Gå til innhold

Cinderellas i-siste-liten dagbok

Cinderella2003

Anbefalte innlegg

Ja det var ikke verre nei..vel da er jeg i gang!

Jeg er litt treig av meg og begynner dagboka mi bare 12 dager før jeg skal giftes...men da har jeg i allefall noe å skrive om :lol:

Altså nå er det under to uker til 3 Mai, og det meste har faktisk kommet på plass. Alle store ting er i boks, men duverden så mye småtteri som gjenstår.

I dag har jeg lagd små hjerter av sølvstreng og perler som jeg skal ha til lys-mansjettpynt. Siden fargene i bryllupet blir marine, sølv og hvitt har jeg og valgt dette i perlepynten. Vi skal ha høye hvite lys i sølvstaker til middagsbordet, men til kaffen blir det hvite kubbelys med perlepynt. Gudbedre så lei jeg er av å tre perler....Har pynta gjesteboka, lagd tiara til min datter på 10 år, perlehjerter til lysene og perlepynt på menyene så nå er jeg lei...Dessuten har jeg perler over hele huset, og ettåringen vår spiser opp alle perlene hun finner :oops:

Påskeferien har ellers blitt brukt på forberedelser. Jeg har ringt rundt til de gjestene som ENDA ikke har gitt beskjed om de kommer. Så har jeg skrevet ned velkomstsang, kaffesang og trykt opp noen sanger som vi KANSKJE kan synge.

Min kommende svigermor sendte meg avgårde for å finne sang fra henne og svigerfar til sambo, og derved dro jeg til bibloteket.. Snakk om å få seg en god latter! Duverden så mange teite sanger det var i den der bryllupssangboka. Noe ala"min sang bææres fram på håpets vinger, og ønske om kjærlighet og lykke det bringer..."He he...noe sånnt nekter jeg å synge.

Like før påske var vi på polet og handlet...Har aldri vært noen fast pol-gjenger, og det var heftig å handle alkohol for så mye penger :oops: Vin, brennevin og div for 3-4 tusen kroner.. Nå står det pappesker med polvarer på soverommet vårt (vi har dårlig lagringsplass) så hvis jeg får søvnproblemer ......

Nei nå skal jeg se sex og singelliv på tv..

Mer i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag baker jeg rundstykker til nattmaten. Har hatt minstejenta mi med og det var jo en opplevelse i seg selv... Etter 48 rundstykker var jeg, gulvet, benkene og lillesnuppi fulle av mel og deig.Men nå er det gjort, og hun tar formiddagsluren sin mens jeg skriver noen ord her.

Tanta til sambo kommer innom om en times tid for å låne kakeform og oppskrift. Hun skal bake suksessterte til oss. Ellers ser kakelista slik ut:

Verdens beste (mamma)

Suksessterte (tanta til sambo)

Pærekake (svigers)

Tropisk aroma (en venninne)

Ostekake med bær (min tante)

Ostekake med gelelokk (naboen)

Kransekake (mamma)

Bryllupskake 3 etg (bakerkompis)

Bløtkake (tante nr 2 til sambo)

Det er det jeg har til nå...Lurer på om jeg skal bake i allefall en kake selv også. Jeg er ganske god på gulrotkake, og en slik må jeg uansett lage til helga etterpå da søskenbarnet mitt skal konfirmeres, så da kan jeg lo bare lage en dobbel røre..

Mye rart jeg lurer på om jeg skal gjøre. Men det begynner jo å bli knapt med tid nå så da må jeg snart få ut fingeren...

Jeg har bestemt meg for å ikke holde tale til sambo, men prøve å mekke sammen en sang. Kveldssang for Laffen blir melodien, så var det bare teksten da...Egentlig er det litt rart å skulle skrive en sang, for jeg og sambo prater jo i lag om alt mulig. Han VET jo at jeg elsker han og alt sånnt så på en måte blir det vel bare for å fortelle det til alle gjestene..

Må ta å ringe festlokalet vårt i dag. Sjekke om de har dram-glass og nok vinglass. Hvis ikke blir det plastikk. Vi har lite av slikt selv, og å låne av andre er uaktuelt....Har ikke lyst å måtte erstatte svigers knuste vinglass etter feste..

