Gå til innhold

Steketid på kalkunfilet?

Gjest Gjest_Camilla_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Camilla_*

Eneste kjøttet av kalkun vi fikk kjøpt i dag var en marinert filet på 750 gr.

Hvordan og hvor lenge skal den stekes?

Det står den er marinert men den er jo ikke krydret, hva kan jeg krydre med?

Takk for svar! :O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På min pakke (kalkunlår) sto det at man kunne krydre med blant annet estragon og persille. I tillegg brukte jeg salt og kyllingkrydder. Smørte det hele inn med olje.

Rart at det ikke står steketid på pakken du kjøpte? Hvis du søker litt rundt på Internett, så finner du kanskje noen oppskrifter?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Camilla_*
På min pakke (kalkunlår) sto det at man kunne krydre med blant annet estragon og persille. I tillegg brukte jeg salt og kyllingkrydder. Smørte det hele inn med olje.

Rart at det ikke står steketid på pakken du kjøpte? Hvis du søker litt rundt på Internett, så finner du kanskje noen oppskrifter?! :)

Jeg synes også det var rart. Er i gjennomsiktig plast. Vakuumpakket. Men burde jo stå på etiketten.

Takk for forslag til krydder :O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Prior har en merkelig ordning der, det står ikke steketid på min (umarinerte) filet heller. Det ligger dog noen oppskrifter på Priors nettsider. Jeg brunet min filet i panne, før jeg satte den i ovnen på 180 grader. Tipper den må stå en 40-50 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Camilla_*
Nei, Prior har en merkelig ordning der, det står ikke steketid på min (umarinerte) filet heller. Det ligger dog noen oppskrifter på Priors nettsider. Jeg brunet min filet i panne, før jeg satte den i ovnen på 180 grader. Tipper den må stå en 40-50 min.

Min filet er visst fra solvinge eller noe sånt. Ikke prior. Men jeg kan jo se på prior sine sider for det :O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...