Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Vet ikke helt om dette innlegget passer inn under her, men syns ikke den passer inn på hverken sigelforumet eller kropp og helse.)

Av ulike årsaker skal jeg skal "feire" nyttårsaften alene i kveld. Jeg har aldri hatt så veldig mye tradisjon rundt nyttårsaften, så det er ikke det verste som kunne skje (hadde vært verre med julaften syns jeg), men det er jo en dag da folk ofte samles for og sammen gå det nye året i møte. Så litt merkelig og vedmodig er det å sitte alene i kveld.

Noen andre som også er alene?

Hva slags planer har du for kvelden og hvordan syns du det er å være alene denne dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alene. Skal spise en god middag og tilbringe resten av kvelden med PC og en bok. (Og så skulle jeg ha farget håret en smule....)

Er ikke spesielt glad i å tilbringe nyttårsaften alene. Det føles litt ekstra stusselig når "alle andre" feirer med noen. Julaften alene er mye bedre synes jeg.

Men jeg har ingen store problemer med aleneheten denne kvelden heller, altså.

Gjest lillebøll
Skrevet

Er alene. Kjempedeilig og bare sløve, lese en god bok, drikke litt rødvin og se rakettene gjennom vinduet.

Skrevet

I år er jeg ikke alene, men har vært det tidligere. Skulle ønske jeg var det i år også.

Men tidligere år har jeg laget meg god mat, åpnet en god flaske rødvin, tatt en drink etter maten og bare kost meg. Sett på raketter fra balkongen.

Skrevet

Jeg er ikke helt alene da siden samboeren min også er hjemme, men det kommer ikke akkurat til å bli noen utagerende feiring her. Tidligere har jeg vært alene ganske mange nyttårsaftener.

Som regel, så også i år, har vi blitt bedt bort, men akkurat nyttårsaften liker jeg ikke å reise fra kjæledyr alene i huset. Man vet aldri hva som skjer når folk sender opp raketter i "hytt og pine" og hvordan dyrene vil reagere. Etter en del dårlige erfaringer i ungdommen er det vel imidlertid strengt tatt jeg som er mest redd for raketter :fnise: ...

Skrevet

Har vært alene på nyttårsaften flere ganger,og synes det er flott! Har bare dårlige erfaringer fra tidligere "feiringer" - og synes derfor å drikke litt vin,se på tv og lese litt er heeeelt ok.

I år er jeg bedt bort,og kommer nok til å dra,selv om jeg innerst inne ikke har så veldig lyst.

Skrevet

Godt å lese at jeg ikke er alene om å være alene i kveld :)

Slike dager da de fleste møtes og er sammen, virker det litt merkelig og ikke ha noen å møte. Men allikvel er det jo kanskje ikke så veldig mye man går glipp av? Jeg møter jo folk andre dager i året, så kanskje jeg ikke burde tenke noe særlig over at jeg er alene nettopp i dag.

Skal nok bare slappe av å se på rakettene gjennom vinduet. Håper jeg ikke får en rakett gjennom viduet!

Gjest su querida
Skrevet

Jeg er aleine i kveld. Har ingen planer, og synes det er skikkelig stusselig.

Skrevet

Er nok mange som er alene. Jeg er så heldig å feire rolig med mann og barn.

Hadde alternativet vært å feste så hadde jeg heller blitt hjemme alene. Har aldri likt nyttårsfester. Fest kan jeg gå på resten av året. Nyttårsaften for meg er mer til ettertanke.

Skrevet

Jeg var alene et år for mange år siden da jeg var for forkjølet til å gå på noen fester eller sammenkomster. Jeg hadde det egentlig riktig koselig likevel. Jeg så på nyttårsprogram på tv mens jeg spise digg og klokken tolv gikk jeg ut og så på rakettene.

Skrevet

Jeg skal bare være sammen med samboern og en kamerat av ham, i fjor var det bare oss to. I år har vi vel ikke blitt invitert på noe annet, men tidligere har vi det. Jeg synes det er fint å være hjemme denne dagen, selv om det også har vært noen veldig hyggelige og morsomme nyttårsfester sammen med gode venner. Om jeg var alene hadde det ikke gjort meg noe å være hjemme heller, jeg synes egentlig nyttårsfester kan bli litt vel krampaktige selv om jeg har vært heldig med de festene jeg har vært på. Om man føler seg ensom ellers skjønner jeg imidlertid at det kan være kjipt å ikke ha planer, det blir kanskje tydeligere enn ellers at man mangler omgangskrets, men ellers er det deilig å bare gjøre kvelden til en helt vanlig kveld og evt kose seg med god mat og film...