Mer jeg må gjøre???Å ja, ta kontakt med fotografen. Har så lyst til å ta noen av bildene ute på et sted jeg vet om som er fullt av hvitveis, men det spørs jo på været da...3 Mai her i nord kan være alt fra sommer til full vinter.

Synes ellers det er rart at vi hører så lite fra kirka. Jeg må vel ringe dem og mase tenker jeg. Har bestemt salmer, samt inngang-og utgangsmarsj etter å ha hørt på mange ulike lydfiler, men jeg vet jo ikke om de kan spille dem i kirka her. Litt rart at menighetskontoret ikke tar kontakt med oss i det hele tatt. Jeg har ringt dem og masa hele veien og i forrige uke fikk vi endelig papirene som skulle underskrives. Tidligere sa de at de skulle ta kontakt med oss, men nå er det jo bare ei og ei halv uke igjen.

Vi burde vel egentlig ha samordnet litt med de andre som også skal vies denne dagen, men vet ikke helt om det blir tid.

I morgen skal jeg ta en tur ned på blomsterbutikken for å høre om alt er greit med bestillinga vår. Brudebuketten blir i knall-blå hortensia, noe mørkeblått og ellers sølv og svakt rosa. Tror den blir rålekker...Og hvor ofte kjøper man ellers så vakre blomster....Det burde bare bli bra!!

Ti-åringen min skal ha en litt mindre utgave av min bukett. Hun prøvde kjolen sin med all pynten i forrige uke, og hun var nydelig! Nå når tiaraen hennes er ferdig er hennes utstyr helt klart.

Lillesnuppi skal ha lys gul kjole hvite sandaler og blondestrømpebukse. Jeg har gitt opp ideen min med å pynte håret hennes med kliper eller strikk for hun river de ut med en gang. Uansett er hun så søt, så det gjør ikke noe. Lurer på om jeg skal ha med et ekstra kjoleskift til henne. Hun griser jo fælt da, og klærne hennes er ikke rene så veldig lenge etter at hun har fått dem på.

Nei...jeg må vel tvinge meg til å skrive på sangen til sambo...ååå gi meg inspirasjon!!!Det trengs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det i dag bare er ti dager igjen begynner jeg nå nedtellinga : Altså

Dag 10

Har vært i byen i dag og kjøpt blått papir til sangheftene. Fant pene lavendelblå ark på binders, så nå er det bare å printe i vei.

Satt og plagdes med sangen til sambo i går, men etter et og et halvt vers tok jeg tenkepause. Jeg står helt fast! Ja ja får håpe det kommer noen vers til i dag, inspirasjon kom til meg!!

Lå å vred meg i går kveld og fikk ikke sove...Så mye å tenke på. Og selvsagt når man bare ligger der det er jo da jeg får de gode ideene. Var nesten på tur opp av senga for å skrive ned allt jeg tenkte på fordi jeg ofte glemmer disse natte-filosoferingene... Fant i allefall ut at jeg skal bruke sølvfolie under lysene som pynt på kaffebordet..Forøvrig en genial ide jeg plukka opp inne på kg-forum. Må huske å sjekke om serveringsstedet har nok av hvite duker også til kaffegjestene!

En annen ting jeg fant ut i natt er at jeg vil lage gjestekurver på toalettene, med ibux, ekstra strømpebukser til damene, håndkrem etc..

Må spørre dem på forumet om de har noen ideer.

Det aller VERSTE jeg vet er offentlige ekle toalett så jeg skal ta en grundig sjekk av toalettene kvelden før dagen. Husker at jeg var i et bryllup på et bygdehus der toalettforholdene var diskusting :x Sånn skal i allefall ikke vi ha det..

I dag skal jeg male opp mandler til de som skal bake kaker for oss med mandler i. Ellers skal vi tegne opp en bordplan og prøve å få lagd en liste. Har også tenkt å lage en oversikt over hele bryllupsdagen, fra kl til kl. Da skulle det vel være lettere å se hva som gjenstår eventuellt er avglemt.

