Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2003 #1 Skrevet 21. april 2003 Hjelp!!!!!!! CD-brenneren har låst seg helt fast (stasjon G). Får ikke løst ut. :-? Er det noen "glupe" hjerner her som har noen tips om hva som kan være galt? Har Windows 98 og cd-brenneren er en Memorex.
Gjest Lea Skrevet 21. april 2003 #2 Skrevet 21. april 2003 Finner du brenneren under Min Datamaskin? Har du prøvd å høyreklikke på ikonet og velge Løs ut? Høres det ut som brenneren jobber? Kan de være at skuffen sitter fast? Prøv å lirke forsiktig på skuffen hvis dette kan være problemet. Bruk en kniv e.l. og lirk langs kanten, men bare litt.
Tusenfryd Skrevet 22. april 2003 #3 Skrevet 22. april 2003 Restart maskinen! Dette skjedde med meg også - og det funket å restarte. Merkelig at mykvaren kan påvirke i aller høyeste grad hardvaren sånn, men det gjør den altså. Prøv det før du begynner med skarpe verktøy...
Gjest Admin'C Skrevet 22. april 2003 #4 Skrevet 22. april 2003 Finner du brenneren under Min Datamaskin? Har du prøvd å høyreklikke på ikonet og velge Løs ut? Høres det ut som brenneren jobber? Kan de være at skuffen sitter fast? Prøv å lirke forsiktig på skuffen hvis dette kan være problemet. Bruk en kniv e.l. og lirk langs kanten, men bare litt. ikke lirk, foran på cdrommen er det et lite hull ta en liten binders bend den ut og trykk den inn hullet, den skal ganske langt og må føres rett frem, da går skuffen ut (maskinen må være av) Var det slik du mente?
Gjest Lea Skrevet 22. april 2003 #5 Skrevet 22. april 2003 På sambos CD-rom er det ikke noe lite hull, men den har lett for å sette seg fast (den er lakkert). Da hjelper det å lirke forsiktig rundt kanten. Mulig at hullet forsvant i lakkeringen??
Gjest Admin'C Skrevet 22. april 2003 #6 Skrevet 22. april 2003 det er ikke hull på slot inn spillere bare på tray (de med en plate du leger cdn på kommer ut når du trykker på knappen)
Tusenfryd Skrevet 22. april 2003 #7 Skrevet 22. april 2003 Har dere virkelig prøvd å restarte maskinen før dere plukker i finmekanikken med skarpe ting?
Gjest Lea Skrevet 22. april 2003 #8 Skrevet 22. april 2003 Jada, Tusenfryd! :blunke: Restart er det første man prøver, så sjekkes drivere og sånt, neste ting er skarpe ting , men veeeeldig forsiktig og så åpnes den dyrebare PC-en og dingsebumser røskes ut, studeres og settes på plass.. Hvis det fortsatt ikke virker løper jeg gråtende til naboen og ber om hjelp. Hvis ikke naboen er hjemme, så kastes dingsebumser i veggen og dingsebums-butikken tjener penger! OBS! Dette er Lea-metoden altså. Ikke sikkert at den fungerer like bra for alle.
Tusenfryd Skrevet 22. april 2003 #9 Skrevet 22. april 2003 Takk! Jeg blir litt nervøs når jeg ikke hører noe om det. For jeg sto også å pirket med en kniv til min kjæres store fortvilelse... det kunne gått riktig galt...
Gjest Lea Skrevet 22. april 2003 #10 Skrevet 22. april 2003 Det spørs hvor man pirker det skjønner du! Ikke særlig lurt å pirke på ting som har litt strøm og sånt i seg. Men hvis plast-delen av skuffen sitter fast i plasten forran på kabinettet (f.eks pga Cola, lakkering eller tyggis ), så er det fint å kunne løsne litt på dette, men bare forsiktig heeelt ytterst.
Gjest Admin'C Skrevet 22. april 2003 #11 Skrevet 22. april 2003 har du et lite hull i fronten stikk en nål rett inn til du kjenner motstand og skofen åpner seg, helt ufarlig om du ikke er så dum og mister nålen inni da. dvdrom=400kr billig nok til å kaste det som ikke virker i stedet for å sitte å tukle med det, men jeg må bare tukle :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2003 #12 Skrevet 22. april 2003 Takk for alle gode og ikke såå gode svar, men det ordnet seg av seg selv. Vet ikke hvordan men den kom ut til slutt. Mulig et lite kræsj i ett eller flere programmer i og med at jeg har installert så mye nyttige og unyttige ting og tang på maskinen. Ha en god dag. 8)
Gjest Donna Skrevet 23. april 2003 #13 Skrevet 23. april 2003 For å spore av litt ...lakkerer man pc'er??????
Gjest Lea Skrevet 23. april 2003 #14 Skrevet 23. april 2003 Ja, man lakkerer PC-er. Særlig hvis man er en tullete surregutt som ikke synes at "data-grått" passer inn sammen med alt utstyret i TV-stua. Kunne selvsagt ha kjøpt en svart PC, men det er utrolig mye billigere å kjøpe 2 bokser spraylakk på Biltema!
Gjest Kira Skrevet 24. april 2003 #15 Skrevet 24. april 2003 Det spørs hvor man pirker det skjønner du! Ikke særlig lurt å pirke på ting som har litt strøm og sånt i seg. Been there, done that. Skulle koble til nytt modem, åpnet maskinen for å sette inn nytt kort. Men så klarte jeg å glemme å skru av strømmen, da. Var "au, au, au.. Au, nå gidder jeg ikke mer, au" en god stund. En liten avsporing, men det er nå så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå