KristineT Skrevet 31. desember 2007 #1 Skrevet 31. desember 2007 Vi er en gjeng som vurderer å dra til Thailand i mars... Vi har alle vert der en eller flere ganger før. På forskjellige plasser. Mine spørsmål er: Er det for seint i sesongen å reise i Mars?? Hvor i Thailand anbefaler du? Vi vil gjerne dra en plass der det skjer litt, men som også har fine strender og gode resturanger. Har dere noen tips om det går å leige leiligheter?? Et siste sørsmål... nen av oss i gjengen kan ikke bruke så mye på flybilletter eller hotell... så er det bedre å bestille når det nærmer seg mars og satse på det er ledige plasser eller lønner det seg å bestille nå?? Alle tips og erfaringer motas med Stort takk
vilde Skrevet 31. desember 2007 #2 Skrevet 31. desember 2007 Sesongen i Thailand er hele året, så det er ingenting i veien for å dra i mars! Det er heller ikke regntid på de ulike plassene til samme tid. Eneste er at det vel er den varmeste måneden i året, så hvis dere takler litt ekstra varme er det en fin tid! Vi var på Koh Samui sist, og det var egentlig en fin plass. Vi bodde nær Bo phut stranden, som er stille og fredelig, med mange koselige pub'er/restauranter og tok taxi inn til Chaweng hvis vi følte for litt mer liv. Når det gjelder flybilletter ville jeg absolutt ha bestillt så fort som mulig. De blir ikke billigere etterhvert!
Gjest Gjest_Solli_* Skrevet 31. desember 2007 #3 Skrevet 31. desember 2007 Vi pleier å dra til Phuket hvert år i mars :rødme: Elsker Thailand..Og det er ingenting som er bedre enn mars,den varmeste tiden der nede..og ikke er det regntid heller da Ellers så har vi prøvd å bestille turen både lenge i forveien og hopp på tur..er ikke store forskjellen..eneste du kan spare på er viss du kun betaler flybilleten og skaffer hotell selv der nede..Men vi,som dere reiser somregel en gjeng..og da er det greit å vite at det er plass til alle sammen i nærheten av hverandre..Men en bør jo ikke vente for lenge til å bestille billett når er så mange..som oftes er det kun 2-4seter ledig på flyet på "hopp på" eller dagene før du reiser!!! Skulle ønsket det var meg som skulle reise..men her har jeg Termin i Mars..Så vi tar med snuppa og svigers og drar i mars 09 Ha en fin Tur,når og om dere reiser
KristineT Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. desember 2007 Takk for raske svar Jeg og min mann har vert både i Phuket og i Koh samui. Liker begge plassene vi... Dei andre som skal vere med oss har bare vert på koh samui tidligere. Når du sier det er varmt vet du ca hvor varmt det er da?? Vi var i phuket i slutten av februar i år og da var det varmt, men ikke så varmt at vi ikke klarte å ligge å sole oss et par timr (min mann synest et par timer er MER en nok på stranda.. ) Jeg skal dra sammens med min mann og fire andre mannfolk.. Det jeg frykter litt er at dt kan bli slitsomt til tider for dei mannfolka der nede... Har jo sett at noen damer der kan bli litt vel innpåslitende... Det vi lurer på er om vi kanskje skal leige oss ei leilighet slik at vi er sikre på å få bo sammens... Er litt av en kabal å få til å gå opp pga alle har forskjellige reisebudsjett... Ellers er det noen her som har noen erfaringer med hua hin?? Eller Pattaya? Har hørt at pattaya er slitt og at det kanskje ikke er så fint der.. Må innrømme at jeg og min mann er litt kresene fordi vi har reist veldig mye både i thailand og karibien og usa. Vi liker fine hoteller og vi liker å bo litt sentralt så vi slipper å ta taxi hver gang vi ksla ut å spise og shoppe.. Alle i denne gjengen elsker å shoppe så da er det vel kanskje bra å bo en plass der det er muligheter for det... Tur blir det nok uansett for meg hvertfall...