Barnevakten vår som til nå har vært veldig til-og-fra har visst endelig bestemt seg for at hun kan passe lillesnuppi. Hun skal være hjemme hos oss og bare høre etter henne den kvelden. Tante skal bli med snuppi hjem og legge henne, så barnevaktens oppgave er jo simpel. Snuppi sover jo som regel godt, og tante skal ligge her festnatta, så hun avløser barnevakten uttpå natta. Lurer på hva jeg burde betale barnevakten?

Siden vi tilbringer bryllupsnatta på hotell slipper jeg jo å være heime og det skal bli herlig!

Storejenta vår på ti år kom hjem i går og var så utrolig skuffet fordi venninna hennes med foreldre ikke kan komme i bryllupet. Hun hadde nok gleda seg veldig til å vise seg fram i finstasen for venninna, men men. Hun har "invitert" omtrent halve klassen til kirka, så hun skal nok alikevel få sitt "moment in the starlight" Klart hun er spent. Hun har jo tross alt venta på å få være brudepike i 5 år nå så da er forventningene høye.

En god gammel veninne av meg ringte i går og sa at hun skulle komme (fikk tak i billige flybiletter) og det ble jeg kjempeglad for! Hun må avfinne seg med å overnatte på loftsstua vår sammen med søsteren min men det ordner seg nok. Søsteren min skal være min forlover, men hun er SÅ opptatt på annet hold. Hun er jo rødruss nå i mai, så det er bare såvidt hun "kan komme". Ja ja...husker jo min russetid også da selv om det er 12 år siden. Herregud...Gammel! Jeg er 30!!! Godt jeg blir godt gift nå i allefall :sjarmor:

Vi har fått fri fredagen før bryllupet både jeg og sambo, og det er jeg SÅ glad for nå. Tror det kommer til å bli en hektisk dag, med ordning av alt som skal skje i siste liten. Lurer på om dewt er mulig å få sove natta før?

Jeg har bestemt meg for å gå for litt selvbruningskrem på dagen. Føler meg litt friskere med litt farge, og siden jeg er heelt lys ville det vel ellers blitt ganske blasst.

Må for alvor begynne å gå inn brudeskoene nå for ikke å risikere å humpe rundt som ringeren i notre dame på dagen. Har vel en bang anelse om at skoene mine ikke er helt gode å gå i nei... :roll:

Helga etter bryllupet er det konfirmasjon for min niese, og da skal jeg bruke bunaden min som jeg endelig fikk fiksa nå i vinter. Det hadde ikke vært gjort noe med siden jeg fikk den (til min konf), og det var jo to barnefødsler og 20 år siden så det var på tide. Men nå er den blitt SÅ fin at jeg gleder meg til å ta den i bruk.

Så er det jo 17 mai også da....Nei nå roter jeg meg bort her...

Føler litt at det er bare feil å sitte her å skrive. Jeg burde jo ha GJORT NOE, men hva? Det erså mye som ikke kan ordne før i siste liten så jeg føler litt at det kommer til å bli hektisk.

Budsjettet vårt blir på ca 60 000. Vi skal ha 30 middagsgjester, og 40 til kaffe. Musikken, fotografen, klær til meg og maten er det dyreste. Snille snille svigers gir oss 28 tusen og det er vi utrolig takknemlige for. Dessuten trør de til på mye av det organisatoriske også. Svigermor har jo kontakter overalt (i underverdenen?) :ler: Og hun har sysselsatt en flokk med nabokoner i hjelp med maten. Middagen kjøper vi jo da, men kakene og nattmaten mener jeg. Mamma og pappa er ikke særlig opptatt av bryllupet, men mamma skal jo bake litt da...

Nei nå skal jeg tvinge meg selv til å skrive litt mer på sangen.. :roll:

Tilbake i morgen...Da skal jeg skrive litt om kjolen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 9

Innom bare en liten tur, for ungene våkner nok snart..

Dette ble ordna i går:

Presten ringte så vi har avtalt møte med han onsdag i neste uke.