Gjest su querida
Skrevet
Om man føler seg ensom ellers skjønner jeg imidlertid at det kan være kjipt å ikke ha planer, det blir kanskje tydeligere enn ellers at man mangler omgangskrets, men ellers er det deilig å bare gjøre kvelden til en helt vanlig kveld og evt kose seg med god mat og film...

Mhm. Det er noe forskjell på å velge å være aleine og å ikke ha det valget..

Gjest Gjest_Hufsa_*
Skrevet

Ufrivillig alene her, og det er ihvertfall -ikke- gøy.. :tristbla: :tristbla:

Skrevet (endret)

Virker som det finnes ulike grupper av "alene-på-nyttårsaften-folk" (grovt oppdelt):

1 de som er frivillig alene og trives med det.

2 de som er ufrivillig alene, men syns det er greit allikvell.

3 de som er ufrivillig alene og ikke syns det er greit i det hele tatt.

Noen forslag til hva de som befinner seg i den siste gruppa kan gjøre for å få det litt bedre?

For at de ikke skal føle seg så ensomme og få en god nyttårsaften?

Selv befinner jeg mellom gruppe 2 og 3. Vet ikke helt om jeg syns det er greit å feire alene eller ikke. På den ene siden syns jeg det er litt leit å sitte alene i kveld, men på den andre siden så har jeg ikke så sterke tradisjoner rundt denne dagen. For å ikke bli sittende å sture i kveld skal jeg prøve å se på denne kvelden som en hvilken som helst annen kveld, gjøre vanlige ting og ikke legge så mye vekt på den. Også skal jeg se på rakettene gjennom vinduet mitt.

Endret av Huldali
Gjest lillebøll
Skrevet

Henge her inne med oss i de andre gruppene? ;)

Skrevet (endret)

Blir vel til det, altså en helt vanlig kveld for min del :)

Endret av Huldali
Gjest su querida
Skrevet
Virker som det finnes ulike grupper av "alene-på-nyttårsaften-folk" (grovt oppdelt):

1 de som er frivillig alene og trives med det.

2 de som er ufrivillig alene, men syns det er greit allikvell.

3 de som er ufrivillig alene og ikke syns det er greit i det hele tatt.

Noen forslag til hva de som befinner seg i den siste gruppa kan gjøre for å få det litt bedre?

For at de ikke skal føle seg så ensomme og få en god nyttårsaften?

Selv befinner jeg mellom gruppe 2 og 3. Vet ikke helt om jeg syns det er greit å feire alene eller ikke. På den ene siden syns jeg det er litt leit å sitte alene i kveld, men på den andre siden så har jeg ikke så sterke tradisjoner rundt denne dagen. For å ikke bli sittende å sture i kveld skal jeg prøve å se på denne kvelden som en hvilken som helst annen kveld, gjøre vanlige ting og ikke legge så mye vekt på den. Også skal jeg se på rakettene gjennom vinduet mitt.

Jeg befinner meg i gruppe 3. Har heller ingen tradisjoner rundt nyttaar men synes det er ensomt likevel siden det er en dag "alle" samles og har det koselig.

Gjest Gjest_Hufsa_*
Skrevet

Det er jo lite man kan gjøre med ensomheten nå, midt på nyttårsaften, i gruppe 3.. Det kan jo bare ordnes ved å ikke være alene, ikke ved å late som om det er en helt vanlig dag, for det er det ikke for meg.

Skrevet
Jeg befinner meg i gruppe 3. Har heller ingen tradisjoner rundt nyttaar men synes det er ensomt likevel siden det er en dag "alle" samles og har det koselig.

Det nok nettopp dette som gjør at jeg også syns det er litt leit/merkelig å sitte alene i kveld. Vet jo at det er mange som samles til middag og festligheter. Men allikvel er det godt å vite at faktisk ikke alle gjør det, nesten slemt sagt, men det er godt å vite at flere sitter alene.

Vi får prøve å tenke på at dette er bare nok en dag og at det kommer andre muligheter. Kanskje blir det mer hyggelig en annen gang også, det er jo så mye fyll og fanteri i dag så kanskje godt vi holder oss hjemme? :)

(nå smeller det allerede fælt rundt meg!) Vi sparer også penger, både på mat, på raketter og på drikkevarer, det blir nok brukt en god del tusen i dag på raketter tror jeg.

Skrevet
Det er jo lite man kan gjøre med ensomheten nå, midt på nyttårsaften, i gruppe 3.. Det kan jo bare ordnes ved å ikke være alene, ikke ved å late som om det er en helt vanlig dag, for det er det ikke for meg.

Mener ikke at det helt og fullt kan ordnes, men hva som kan gjøre det litt bedre. Det kan jo være visse ting som kan gjøre en dag da man kanskje føler seg litt ekstra ensom litt bedre, fordi om det ikke blir helt bra. Tror og håper jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...