Cristycreme Skrevet 31. desember 2007 #5 Skrevet 31. desember 2007 Er det for seint i sesongen å reise i Mars?? Hvor i Thailand anbefaler du? Vi vil gjerne dra en plass der det skjer litt, men som også har fine strender og gode resturanger. Har dere noen tips om det går å leige leiligheter?? Jeg lurer også på å reise i mars, til koh samui. Men jeg har en baby på da 9 mnd. Har noen vært der med så små barn? Er det tilrettelagt for barn med tanke på fremkommelighet med barnevogn? Bilstoler i taxi evt muligheter til leie av bilstol? Hva med mat, får man kjøpt samme barnematen som i norge?
vilde Skrevet 31. desember 2007 #6 Skrevet 31. desember 2007 Jeg tror det er rundt 35 grader i Mars. Mars og April er vel de varmeste månedene. Vi har vært i Hua Hin også. Det er flott der også, men ikke så fine strender som i Sør Thailand. Men om dere liker flotte hoteller, så er det massevis av de i Hua-Hin. Vi bodde på Hilton Hotellet der, og det var helt supert. I tillegg ligger det både mitt i sentrum og rett på stranda. Fantastisk restaurant på toppen, flott spa og flotte rom. http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g2...pa-Hua_Hin.html Det er absolutt å anbefale. Tror det er greitt å få tak i fine leligheter i Hua Hin også. Ellers er både Koh Lanta, Krabi, Phi Phi fine plasser, men om man er ute etter mange restauranter, shopping og liv, ville jeg heller satset på Samui, Phuket eller Hua Hin. Koh Chang virker også veldig flott, det ligger mot Kambodia forbi Pattaya, men tror ikke det er så veldig mye liv der. Pattaya/Jomtien har jeg ikke vært i, og det frister heller ikke.
KristineT Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 31. desember 2007 Jeg tror det er rundt 35 grader i Mars. Mars og April er vel de varmeste månedene. Vi har vært i Hua Hin også. Det er flott der også, men ikke så fine strender som i Sør Thailand. Men om dere liker flotte hoteller, så er det massevis av de i Hua-Hin. Vi bodde på Hilton Hotellet der, og det var helt supert. I tillegg ligger det både mitt i sentrum og rett på stranda. Fantastisk restaurant på toppen, flott spa og flotte rom. http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g2...pa-Hua_Hin.html Det er absolutt å anbefale. Tror det er greitt å få tak i fine leligheter i Hua Hin også. Ellers er både Koh Lanta, Krabi, Phi Phi fine plasser, men om man er ute etter mange restauranter, shopping og liv, ville jeg heller satset på Samui, Phuket eller Hua Hin. Koh Chang virker også veldig flott, det ligger mot Kambodia forbi Pattaya, men tror ikke det er så veldig mye liv der. Pattaya/Jomtien har jeg ikke vært i, og det frister heller ikke. Det hotellet såg veldig fint ut Men en ting til... jeg mener jeg har lest en plass at i hua hin er det mye som er stengt i dei varmeste månedene pga det er da den Thailanske konge famillien oppholder seg der... Vet du noe om det?? Litt kjedelig å komme dit i mars da og så er alt stengt... Nå begynner jeg å bli reisesyk... . Det er jo hele 2 mnd siden sist... Slik er det å vere bortskjemt... (jeg har en alt for snill mann)
vilde Skrevet 1. januar 2008 #8 Skrevet 1. januar 2008 Men en ting til... jeg mener jeg har lest en plass at i hua hin er det mye som er stengt i dei varmeste månedene pga det er da den Thailanske konge famillien oppholder seg der... Vet du noe om det?? Litt kjedelig å komme dit i mars da og så er alt stengt... Jeg vet den Thailanske konge familien har feriested i Hua Hin, de har tilogmed et eget venterom på togstasjonen som fra gammelt av var venterommet for kongefamilien :-) Men jeg har ikke hørt om at mye skal være stengt selv om de eventuelt oppholder seg i byen til samme tid. Så vet ikke sikkert, men vil ikke tro det.. Jeg er stort sett alltid reisesyk selv når vi kommer hjem fra tur, og liker alltid best å ha en ferie i planleggingsfasen så fort som mulig, så skjønner deg godt jeg
*Annie* Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 Jeg lurer også på å reise i mars, til koh samui. Men jeg har en baby på da 9 mnd. Har noen vært der med så små barn? Er det tilrettelagt for barn med tanke på fremkommelighet med barnevogn? Bilstoler i taxi evt muligheter til leie av bilstol? Hva med mat, får man kjøpt samme barnematen som i norge? Jeg hadde ikke reist til Thailand med en baby i mars. Tror det kan bli litt vel varmt. Vi var der i august/september med baby, det var veldig fint. Ikke godt tilrettelagt for barnevogn nei, kronglete gangfelt og mye som står i veien over alt. Men ville alikevel tatt med en liten trille. Bilstoler i taxi eksisterer ikke så vidt jeg vet... finnes knapt bilbelter! Ja, man kan få kjøpt Nestle barnemat i allefall, men vi hadde med noen glass selv. Anbefaler at dere tar med bleier også. Bleiene der er dyre og dårlige. Ellers synes jeg Koh Samui er helt supert med baby. Gode sykehus også hvis det værste skulle skje.