Har lagd kladd til kirkeprogram. Så ringte jeg kantoren (han som skal spille i kirka) og han likte salmevalget og inn-utgangsmarsjene. Det eneste lille minuset var at han ikke har noter til Handels Watermusic som skal være inngangsmarsjen. Han lovde å skaffe notene men det er jo kort tid igjen så det må jeg sikkert sjekke opp senere.

Svigers kom innom med en salmebok, og nå har jeg bladd og bladd i den. Tror nok at det er kommet minst ti reviderte utgaver siden den gamle boka hun hadde ble gitt ut, så jeg får vel heller lete på nett etter salmene.

Ellers hadde hun med sangen fra dem til sambo og den var slett ikke så verst.

I dag har jeg ringt festlokalet og spurt om alt jeg lurte på. Heldigvis har de allt av glass så vi slipper plastikk. De dekker til middagen i bare hvitt (servietter, lys, etc) men de skulle også kjøpe inn blå hortensia som skal være bordpynten til middag. Ellers lovde dama at de skulle sørge for kaffebordene også, men her har jeg jo tenkt å ta med min egen pynt, som er lys, perler og sølvfolie.

De har bar i lokalet så den skulle de sette fram til oss. Kom på i går kveld at vi skal lage en liten innholdsliste over hvilke drinker og viner vi har så slipper vi at alle gjestene intervjuer barkeeperen om det. Ellers har sambo vært på partyman og kjøpt drinkmiks,målebeger og div utstyr.

Vi må kjøpe inn sitroner, druer og sånnt også. Har fortsatt ikke kjøpt blandevann som blir russhian, tonic, sprite, cola, juise og div brus.

Må vel kanskje ha sugerør og sånnt også. Å husk mozell!!!

Har lagd meg en handleliste men det dukker jo stadig opp nye ting.

Mammma ringte i gårr og sang på tlf første verset av en sang hun har lagd, slett ikke verst. MIN sang derimot er et mareritt!! Har lagd den på is i påvente at jeg heller lager en tale :-?

Nei nå kom storejenta mi hjem så jeg skal hjelpe henne med leksene...Mer i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 8

Det ble ikke no skriving i går kveld. Brukte kvelden til å finne salmetekster, samt skravle med søstra mi på telefon.

Hun har vært i Stokholm og kjøpt seg kjole, så hun blir så fin atte...

Ellers satt jeg, sambo og storejenta vår og pynta forsidene på sangheftene i får kveld. Ble ganske bra ja, og snakk om teamwork. Jeg klistra på sløyfer, sambo satt med hjerte-utstikkeren, og Storesøster hjalp meg med å klippe og lime.

Nå er det i allefall gjort.

Kjolen min er en dansk Lilly-kjole som jeg så i et brudemagasin. Jeg bestilte den over nett fra en brudesalong i sandefjord fordi de ikke har denne typen kjoler her i byen..Det var ganske nervepirrende å bestille kjole uprøvd..Men jeg hadde satsa på str 38, og den satt som bare det! Med underskjørt, slør og korsett-undertøy tror jeg at det blir så flott.

Kjolen er to-delt og kremfarget. Blonderermer og stropp over skulderen med glidelås i ryggen. Hele overdelen har litt blondepynt.

Skjørtet er i sateng uten sømmer forran og med et wiener-leg bak. Ganske vidt med litt slep . Mamma har hjulpet meg med å sy den litt opp, for jeg er alltid litt for kort for standard str 38.

Gleder meg til å bruke den. Har jo prøvd den noen ganger nå, men det blir jo noe helt annet når håret er satt opp og jeg er sminket.

Har tenkt å ha håret delvis oppsatt men med noen krøller hengende ned bak. Under sløret skal frisøren sett inn blomster fra brudebuketten (blå hortensia) som en liten "overraskelse" til jeg tar av sløret etter middag.

Storesøsters brudepikekjole er også en lilly-kjole. Hun har en lang smal modell som egentlig er en konfirmasjonskjole. Den har samme blonder som min kjole. Hun ble SÅ vakker da hun prøvde den! Godjenta mi! :hjerter:

Hun er jo ellers også ei nydelig jente, og kjolen hennes satt så pent på. Selv om hun bare er ti år så hun nesten ut som en konfirmant.

Jeg har ikke sett sambos habitt, men det er sjakett i sort og grått. Han er jo så pen at jeg sikkert kommer til å bli "stormforelsket" igjen denne dagen.

Jeg har begynt på tale til sambo (lå faktisk i natt igjen og tenkte... :-? ) og da kom jeg opp med noen ideer. Tror nok jeg kommer til å felle noen tårer med tror alikevel det kan bli fint å holde tale for han. Han fortjener det virkelig!

Jeg har foreløpig bare skrevet ned noen stikkord, men må nok ha med mere. Ellers har jeg ikke tenkt å skrive ned hele talen, men bare snakke rundt stikkordene og ta med noen sitater jeg synes passer.

Nå drar jeg på sitatjakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7

Jepp jepp. Var i byen i dag og fant noen nydelige hvite hekla-jakker i bomull. Det beste var at de var fra str 80 og helt opp til 16 år. Så nå har både lillesnuppi, og storesøster fått like jakker til å ha på utenpå kjolene.

Ellers handla jeg ekstra strømper (jeg river ofte sund)Fant hvite strømper med stay-up på lindex, etter å ha lett halve byen rundt. Ser ut som hvite stay-ups er ute for tiden. De jeg omsider fant var greie nok, men hadde desverre en lyseblå silkesløyfe øverst. Likte ikke det helt, men men

Kjøpte meg også sølvøredobber med perler.

I kveld har vi kosa oss med biff, chips og bernaise. Ikke særlig bra siden jeg skal holde vekta til neste lørdag :oops: Ja ja...kjolen går nå på.

Har avtalt med en venninne at hun og søstra mi skal ha ansvar for utpakking av gavene og skrive ned, så nå er det også i boks.

Nei nå skal jeg avslutte...Har lyst til å tilbringe resten av kvelden med sambo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann.

Nei nå er det sannelig ikke lenge igjen!! Ville bare si lykke til i de siste dagene, jeg følger med i spenning for å få ett lite innblikk i hvordan det blir!

Når det gjelder hvite strømber med blå sløyfer er jo det perfekt, da har du jo noe blått også!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 5

Her går det unna! I dag er det mandag og på lørdag....

I går kveld ble det ikke skriving. Brukte kvelden på tv-titting og kos med sambo.

I dag har jeg vært i byen og kjøpt morgengave. Slipsnå med lenke og smykkelenke til sambo. Ikke særlig orginalt desverre, men han ønsker seg jo slike ting. ¨Så en utrolig vakkerrolex-ring hos gullsmeden og fikk så lyst til å kjøpe den til han, men jeg vet ikke om han vil gå med flere ringer. Forlovelsesringen må han få klippet av (han har lagt på seg) og så har han jo en pen gullring han har arvet fra faren sin, så det ble ikke til at jeg kjøpte den.- Men kanskje jeg går tilbake og gjør det.. :blunke:

Ungene fikk en diger plastball og en traktor mens vi var på handletur, så det skal bli liv i leiren når vi går ut for å leke etter formiddagsluren deres..

Ellers da? Tror jeg har ting under kontroll, nå kan vi bare håpe at været blir bra, sånn at vi kanskje får tatt noen utebilder.

Sambo skal bestille bryllupskaka i dag, og den er jeg veldig spent på. Lurer på om bakeren finner noe blått å pynte den med?

Nei nå skal det surfes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3

Her raser dagene avgårde!!! :o

Vi skal til presten i dag, så kommer det en masse slektninger, så er jeg ekstra-dagmamma for et barn, også får jeg uventet besøk av ei gammel skolevenninne (hun sendte meld nettopp og vet ikke at jeg skal gifte meg) om en time, så skal sambo på jobb i hele kveld så jeg blir alene med ungene. Hjææælp! :roll:

Ja ja det går vel bra hvis man puster rolig og tar en ting av gangen.

Ellers er jeg egentlig veldig i rute med det meste, det er nesten så jeg lurer på hva jeg har glemt...Noe må det da være?

Ennivei dagene går i allefall unna. Pokker ta! jeg var på VITA og kjøpte en brun-uten-sol krem.De garanterte at den var sååå bra, men jeg mente å huske at man ble gul av den. Å neida lovde ekspeditøren. Bomkjøp!!!Det var Puiz Buin og i sannhet noe møkk!!Testa den ut på Storesøster i går og hun ble GUL!!!!Dere er herved advart! Jeg skal innom butikken og klage/bytte hvis jeg får tid i dag :erter:

Har prøvd å inn brudeskoene mine, men au! De er ikke gode nei, tror jeg tar med meg et par lyse sandaler jeg har til ekstrasko på festen i fall jeg får vondt. Man skal jo lide for skjønnheten men det finnes grenser..

Nei nå skal det skiftes bleier her. Har to småbarn her med hver sin stinkbombe... :roll:

Ikke særlig glamorøst brudeliv for meg nå nei...

Hilsen Malin/Cinderella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers handla jeg ekstra strømper (jeg river ofte sund)Fant hvite strømper med stay-up på lindex, etter å ha lett halve byen rundt. Ser ut som hvite stay-ups er ute for tiden. De jeg omsider fant var greie nok, men hadde desverre en lyseblå silkesløyfe øverst. Likte ikke det helt, men men

Hei Cinderella.

Ønsker deg lykke til på lørdag!

Tenkte jeg bare skulle tipse deg om at Oroblu har hvite stayups (kanskje litt vel sent å si fra nå men..) Oroblu får du kjøpt på Vivikes, Cubus og Sten og strøm (de har sikkert best utvalg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Arwen!

Må vel ut på enda flere butikkrunder...

Fatter ikke hvorfor en såpass stor by som vår ikke har en ordentlig undertøys butikk. Her er kun kjedebutikker..

Kanskje man skulle starte opp selv..

Ellers, har nå fått to par brudesko...Venninna mi kom innom med sine som er brukt bare en gang, og de var skikkelig fine. Sateng i champagne så det passer utmerket. Litt hæl også men ikke som hælen på skoa jeg allerede har 8 cm..

Hjælp er klokka så mange???!!!!! Må løpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps vekta: 59 kilo i dag...Flott! Har gått ned en kilo siden 1 april, kjolen sitter bedre, enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah så var besøket hos presten over...Han var gri nok, men ingen "hurra-gutt". Tydelig at han går totalt etter boka og kun følger vanlig oppsett. Synd at han ikke skal snakke litt rundt tema kjærlighet og sånn, med egne tanker på dette, men jaja han er sikkert flink.

Han fortalte foresten at domkirka vår er en av norges største, så det stemmer når jeg synes at veien frem til alteret er laaang. Han likte kirkeprogrammet vi hadde lagd, og salmevalget og marsjer var og helt ok.

Jeg ringte kantoren (Bjørn Andor Drage) og han har fått tak i noter til "Air" fra Handels watermusic, så da blir det inngangsmarsjen! Den er så vakker, og jeg ville så gjerne ha den fordi jeg fikk den i gave på en "babycd" jeg fikk da jeg gikk gravid med lillesnuppa, mange gode minner altså.

Utgangsmarsj blir "Brudemarsj fra Lødingen" som Halvtan Sivertsen har lagd tekst til. Litt tjolahopp over den og tror den vil passe bra.

Kirka er så stor!! De skal tenne masse lys (mitt ønske) og alle gjester får tenne hvert sitt lys når de kommer inn til vielsen. Ellers blir det blomster på kirketrappa. Men hvilke???De ringte nemlig fra blomsterbutikken og sa at mine hortensia (Pottevarianten) ikke går å få tak i. Tror jeg heller må ta noen store betlehemsstjerner.

Har også vært hos fotografen. Var bare en snartur for vi skulle rekke avtalen med presten, men vi ble vel nesten enige om lokation for eventuelle ute-bilder. Fotografen er råflink og mente at vi må vente med å bestemme helt til dagen er der og se an været.

Så i noen prøvealbum med bilder av andre og fant faktisk igjen noen bilder av våre venner som har giftet seg tidligere.

Ellers? Alt er rolig mot hva jeg trodde...Storejenta mi er dratt på ungdomsklubb(der får 5-klassingene slippe inn i dag på prøve) Lillesnuppi ble henta av tante. De dro for å besøke hun som skal være barnevakt på Lørdag, og sambo sitter på jobb. Stlle i huset altså, bare jeg og katta som har sovna på stuebordet oppå avisene :lol:

Her ramler foresten inn med sko :) Klagde min nød over de vonde brudeskoa mine og nå har tre venninner vært innom med sine. Får ta en prøverunde. Mamma, pappa og søster kommer i morgen, diverse tanter kommer i kveld og min barndomsvenninne lørdag morgen.

Huskeliste:

En pers må dra til kirka før vielsen med blomster, snakke med organisten og instruere ham i å tenne lys

Noen må hente blomstene hos forhandler bryllupsdagen og gi de som skal ha i knapphullet. Siden jeg er hos frisøren vegg-i-vegg får jeg dem brakt.

Kjøpe inn det siste av brus og blandevann

Hente isbøtte hos venner av oss

Barnevakten MÅ bli med til fotografen

Be mam og pap ordne og stifte sammen sangene

Hente nøkler til festlokalet fredag

NEIIII! JEG NEKTER Å TRO DET,DET SNØR!!!!(HJÆLP) får håpe det gir seg.. :(

Pokker! pokker!

Jaja, kan bli kaldt å ta utebilder lørdag..

Over til huskelista igjen:

Få tante til å kle minstejenta (hvis pappan skal gjøre det ender hun sikker med kjolen bak-frem :roll:`)

Ta med rundtsykker til frisøren så jeg ikke svimer av av sult og nervøsitet

Sende veska med mine saker og lillesnuppis bleier med mamma

Hva mer???Jeg VET det er noe...puh

.......tror jeg må tenke litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2

Det er iskaldt ute og snør/skletter litt i dag også..

Snøen legger seg ikke men er våt og ekkel og sørpete :(

Det MÅ bli bedre vær til i overimorgen..

Har sendt storejenta i dursjen og skal hjelpe henne med innsmøring av ny brun-uten-sol krem. Var på VITA og bytta den foriige kremen, og sa fra om gulfargen.

Ellers...skriver mer senere i dag. Talen nesten ferdig nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei.

Ville bare takke for kjempekoselig hilsen i min dagbok og ønske deg lykke til med din store dag :) Håper dere koser dere nå sånn rett før og får slappet av litt innimellom sånn at dere har overskudd nok til å få en virkelig super bryllupsdag! :D

Lykke til :D

Klem Meta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake igjen.

Nå har mam, pap og søsteren min kommet.

Vi har ordnet ferdig sang heftene og lagt inn mammas sang.

Foreldrene mine har dratt til svigers (de skal bo der) mens min kjære lillesøster bor her. Hun er rødruss i år og har visst tenkt seg ut på byen her i kveld :)

Siden det er 1 mai er alle butikker stengt så vi har ikke dratt til byen i dag.

Har brukt dagen på å pakke ned mye av det vi skal ha med til festlokalet, bla cd'er, fotofilm, leker, bleier og klær til lillesnuppi, samt pynt og alt av papir med program og sanger.

Vi har vært hos svigers og spist middag, deilig å bli bedt bort for jeg er så stressa at ellers hadde det blitt TORO til middag. Svigermor (som er en sterk tilhenger av norsk mat og husmorkunst) varta opp med blomkålsuppe, kjøttkaker og is til dessert. Nydelig!

I ettermiddag tok storejenta vår lillesnuppi med for å leke i barnehagen, så vi fikk litt tid alene. Brukte den bl.a på å danse vals i stua :ler:

Og jammen er vi ikke ganske gode og! Siden jeg ikke har valsemusikk på cd sang jeg mens vi dansa, gøy! Men godt at det ikke er vi som skal underholde den kvelden..... :wink:

Nå er ungene lagt, min kjære ser tv, søster leser russeavis og jeg skal gå i gang med å stryke over sløret. Etterpå blir det kyllinggryte med ris og sikkert en rolig kveld.

I morgen er dagen før DAGEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW. I morgen, i morgen osv.... Må bare ønske deg masse lykke til!!!! Håper dere får en strålende dag!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...