Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2007 #1 Skrevet 31. desember 2007 Hva tenker dere om et hjem der det overhodet ikke finnes noen personlige eiendeler? Bare det mest elementere, som seng, sofa, bord og bad/kjøkken, og faktisk mindre pynt enn på et hotellrom. Enten må man vel enten være nyinflytta, ha det som ekstra leilighet, eller....?
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2007 #2 Skrevet 31. desember 2007 Hva tenker dere om et hjem der det overhodet ikke finnes noen personlige eiendeler? Bare det mest elementere, som seng, sofa, bord og bad/kjøkken, og faktisk mindre pynt enn på et hotellrom. Enten må man vel enten være nyinflytta, ha det som ekstra leilighet, eller....? hva prøver denne personen å skjule? En person uten følelser personen var ikke helt fornøyd med dette bostedet og gidder ikke å bry seg personen prøver å legge fortiden helt bak seg.... ikke et hem hvor noen kan trives i lengden, spør du meg.
Gjest Helen Parr Skrevet 31. desember 2007 #3 Skrevet 31. desember 2007 Hva tenker dere om et hjem der det overhodet ikke finnes noen personlige eiendeler? Jeg tenker at det sikkert er en person som ikke er særlig interessert i hvordan han eller hun har det rundt seg, og ikke har lyst til å bruke penger på ting. Ikke mer dramatisk enn det, tror jeg.
ingefær Skrevet 31. desember 2007 #4 Skrevet 31. desember 2007 Jeg tenker at det må være en person som har veldig få hobbyer h*n kan holde på med hjemme. Og at personen må være veldig forskjellig fra meg, for sånn kunne ikke jeg ha levd.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2007 #5 Skrevet 31. desember 2007 Da tenker jeg at personen er uhelbredelig KG-avhengig.
Rosalie Skrevet 31. desember 2007 #6 Skrevet 31. desember 2007 Jeg tenker at det sikkert er en person som ikke er særlig interessert i hvordan han eller hun har det rundt seg, og ikke har lyst til å bruke penger på ting. Ikke mer dramatisk enn det, tror jeg. Må si meg med Helen her, ja. Nå er ikke vårt hjem spesielt personlig, heller - nyryddet kunne den gått for å være en hotelleilighet. Vi bryr oss mye om hvordan vi har det rundt oss, men vi er minimalistiske av oss, i tillegg til at vi vil at ting skal ha en funksjon. Så her er ikke bilder av halve slekta, selvlaget pynt og annet krimskrams.
Gjest puselabb Skrevet 31. desember 2007 #7 Skrevet 31. desember 2007 Jeg hadde tenkt at her bor det fryktelig minemalistiske folk, at de rett og slett ikke bryr seg om hvordan de har det rundt seg eller at de ikke prioriterer dette i budsjettet (evnt. ikke har råd).
Gjest Minima Skrevet 31. desember 2007 #8 Skrevet 31. desember 2007 Jeg ville ha tenkt at personen som bodde der var svært opptatt av hvordan h*n hadde det rundt seg. Så sant det ikke var en studenthybel da. De fleste voksne etablerte mennesker har samlet sammen en god del ting & tang, som vil være mer eller mindre synlig i hjemmet. Det er svært få som ville ha greid å leve så spartansk.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2007 #9 Skrevet 31. desember 2007 Det kommer an på hvordan møblene var - jeg kjenner flere som omtrent bare har det nødvendigste, men likevel har funnet ting med særpreg, enten det er arvede møbler, loppemarkedfunn eller designersaker. Hvis tingene virker "utvalgte" tenker jeg vel at vedkommende er flinkere enn meg til å begrense spontan shopping, og ikke er spesielt glad i dilldall og maksimalisme. Hvis tingene virker tilfeldig rasket sammen, er av kjip og ukoselig kvalitet (type sort gjennomslitt skaisofa, plastfoliert salongbord kombinert med dårlig/grell belysning) tenker jeg at den som bor der enten ikke er mye hjemme, eller er så lite opptatt av å ha det hyggelig rundt seg at jeg sikkert ville lurt litt.
Gjest 1.gjest Skrevet 31. desember 2007 #10 Skrevet 31. desember 2007 Hva når vedkommende som bor der har oppgitt et navn som ikke eksisterer...
