Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ei jente på jobben som jeg liker, og det kribler i hele meg hver gang hun kommer på jobben og jeg ser henne. Hun har et nydelig hår og nydelige øyne, samtidig som hun har et fint smil.

Hun er litt sjenert tror jeg, men også veldig moden til å være i den alderen. Hun jobber bra hele tiden, og er alltid opptatt med å gjøre jobben sin. Derfor er det litt vanskelig å komme i kontakt med henne så mye. Hun er forresten 2 år yngre enn meg (jeg er 17).

Det jeg har problemer med er å finne på ting å si til henne som kan gjøre henne interessert i å snakke med meg videre. Jeg prøver å spørre om ting, men hun virker ikke så interessert. Hun svarer på spørsmålet, og fortsetter med arbeidet. Hun spør aldri meg om noe.

Så, kan noen hjelpe meg med å finne på noe å spørre om/gjøre for å få hennes oppmerksomhet, slik at hun er litt mer interessert i meg i ettertid?

PS! Faren hennes er en god venn av sjefen, og han (faren hennes) spurte meg om hvor en annen kollega av meg var. Han sa følgende: "MITT NAVN, hvor er KOLLEGAENS NAVN?" (Jeg har skrevet med uthevede bokstaver for å skjule navnene, men dere forstår sikkert hva jeg mener... )

Så da tenkte jeg: "Hvordan visste han (faren hennes) navnet mitt? Kan det ha seg slik at hun jeg liker har fortalt om meg til faren sin?"

Hun ser også litt på meg, noe jeg har merket (eller så er jeg bare paranoid )

Kan noen hjelpe meg? Gi meg tips i hvordan jeg burde oppføre meg, evt si/gjøre for å tulleerte litt med henne? I det hele tatt få henne litt interessert i meg generelt?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh...faren er en god venn av sjefen, han spurte etter en annen kollega av deg og visste derfor navnet på ham/henne. Ganske naturlig at han vet navnet ditt også da.

Skrevet

Spør om hun har vært på kino i romjulen og evt om hun likte filmen. Da vet du hva hun liker og kan invitere henne på kino *lur*

Skrevet

Det hjelper å stille åpne spørsmål og ikke spørsmål som har klare enkle svar. Det hjelper å erte og være leken. Ikke virk interesert hele tiden.

Komplimenter bør være unike for henne heller en noe som kunne vær sagt til hvem som hels. Det er også en fordel å gi komplimenter akkurat rett etter at hun har demonstrert det du gir komplimenter for. Hennes høydepunkter på en måte.

Gå på denne siden. Her får du ekssperthjelp. Bli med i forumet og still spørsmålet der.

http://forum.charismaarts.com/

Hvis du går inn for å lære deg det de lærer bort her så vil du få et nytt liv.

Skrevet (endret)
Eh...faren er en god venn av sjefen, han spurte etter en annen kollega av deg og visste derfor navnet på ham/henne. Ganske naturlig at han vet navnet ditt også da.

Faren er også en god venn av den kollegaen han spurte etter, derfor vet han hvem han er. Jeg skjønner bare ikke grunnen til at faren vet hvem JEG er...

Det hjelper å stille åpne spørsmål og ikke spørsmål som har klare enkle svar. Det hjelper å erte og være leken. Ikke virk interesert hele tiden.

Komplimenter bør være unike for henne heller en noe som kunne vær sagt til hvem som hels. Det er også en fordel å gi komplimenter akkurat rett etter at hun har demonstrert det du gir komplimenter for. Hennes høydepunkter på en måte.

Gå på denne siden. Her får du ekssperthjelp. Bli med i forumet og still spørsmålet der.

http://forum.charismaarts.com/

Hvis du går inn for å lære deg det de lærer bort her så vil du få et nytt liv.

Hvilket forum-emne skal jeg spørre i?

Endret av Person født 1990
Skrevet
Faren er også en god venn av den kollegaen han spurte etter, derfor vet han hvem han er. Jeg skjønner bare ikke grunnen til at faren vet hvem JEG er...

Hvilket forum-emne skal jeg spørre i?

General. Det er også nyttig å lese litt i classic posts

Skrevet

Noen andre som har noen tips?

Skrevet (endret)

spør rett. ut. send henne en nyttårsmelding.godt nyttår. ""vil du bli med på kino til uka?

Hilsen MITT NAVN.""

ja det får briste eller bære? så kan du gå inn i det nye år med VITENHET ;)

Endret av LilleCanCan
Skrevet
spør rett. ut. send henne en nyttårsmelding.godt nyttår. ""vil du bli med på kino til uka?

Hilsen MITT NAVN.""

ja det får briste eller bære? så kan du gå inn i det nye år med VITENHET ;)

Jeg har dessverre ikke nummeret hennes. Og hun er ikke oppført i telefonkatalogen. Men hun har mobil da :P

Skrevet

Gi henne komplimenter, som f eks "Så fin du var på håret i dag!" eller "Den toppen kledde du godt!", og få henne til å le! Humor er veldig viktig, det er godt å le, og hvis du får det til, vil hun forbinde noe positivt med deg. Og vær velstelt, dvs ha på deg rene klær, ordne håret litt, og lukt godt. Lykke til

Skrevet

Spør henne om dere sammen skal bestemme dere for å fullføre videregående skole og ikke starte i arbeidslivet så tidlig?

Skrevet (endret)
Gi henne komplimenter, som f eks "Så fin du var på håret i dag!" eller "Den toppen kledde du godt!", og få henne til å le! Humor er veldig viktig, det er godt å le, og hvis du får det til, vil hun forbinde noe positivt med deg. Og vær velstelt, dvs ha på deg rene klær, ordne håret litt, og lukt godt. Lykke til

Hehe. Jeg fikser meg litt ekstra når jeg skal på jobb med henne, vær trygg på det! :P Men, som du sier er humor viktig. Det er noe jeg prøver å konsentrere meg på, ved å si en morsom setning. Det er litt vanskelig, ettersom jeg ikke eier normal humor. Jeg har litt barnslig humor, og kan le av nesten alt. Derfor er det vanskelig å kunne is noe morsomt til ei jente. Noen tips ang det? Kom gjerne med noen eksempler, slik at jeg forstår i hvilken retning temaet jeg snakker om skal/burde være i :)

Og det med at håret er fint: Er ikke det litt fjortissaktig og gammelt? Eller funker det fortsatt?

Spør henne om dere sammen skal bestemme dere for å fullføre videregående skole og ikke starte i arbeidslivet så tidlig?

Hm. Det "tipset" kan bli forstått på 2 måter. 1. Enten sier du at vi ikke skal jobbe, og heller gå på skolen. 2. Eller du sier at vi skal bli ferdig med videregående, for så å ta fri fra den.

1. Vi jobber på jobb som angår oss i fritiden, altså vi jobber etter skolen etc. Helger, ferier etc.

2. Det er ikke noe alternativ å ta seg fri etter at skoleutdanningen på vgs er ferdig.

Beklager, men er jeg helt på villspor nå?

Skrevet
Og det med at håret er fint: Er ikke det litt fjortissaktig og gammelt? Eller funker det fortsatt?

Jeg skal ikke hardnakket påstå at det fortsatt funker for alle. Men jeg er 40 år, og jeg liker, og har alltid likt, at menn har lagt merke til detaljer ved meg selv. Det viktigste er at du gir komplimenter du står inne for. Og ja! komplimenter er viktig!

Skrevet
Beklager, men er jeg helt på villspor nå?

Nei da...såfremt du er ny bruker og ikke har tre andre profiler her, så vil hvertfall jeg svare ordentlig. :)

Mitt tips ville være, i og med at du høres rimelig fornuftig ut, å fortsette å snakke og tulle litt med henne. Få henne til å le? Vi på forumet her aner jo ikke hva slag type denne jenta er, og da er det vanskelig å si noe detaljert om hva som vil virke.

Men jeg tror det er så enkelt som at enten liker hun deg eller hun gjør det ikke.

Liker hun deg litt, er det gode muligheter for at du kan få henen til å like deg ennå mer - gjennom å sørge for at dere får sett en film begge vil like? Gjennom å foreslå en middag på et sted der mange yngre liker å spise? eller hva med å finne ut av mer om henne for så å foreslå noe dere kan gjøre sammen som du vet hun elsker å gjøre?

Skrevet

Dere har vel en telefonliste på jobben der du kan finne nummeret hennes????

Skrevet (endret)
Dere har vel en telefonliste på jobben der du kan finne nummeret hennes????

Ja, jeg spurte sjefen om jeg kunne se på den, men de har ikke lov til å gi bort nummeret til ansatte til andre :/

eller hva med å finne ut av mer om henne for så å foreslå noe dere kan gjøre sammen som du vet hun elsker å gjøre?

Jeg tenkte å spørre om visste om når hennes neste hjemmekamp er (hun spiller håndball), slik at jeg kan se den. Derfor tenkte jeg å spørre om jeg kunne få msn/mobil-nummeret hennes for at hun kunne si ifra når hennes evt kamp er. Er det en god idé?

Jeg har fått råd om at jeg ikke burde gjøre det så tidlig i stadiet. Hva synes dere?

Skrevet
Jeg tenkte å spørre om visste om når hennes neste hjemmekamp er (hun spiller håndball), slik at jeg kan se den. Derfor tenkte jeg å spørre om jeg kunne få msn/mobil-nummeret hennes for at hun kunne si ifra når hennes evt kamp er. Er det en god idé?

Jeg har fått råd om at jeg ikke burde gjøre det så tidlig i stadiet. Hva synes dere?

Nei, det er ingen god idé, syns jeg.

Jeg mener du bør gå rett på sak. Gå bort til henne på jobb, si hun ser ut som en søt jente du kunne tenke deg å bli bedre kjent med og at du derfor inviterer henne med på....fyll inn valgfritt (fest, hjemmelaget middag, kino, håndballkamp, konsert, etc.)

Smil mens du sier det og vær deg selv og litt tøff (hvis det er det du er).

Gå rett på sak, ha litt fart, ta sats og si i forbifarten at hun var jammen søt og jammen vil du invitere henne med på en date. "Passer det, babe"?

Skrevet

Først av alt: Tusen takk for alle seriøse svar! :D Fortsett med dette!

For det andre: Det var en god idé å komme med komplimenter når jeg går forbi henne, ettersom jeg alltid har noe å gjøre og er ganske opptatt.

Dessverre har jeg ikke nerver nok til å spørre direkte ut om vi skal finne på noe :S Men jeg tror jeg går for håndball-kamp-ideen.

Jeg tar gjerne imot flere tips.

Noen tips jeg burde gjøre/si når jeg møter henne første gang på en jobbdag? Altså første gang på dagen vi møter hverandre de dagene vi jobber? Forstår dere hva jeg mener?

Skrevet

God, get a grip.

Du har vel fått nok tips til å åpne munnen nå?

Skrevet (endret)
God, get a grip.

Du har vel fått nok tips til å åpne munnen nå?

Ja... Men man kan da aldri få for mange tips?

Jeg tar gjerne imot tips fra noen som har hatt samme situasjon som meg, og/eller jenter som er på den alderen. Hva ville dere likt/gjort etc?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...