Gjest Gjest_Solli_* Skrevet 2. januar 2008 #10 Skrevet 2. januar 2008 I phuket,kata beach der hvor vi har pleid og reist er det vel mellom 32-36grader i mars..Ligget for det meste på 32-34grader Det med å reise med barn er jo litt problematisk i seg selv de fleste plasser..ikke bilstoler og dårlig med tilgang på barnemat..Men vi klarte oss sist..tok med mat selv,reiste inn til patong og kjøpte det vi trengte der Ellers var det tilrettelagt for barnevogner,ikke noe problem der Vi kommer til å reise i mars 09 med en ca 1år gammel unge,og ser ikke noe problem i det Også til det med damer,inne i stor byen er de veldig innpåslitne..men småplasser går det stort sett greit uten altfor mye mas Hverfall slik vi har opplevd det..
KristineT Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. januar 2008 Jeg vet den Thailanske konge familien har feriested i Hua Hin, de har tilogmed et eget venterom på togstasjonen som fra gammelt av var venterommet for kongefamilien :-) Men jeg har ikke hørt om at mye skal være stengt selv om de eventuelt oppholder seg i byen til samme tid. Så vet ikke sikkert, men vil ikke tro det.. Jeg er stort sett alltid reisesyk selv når vi kommer hjem fra tur, og liker alltid best å ha en ferie i planleggingsfasen så fort som mulig, så skjønner deg godt jeg Jeg var innom et reisebyrå i dag og spurte litt ang dei forskjellige plassene... Dei anbefalte ikke Hua hin i mars april pga da var konge familien der og da var vist det meste stengt. Og det kunne til tider vere veldig myse sikkerhets tiltak der som gjorde at man ikke fikk bevege seg rundt som man ville. Ene på reisebyråpet hadde vert der et år og da hadde dei stengt av hele stranda pga dei konglige... Så da står vi igjen med å velge å dra til krabi, koh samui eller phuket...
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #12 Skrevet 6. januar 2008 Hvorfor ikke Koh Chang? En nydelig øy. For det meste regnskog. Stille og rolig. Langgrunne strender. Thailans 2. (?) største løy (etter Phuket), men fortsatt relativt få turister (men kraftig stigende). NB! Kan være malaria.
Unika Skrevet 6. januar 2008 #13 Skrevet 6. januar 2008 (endret) Fartet rundt i Thailand fra 22 mars til 3 mai i fjord, var i Bankok (3dager) og Phuket/ Khao Lak/Surin området resten av tiden. Jeg syntes det var inni helsike varmt! Jeg slet for å si det sånn. Mye slapp og sliten, men alt i alt hadde jeg det strålende når jeg tenker tilbake, men tror jeg ville reist tidligere på året neste gang! Det er ikke så fryktelig mange nordiske turister fra mars og utover (bortsett fra backpackerne), det er mest japanere som ferierer på denne tiden. De nordiske har gjort unna ferien i des-jan-feb som oftest. Khao Lak f.eks var helt dødt. Barene stengte tidlig, og det var generellt lite folk ute i gatene. Phuket var som det sikkert alltid er, mye folk, men vil tippe det er enda mer tidligere på året. Bankok var et eneste stort folkemylder! Siste halvdel av april satte h.... løs i Khao Lak området forresten. Ekstremt tordnevær på kveldene/nettene, men dagene var solrike og sinnsykt varme (meget høy luftfuktighet). Vi merket godt at regntiden var i annmarsj Oppsummering: Jeg syntes ikke det er for sent å dra i Mars,men det er varmt! Jeg anbefaler Phuket, Kata beach. Leiligheter vet jeg ikke noe om, vi bodde på hotell. Flybiletter kan man sikkert "designe" billigere selv. Vi tok rutefly i stedenfor charter. Fløy fra Gardemoen->London->Doha->Bankok->Phuket. Lang reise med mange stopp, men vi betalte svært lite! God tur! Endret 6. januar 2008 av Unika
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå