som ikke passer inn i en formell ansattkodeks. mange kan finne det støtende at han vrenger frem og strekker ut sitt kroppsvev som en annen Sputnik til publikum som kanskej ikke ønsker å vite hva slags farge han har på boxershortsen sin.

Skrevet

Jeg driver et større firma der kundekontakt er meget viktig. Hadde en person dukket opp til jobbintervju med slike ting i ørene hadde han aldri fått jobb. Men jeg ville selvsagt ikke sagt grunnen... Nei, skal slike mennesker jobbe med kunder får de finne seg i å plastre ørene. Jada, jeg vet at det også ser stygt ut, men hadde som sagt aldri godtatt så stygge ting på folk som skal jobbe med kunder.

Skrevet

Hadde ikke blitt støtt av den, og regner med jeg ville tatt denne fyren like seriøst som andre kundebehandlere. Men lagt merke til øreringen, hadde jeg jo. :) Synes ikke det var så fint.

Skrevet

Mannen er jo ikke kreativ. Når han søker en stilling hos en elektrokjede så burde han selvsagt flekket bort de gyselige ringene, satt inn et par minihøyttalere istedet, og kjørt julemuzak fra iPoden sin...

Skrevet

Jeg synes ikke det var noe fint, men hver sin smak.

Skrevet

Nei, så jævlig!

Selv om jeg synes det var teit av Lefdal å fortelle han årsaken til at gutten ikke jobben, så var det kanskje på tide at han vokser opp. Vil man bli tatt seriøst, så må en se seriøs ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...