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2007 #11 Skrevet 31. desember 2007 Nå er ikke vårt hjem spesielt personlig, heller - nyryddet kunne den gått for å være en hotelleilighet. Vi bryr oss mye om hvordan vi har det rundt oss, men vi er minimalistiske av oss, i tillegg til at vi vil at ting skal ha en funksjon. Så her er ikke bilder av halve slekta, selvlaget pynt og annet krimskrams. Samme her. Vi liker ikke krims krams, vi liker det stilrent, funksjonelt og enkelt. Vi liker å ha det ryddig og det kan faktisk se ut som et enkelt hotellrom i vår leilighet. Familiebilder hører hjemme i album i bokhyllene i vårt hjem, ikke på veggene...selvsagt har vi noen mindre familiebilder i hyllene, men det er svært diskret. Det sier om oss at vi liker funksjonalisme, rene flater, enkelhet og at vi bruker penger på reiser og opplevelser (fremfor nye biler og møbler hele tiden). Jeg og vi ville ikke ha hatt en mer "personlig" personlighet om vi hadde lagt mye engasjement i gardiner, familiebilder og krims krams/stasch...
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2007 #12 Skrevet 31. desember 2007 Hva når vedkommende som bor der har oppgitt et navn som ikke eksisterer... Da hører ikke tråden hjemme på "Hus og hobby" men på "samliv og relasjoner".
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2007 #13 Skrevet 31. desember 2007 Jeg hadde tenkt at her bor det fryktelig minemalistiske folk, at de rett og slett ikke bryr seg om hvordan de har det rundt seg eller at de ikke prioriterer dette i budsjettet (evnt. ikke har råd). Hm... De fleste minimalister jeg kjenner har ganske god råd. Derimot vet jeg at de som liker mye stasch og krims krams kanskje har dårligere smak, er mer vulgære og kanskej har dårlig råd.
Gjest *smak* Skrevet 31. desember 2007 #14 Skrevet 31. desember 2007 Da tenker jeg på en som følger trendene. Jeg er ikke en av di.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2007 #15 Skrevet 31. desember 2007 Da hører ikke tråden hjemme på "Hus og hobby" men på "samliv og relasjoner". Hvorfor det? Det var nå hjemmet jeg var MEST interessert i! Selv om de begge var uten personlighet......
Gjest Minima Skrevet 1. januar 2008 #16 Skrevet 1. januar 2008 Minimalister har ikke personlighet og driter i interiør, ellers hadde de hatt det like koselig som meg! :kaffe:
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2008 #17 Skrevet 1. januar 2008 Som andre har sagt avhenger dette helt av hva slags møbler som står der. Man kan godt ha en "personlig" stil uten å fylle stua med familiebilder, nipsfigurerer og kappegardiner, men det forutsetter at møblene gir rommet noe og er valgt med omhu. Det behøver ikke nødvendigvis være dyre ting! Ser det ut som møblene er tilfeldige loppemarkedfunn som overhodet ikke passer sammen, type slitt rosa 80-talls sofa og orange plaststoler sammen med et furubord blir det noe annet. Dette dreier seg mye om smak og hva man liker, og ikke minst interesse. Noen mennesker er interessert i interiør og bruker mye tid på det, mens andre ser på hjemmet sitt som et sted der de sover. Det har kanskje også litt med hvordan man bor. Jeg har i alle fall brukt langt mer tid og penger på å innrede etter at jeg kjøpte egen leilighet etter at jeg kjøpte leilighet. Jeg la ikke så mye i det da jeg bodde i leid bolig, særlig ikke de årene jeg delte leilighet med flere.
Gjest puselabb Skrevet 1. januar 2008 #18 Skrevet 1. januar 2008 Hm... De fleste minimalister jeg kjenner har ganske god råd. Derimot vet jeg at de som liker mye stasch og krims krams kanskje har dårligere smak, er mer vulgære og kanskej har dårlig råd. Ja det er derfor jeg skrev ELLER. Ikke alle tankene samtidig.
Gjest Frk Åberg Skrevet 1. januar 2008 #19 Skrevet 1. januar 2008 (endret) Nå skrev du at du mener noen som bare har de mest elementære møblene, men ellers kan det være forskjellige oppfatninger av hva som er personlig. Vi har ikke mye nips og bilder (av familie o.l.), men har nøye utvalgt hva vi vil ha fremme. For meg kan det være vel så personlig å ha møbler med historie som å ha familiebilder framme. Endret 2. januar 2008 av Frk Åberg
Ciara Skrevet 2. januar 2008 #20 Skrevet 2. januar 2008 Jeg ville ikke tenkt så mye over det, egentlig. Jeg blir stresset av for fulle hjem, og selv om vi vel har det ganske personlig hjemme, så forstår jeg de som ikke vil ha bilder på veggene. Vi har omtrent ikke pyntegjenstander framme, heller. Syntes ikke dette hørtes så merkelig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå