Gjest Gjest_milli_* Skrevet 31. desember 2007 #1 Skrevet 31. desember 2007 Har ikke kommet 100% tilbake i normalsyklus enda pga hormonprevensjon i nesten 2 år. (Sluttet i juli/august) Så i 5 dager nå har jeg tatt EL-tester for å finne min EL-tid. (Skal ta en test hver dag i 1 mnd for å se om jeg får EL.) Sånn har testene slått ut: Fredag: 2 streker, men den er var svakere Lørdag: Det samme Søndag: Det samme Mandag: Kun en strek, ingen antydning til en svak strek. Ifølge bruksanvisningen betyr en svak strek at hormonet ikke er stigende. Men kan det være at jeg hadde EL for en ukes tid sia og den svake streken viser at hormonet er synkene fordi EL er over? Tirsdag i forrige uke våknet jeg tidlig og var veldig kvalm og yggen og jeg kastet opp. Etter en dårlig start på dagen ble brystene veldig ømme. Torsdag samme uka hadde jeg stikkinger i hele brystreginon, vondt å puste, men så gikk det over til dagen etter. Har fortsatt ømme bryster, dem er ømme overalt, i begynnelsen var det bare på sidene. Dem er blitt litt større og blodårene er litt mer tydelig og niplene er oxo veldig ømme. Føler meg så sårbar i dag, nesten helt på gråten av og til... Vært småkvalm i dag og klarte bare spise en karbonade med litt ris til til middagen i dag... Så sitter jeg jo her å tenker da... Vi prøver jo å bli gravide og er aktive under dyna. (minst en akt om dagen) Tror dere jeg kan være gravid? Mannen vil at jeg skal ta en test i morgen for å finne det ut. Jeg tok en test på lørdag, men den var negativ og det er så skuffende, har ikke lyst å bli skuffa en gang til... Hva tror/mener dere andre? Hva ville dere gjort i min situasjon? Takker for alle tilbakemeldinger og svar!!
Silfen Skrevet 31. desember 2007 #2 Skrevet 31. desember 2007 EL-tester kan brukes som graviditetstester. Så om du ikke har antydning til strek på EL-testen, så er du nok ikke gravid og ikke har du EL heller. Hvordan har syklusene dine vært i det siste?
Gjest Gjest_milli_* Skrevet 31. desember 2007 #3 Skrevet 31. desember 2007 EL-tester kan brukes som graviditetstester. Så om du ikke har antydning til strek på EL-testen, så er du nok ikke gravid og ikke har du EL heller. Hvordan har syklusene dine vært i det siste? Ok... Hadde første mens etter sluttet på prev. den 22.november. Den varte i litt over 1 uke. Så jeg forventet mens ca. den 20.desember, men den kom ikke...
Gjest Gjest_milli_* Skrevet 31. desember 2007 #4 Skrevet 31. desember 2007 Ok... Hadde første mens etter sluttet på prev. den 22.november. Den varte i litt over 1 uke. Så jeg forventet mens ca. den 20.desember, men den kom ikke... Men de første dagene var det jo 2 streker på hver EL-test...?
Silfen Skrevet 31. desember 2007 #5 Skrevet 31. desember 2007 Men de første dagene var det jo 2 streker på hver EL-test...? Har du testet med EL-tester kun nå nylig eller begynte du etter mensen var ferdig? Om du begynte nå nylig kan du jo ha gått glipp av EL slik at du testet på nedadgående hormoner? EL-tester er hvertfall slik at ingen strek eller svak sterk ikke har noe å si; streken må være sterkere enn kontrollstreken for å fastslå EL. Om du har mistanke om graviditet, så ville jeg ventet en uke og testet igjen. Å teste i en hel mnd for å fastslå om du har EL eller ikke, ville jeg personlig ikke ha gjort. Ville nok hatt 2-3 regelmessige menstruasjoner før jeg begynte å sjekke etter EL.
Gjest Gjest_milli_* Skrevet 31. desember 2007 #6 Skrevet 31. desember 2007 Har du testet med EL-tester kun nå nylig eller begynte du etter mensen var ferdig? Om du begynte nå nylig kan du jo ha gått glipp av EL slik at du testet på nedadgående hormoner? EL-tester er hvertfall slik at ingen strek eller svak sterk ikke har noe å si; streken må være sterkere enn kontrollstreken for å fastslå EL. Om du har mistanke om graviditet, så ville jeg ventet en uke og testet igjen. Å teste i en hel mnd for å fastslå om du har EL eller ikke, ville jeg personlig ikke ha gjort. Ville nok hatt 2-3 regelmessige menstruasjoner før jeg begynte å sjekke etter EL. Bare tatt EL-tester nå de siste dagene... Får vel vente på neste mens da... Er så utolmodig...
Brudulja Skrevet 1. januar 2008 #7 Skrevet 1. januar 2008 Fornuftig å vente til neste mens ja. Jeg har svidd av utallige el tester. Gikk litt over året etter jeg sluttet på p-piller til jeg fikk mens. Og el-testene gikk det ikke an å tolke noe ut fra. Ikke strek den ene dagen, svak strek den andre, litt sterkere strek en dag osv osv. Bare bortkastede penger!
Hedda-78 Skrevet 1. januar 2008 #8 Skrevet 1. januar 2008 Jeg vil anbefale temping i stedet for eller i tillegg til el-tester. Koster ikke noe heller (bortsett fra at du bør kjøpe et digitalt termometer med to desimaler). Da er det lett å se når/hvis du har eggløsning. Kombinert med el-tester blir dette nokså oversiktelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå